36% przychodów z reklam Apple generują wyszukiwania w Google
Departament Sprawiedliwości zwiększa zespół dochodzeniowy ds. antymonopolowych gigantów technologicznych. Wraz z rozwojem procesu antymonopolowego Departamentu Sprawiedliwości przeciwko Google, dowiadujemy się więcej o tajnym porozumieniu między Apple i Google w sprawie domyślnej wyszukiwarki Safari.
Okazuje się, że Google daje Apple aż 36% udziału w przychodach z reklam generowanych przez Safari. Najnowsze wieści pochodzą od profesora Uniwersytetu w Chicago Kevina Murphy’ego, który jest „głównym ekspertem ekonomicznym” w Google.
Jeśli chodzi o to, dlaczego Apple jest tak zaangażowane w sprawę antymonopolową przeciwko Google, to dlatego, że iPhone, jako lider rynku smartfonów w USA, pozwala firmie inkasować aż 20 mld USD rocznie za ustawienie Google, jako domyślnej wyszukiwarki w przeglądarce Safari.
Apple pobiera od Google 36% przychodów z reklam w wyszukiwarce.