Spotify testuje nową opcję wyłączania spersonalizowanych rekomendacji
Spotify testuje nową możliwość wyłączania przez użytkowników spersonalizowanych rekomendacji, zgodnie z kodem beta aplikacji odkrytym przez Aarona Perrisa.
System rekomendacji Spotify łączy w sobie szereg metod opartych na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Algorytm usługi analizuje historię słuchania, ulubione gatunki i porę dnia, w której użytkownicy słuchają muzyki, i opiera swoje osobiste rekomendacje na tych parametrach. Proces ten jest połączony z filtrowaniem opartym na treści, które analizuje dźwięk utworu, z którym użytkownik wchodzi w interakcję, i bierze pod uwagę cechy takie jak sygnatura czasowa, tonacja i tempo, aby polecać nowe utwory o podobnych cechach.
System rekomendacji Spotify wykorzystuje również coś, co nazywa się filtrowaniem opartym na współpracy. Na przykład, jeśli dwóch użytkowników ma podobne gusta muzyczne, Spotify może polecać utwory, których jeden użytkownik słuchał, ale drugi nie. Może to jednak skończyć się tym, że Spotify będzie częściej polecać bardziej popularne pozycje niż mniej znane utwory.
Dla osób, które nie są zadowolone z rekomendacji oferowanych przez Spotify (do tego grona sam się zaliczam), dodanie takiej opcji powinno być interesującym dodatkiem.