Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Oto nowa Toyota Camry – nowsza hybryda, ostrzejszy design

Oto nowa Toyota Camry – nowsza hybryda, ostrzejszy design

0
Dodane: 3 miesiące temu

Toyota Camry to jedna z najpopularniejszych limuzyn świata. Ten obecny od niemal 40 lat na rynku sedan został już sprzedany w imponującej liczbie ponad 21 milionów egzemplarzy. Japońska marka uznała, że to już czas na nową Toyotę Camry.

Toyota Camry (fot. Toyota)

Toyota Camry (fot. Toyota)

Camry to model, który trafia do klientów preferujących bardziej klasyczne auta z nadwoziem typu sedan/limuzyna. Najnowsza odsłona tego modelu zachowuje główne cechy tego typu nadwozia, ale nie sposób odnieść wrażenia, że całość zaprojektowano w nieco bardziej sportowy sposób. Dynamiczny sznyt nowej Camry nadają m.in. zwiększone zwisy przedni i tylny, a także wąskie, przeprojektowane tylne lampy.

Nowy pas przedni z zaprojektowanymi na nowo reflektorami to stylistyczne nawiązanie do innych, najnowszych modeli japońskiej marki (np. nowej Toyoty C-HR, czy elektrycznej Toyoty bZ4X). Za design nowej Toyoty Camry odpowiada kalifornijskie studio CALTY. Projektanci nadali autu nowoczesny wygląd ze sportowymi elementami, zachowując jednocześnie jego elegancki charakter. Największą zmianą w porównaniu z poprzednikiem jest przód auta. Jest osadzony nisko, a jego szerokość potęgują nowe, smukłe reflektory o zakrzywionym kształcie.

Toyota Camry (fot. Toyota)

Toyota Camry (fot. Toyota)

Wnętrze nowej Toyoty Camry to również zupełnie nowy projekt. Producent chwali się, że za sprawą jakości wykonania i zastosowanych materiałów, kierowca i pasażerowie mają odczuć wrażenie porównywalne z korzystaniem z auta segmentu premium.

O ile poprzednia generacja Camry wykorzystywała napęd hybrydowy czwartej generacji, mimo iż wiele najnowszych modeli (np. nowa Toyota Corolla Cross) korzysta już z piątej generacji hybryd japońskiej marki, to nowa Camry oczywiście dorównuje do reszty stawki. Najnowsza limuzyna z Kraju Kwitnącej Wiśni jest napędzana przez najnowszą generację napędu hybrydowego.

Toyota Camry (fot. Toyota)

Toyota Camry (fot. Toyota)

Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej o większej niż w poprzedniej generacji mocy. Najważniejsze elementy napędu jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę i rozmiary. W połączeniu ze sprawdzonym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l nowy układ osiąga łączną moc 231 KM/170 kW (wzrost o 6%), jednocześnie notując niższe średnie zużycie paliwa (5,1 l/100 km) oraz emisje CO2 (117 g/km) w cyklu mieszanym WLTP.

Nowy układ szybciej przekazuje moc, a auto lepiej się rozpędza i daje większe poczucie kontroli. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 8,3 s na 7,9 s. Dzięki lepszej współpracy z baterią silnik benzynowy może pracować na niższych obrotach, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji, a także cichszej pracy. Zmieniono i przeprojektowano także zawieszenie japońskiej limuzyny. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a tyłu podwójne wahacze. Producent zapewnia, że auto ma prowadzić się pewnie i ma zapewniać dużą przyjemność z jazdy po zakrętach.

Toyota Camry (fot. Toyota)

Toyota Camry (fot. Toyota)

Zmieniony kokpit nowej Camry, to również zmienione oprogramowanie i wyższa moc obliczeniowa komponentów elektronicznych. Standardem w nowej Camry jest najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 12,3-calowego ekrany dotykowego. Kod zawiera m.in. nawigację w chmurze (na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym), a także inteligentnego asystenta głosowego, który ponoć reaguje na komendy wydawane w sposób naturalny. Jako opcję marka oferuje w tym modelu system Toyota Smart Connect+ oraz system premium audio JBL z dziewięcioma głośnikami.

Oczywiście nowa Toyota Camry łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. We wnętrzu znajduje się aż pięć portów USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń i łączność z nimi. Standardem w Camry jest bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Auto może zaktualizować multimedia oraz systemy bezpieczeństwa metodą OTA. Wizyta w serwisie nie jest konieczna. Kierowca ma w standardzie 7-calowy wyświetlacz przed sobą, ale opcjonalnie może dysponować 12,3-calowymi wirtualnymi zegarami.

Toyota Camry (fot. Toyota)

Toyota Camry (fot. Toyota)

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów nowej Camry ma dbać system Toyota T-MATE z najnowszą generacją Toyota Safety Sense. Pojawiły się rozszerzone i dodatkowe funkcje, a całość podsystemu bezpieczeństwa korzysta z nowego radaru i kamery. Auto rozpoznaje większą liczbę potencjalnych zagrożeń i pomaga uniknąć kolizji w większej liczbie scenariuszy, a także stale monitoruje, czy kierowca jest skupiony na prowadzeniu.

Najnowsza Toyota Camry będzie oferowana w Polsce. Dziewiąte wcielenie kultowego dla wielu osób japońskiego sedana ma trafić do polskich salonów Toyoty w II połowie 2024 roku. Cen jeszcze nie ujawniono.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .