Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV+ – podsumowanie premier #104

Apple TV+ – podsumowanie premier #104

0
Dodane: 3 miesiące temu
fot. Wojtek Pietrusiewicz, Apple TV+ Press

Zapraszam do 104., pierwszego w 2024 roku, wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.

Apple TV+ podwoiło liczbę godzin, które widzowie spędzili z serwisem w 2023 r.

Apple TV+ może pochwalić się dwukrotnie większą liczbą godzin, które widzowie spędzili, oglądając ich treści w porównaniu do ubiegłego roku. Wynika to z nowego raportu Deadline, który donosi również, że całkowita Apple TV+ oglądalność wzrosła o 42% w zakończonym, 2023 roku.

10 stycznia – „Criminal Records” →

Styczeń na platformie otworzy nominowany do nagrody BAFTA film Paula Rutmana („Vera”, „Indian Summers”) „Criminal Record”. To nowy, mocny londyński thriller kryminalny z udziałem zdobywcy Oscara Petera Capaldiego i Cush Jumbo.

Anonimowy telefon wciąga dwójkę błyskotliwych detektywów w konfrontację dotyczącą starej sprawy morderstwa – jedną z nich jest młoda kobieta na wczesnym etapie kariery, a drugą dobrze powiązany mężczyzna zdeterminowany, by chronić swoje dziedzictwo. Serial porusza kwestie rasowe, porażki instytucjonalnej i poszukiwania wspólnej płaszczyzny w spolaryzowanej Wielkiej Brytanii.

26 stycznia – „Masters of the Air” →

Zaraz później zobaczymy film oparty na książce Donalda L. Millera, ze scenariuszem Johna Orloffa, pt. „Masters of the Air”.

Podąży on za ludźmi ze 100. Grupy Bombowej („Krwawa Setka”), którzy przeprowadzają niebezpieczne naloty bombowe nad nazistowskimi Niemcami i zmagają się z mroźnymi warunkami, brakiem tlenu i czystym terrorem walki prowadzonej na wysokości 25 000 stóp w powietrzu.

Przedstawienie psychologicznej i emocjonalnej ceny, jaką zapłacili ci młodzi mężczyźni, pomagając zniszczyć horror Trzeciej Rzeszy Hitlera, jest sercem „Masters of the Air”. Niektórzy zostali zestrzeleni i schwytani; niektórzy zostali ranni lub zabici. Niektórym udało się wrócić do domu. Niezależnie od indywidualnego losu, każdy z nich zebrał swoje żniwo.

2 lutego – „Argylle” →

2 lutego na platformie będziemy mogli zobaczyć długo wyczekiwany film „Argylle”, autorstwa uznanego reżysera i producenta Matthew Vaughna.

Całość trafi do kin na całym świecie we współpracy z Universal Pictures 2 lutego 2024 r., a następnie będzie dostępna na wyłączność Apple TV+.

„Argylle” opowiada o podróżach superszpiega Argylle’a po Stanach Zjednoczonych, Londynie i innych egzotycznych miejscach, z gwiazdorską, wielokrotnie nagradzaną obsadą, w tym Henry Cavill, Bryce Dallas Howard, Sam Rockwell, Bryan Cranston, Catherine O’Hara, John Cena, Dua Lipa, Ariana DeBose i Samuel L. Jackson.

14 lutego – „The New Look” →

Ta emocjonalna seria ujawni szokującą historię o tym, jak ikona mody Christian Dior i jego współcześni, w tym Coco Chanel, Pierre Balmain i Cristóbal Balenciaga, poradzili sobie z okropnościami II wojny światowej i zapoczątkowali nowoczesną modę.

16 lutego – „The Dynasty: New England Patriots” →

Sześć zwycięstw w Super Bowl, wewnętrzne konflikty, które wywołały wojnę o murawę. Tom Brady, Bill Belichick, Robert Kraft i kluczowi gracze ujawniają drogę do – i cenę – wielkości.

21 lutego – „Constellation” →

„Constellation” z Noomi Rapace w roli Jo – astronautki, która powraca na Ziemię po katastrofie w kosmosie – tylko po to, by odkryć, że kluczowe fragmenty jej życia wydają się zaginione. Ta pełna akcji kosmiczna przygoda to eksploracja mrocznych krawędzi ludzkiej psychologii i desperackie dążenie jednej kobiety do ujawnienia prawdy o ukrytej historii podróży kosmicznych i odzyskania wszystkiego, co straciła.

21 lutego – „Messi’s World Cup: The Rise of a Legend” →

Apple TV+ filmową podróż po życiu legendy mistrzostw świata w piłce nożnej.

W trakcie mistrzostw Lionel Messi dzieli się swoimi najbardziej osobistymi refleksjami – na temat kariery w reprezentacji narodowej i wyzwań, przed którymi stanął.

Apple TV+ wydało 50 oryginalnych treści w 2023 roku, co oznacza spadek o 10% względem 2022

Apple TV+ nadal zbiera nagrody i zdobywa prestiż w branży, ale popularność usługi pozostaje niejasna, chociaż oryginalne treści od Apple TV+ pojawiły się na listach przebojów Nielsena trzy razy w tym roku.

Ale ile dokładnie treści wydało Apple w tym roku?

Według serwisu 9to5Mac firma wydała 50 oryginalnych programów telewizyjnych i filmów w 2023 roku. Jest to solidna liczba, jednak w rzeczywistości spadła o 10% w porównaniu do 2022 roku. Powody? Przede wszystkim strajki w Hollywood, ale też bardziej rygorystyczne kasowanie produkcji, które nie spełniają wyznaczonych przez Apple kryteriów.

Życzymy, aby świat kiedyś jeszcze dostał od nich drugiego „Teda Lasso” lub „Severance”.

Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .