Apple potwierdza, że bezprzewodowe ładowarki w BMW mogą uszkadzać iPhone’a 15
W ostatnich tygodniach pojawiały się raporty, że układy NFC w rodzinie iPhone’ów 15 / Plus / Pro / Max przestawały działać po bezprzewodowym ładowaniu ich na matach indukcyjnych w samochodach marki BMW (oraz obecnej Toyocie Suprze). Problem dotyczy również starszych iPhone’ów, jak raportują nasi czytelnicy, ale bez uszkodzeń NFC. Apple dotychczas nie odpowiadało na pytania na ten temat.
W wewnętrznej notatce udostępnionej autoryzowanym dostawcom usług Apple, Apple stwierdziło, że ładowanie iPhone’a 15, iPhone’a 15 Plus, iPhone’a 15 Pro lub iPhone’a 15 Pro Max za pomocą „niewielkiej liczby” bezprzewodowych ładowarek do telefonów wbudowanych w niektóre najnowsze modele BMW i Toyoty Supra może tymczasowo wyłączyć funkcję NFC urządzenia. – jak pisze Joe Rossignol na łamach MacRumors.
Apple w tej notatce radzi nie korzystania z ładowarek bezprzewodowych w tych markach i modelach dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Rozwiązaniem ma być natomiast łatka software’owa, która ma pojawić się później jeszcze w tym roku.
Punkty serwisowe natomiast dostały informację, że mogą próbować reanimować NFC w uszkodzonych iPhone’ach za pomocą odpowiedniego narzędzia w Apple Service Toolkit 2, które mają do swojej dyspozycji, a jeśli to nie rozwiąże problemu, to mają zgłaszać całego iPhone’a do naprawy.
Odezwijcie się do nas (@moridin@mastodon.social, @moridin na IG lub @morid1n na Twitterze) , jeśli to problem, który Was dotyczy.