Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Wyniki finansowe Apple za czwarty kwartał fiskalny 2023 r.

Wyniki finansowe Apple za czwarty kwartał fiskalny 2023 r.

0
Dodane: 1 rok temu
fot. Apple

Apple ogłosiło w nocy wyniki finansowe za czwarty kwartał fiskalny 2023 r., który odpowiada trzeciemu kwartałowi kalendarzowemu roku. Jak wypadły?

Firma odnotowała przychody w wysokości 89,5 mld USD i kwartalny zysk netto w wysokości 23,0 mld USD, co daje 1,46 USD na akcję rozwodnioną. W poprzednim kwartale było to odpowiednio 90,1 mld USD przychodów z kwartalnym zyskiem netto na poziomie 20,7 mld USD, czyli 1,29 USD na akcję rozwodnioną. Apple wypłaci (kwartalną) dywidendę w wysokości 0,24 USD na akcję, 16 listopada.

Mamy więc spadek, ale za to narzuty kwotowe Apple mają się stabilnie. Marża brutto za cały kwartał wyniosła 45,2%, w porównaniu do 42,3% w poprzednim kwartale.

Poszczególne kategorie produktów

Jeśli chodzi o wyniki dla poszczególnych kategorii produktowych względem całości przychodów, to wygląda to następująco względem 4. kwartału fiskalnego 2022 r. (w nawiasach):

  • iPhone – 48.9% (+1.6%)
  • Usługi – 24.9% (+3.6%)
  • Mac – 8.5% (-4.3%)
  • iPad – 7.2% (-0.8%)
  • Wearables/Home/Accessories – 10.4% (-0.3%)

Jak wygląda kondycja Apple w całym roku?

To imponuję 383,3 mld USD sprzedaży i 97,0 mld USD dochodu netto, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z 394,3 mld USD sprzedaży i 99,8 mld USD dochodu netto w roku podatkowym 2022.

Tim Cook komentuje to następująco:

Dziś Apple z przyjemnością informuje o rekordowych przychodach iPhone’a we wrześniu i rekordowych przychodach w usługach. Mamy teraz naszą najsilniejszą linię produktów w historii na okres świąteczny, w tym linię iPhone’a 15 i nasze pierwsze neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla modele Apple Watch, co jest kamieniem milowym w naszych wysiłkach, aby wszystkie produkty Apple były neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.

Patrząc na wzrosty i spadki w poszczególnych kategoriach, wnioski widać gołym okiem. Apple nadal stoi iPhonem, ale drugim filarem niezmiennie, co jest niesamowite, są usługi. Mac sukcesywnie traci i okres świąteczny będzie wielkim sprawdzianem dla firmy, zwłaszcza, że jesteśmy po premierze procesorów Apple M3 i nowego iMaca, który będzie stanowił łakomy kąsek na prezent świąteczny. Jak na to, że iPady nie zostały w ogóle odświeżone, sprzedają się całkiem nieźle.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .