Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Renault Symbioz – nowy, kompaktowy SUV, zastąpi Megane?

Renault Symbioz – nowy, kompaktowy SUV, zastąpi Megane?

0
Dodane: 11 miesięcy temu

Dosłownie kilka dni temu, kiedy zdawałem wam relację ze spotkania z markami Renault i Dacia i sygnalizowałem wam tegoroczne nowości Grupy Renault, wspominałem o nowym kompaktowym SUV-ie, jednak wówczas jeszcze nie była znana nawet jego nazwa. Dziś ją już znamy, to Renault Symbioz. Podsumujmy co już wiemy o tym modelu.\

Pamiętacie wycofanego jakiś czas temu Renault Kadjara, kompaktowego SUV-a francuskiej marki? Sprzedawał się nienajlepiej, choć moim zdaniem był całkiem udanym autem. Ostatecznie znikł z oferty. Później Renault wprowadziło do kompaktowego segmentu model Arkana, który mimo podniesionego prześwitu i crossoverowego sznytu SUV-em nie jest. Dziś w gamie mamy również mieszczący się w rozmiarach segmentu SUV-C model Renault Austral. Mimo to Francuzi uznali, że to dobry moment, by ogłosić nowy model. Co wiemy o Renault Symbioz?

Renault Arkana E-Tech – oszczędnie bez wysiłku

Renault uznało, że lepiej będzie oferować w gamie auta, które się wzajemnie uzupełniają, a przy tym mają sporo cech wspólnych. Nie ma tu jednego przedstawiciela danego segmentu. Widać to zarówno w modelach w pełni elektrycznych, gdzie mamy najnowszego elektrycznego Renault Megane o długości 4,2 metra, czy nowego, również elektrycznego, 4,47-metrowego Renault Scenic.

Nowy Renault Symbioz poszerzy oferowaną przez Francuzów gamę modeli z napędem hybrydowym E-Tech (nie wymaga ładowania z zewnętrznego źródła). Marka pozycjonuje nowy model Symbioz jako kompaktowego i rodzinnego SUV-a (jego długość to 4,41 metra). Symbioz jest 10 cm krószy od Renault Astral i 15 cm krótszy od Renault Arkana.

Auto może być wyposażone np. w szklany panoramiczny dach nowej generacji Solarbay oparty na technologii PDLC umożliwiającej regulację przezroczystości, dzięki której nie ma konieczności montażu roletki. Za napęd Renault Symbioz odpowiada zespół napędowy E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, który w połączeniu ze zmniejszoną masą (poniżej 1500 kg) ma zapewniać dużą przyjemność z jazdy i mniejsze zużycie paliwa.

Więcej szczegółów na temat tego modelu poznamy bliżej jego oficjalnej premiery, która jak wspomniałem we wcześniejszym materiale dotyczącym Renault i Dacii, ma być jeszcze w tym roku.

Renault i Dacia – statystyki i plany – jakie nowe modele grupy zobaczymy w tym roku?

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .