Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Sony ogłasza redukcję zatrudnienia w dziale PlayStation – londyńskie PlayStation Studio do zamknięcia

Sony ogłasza redukcję zatrudnienia w dziale PlayStation – londyńskie PlayStation Studio do zamknięcia

0
Dodane: 2 miesiące temu

Dziś (27.02.2024) na oficjalnym blogu Sony Interactive Entertainment prezes i dyrektor generalny Jim Ryan ogłosił „trudny dzień” w firmie. Dział Sony skupiony wokół PlayStation rozpoczyna redukcję globalnego zatrudnienia o 8%. Oznacza to zwolnienie ok. 900 pracowników.

Fala zwolnień dotyczy pracowników na całym świecie, ale niektóre działy pracujące na rzecz ekosystemu PlayStation odczują to szczególnie dotkliwie. Firma podjęła decyzję o np. całkowitym zamknięciu London PlayStation Studios, znaczna redukcja dotknie też studio Firesprite, również brytyjską placówkę stojącą m.in. za produkcją Horizon Call of the Mountain na platformę PlayStation VR.

Być może redukcja ma związek z niedawnymi, ogłoszonymi przez Sony planami wdrożenia obsługi PSVR 2 na komputerach PC, o czym również pisałam.

Sony testuje współpracę gogli PlayStation VR2 z PC

Nie sposób również pominąć faktu, że ogłoszenie fali zwolnień następuje dosłownie kilka dni po tym, jak koncern ogłosił, że nie udało się uzyskać zaplanowanej sprzedaży konsol PlayStation 5, co miało wpływ na kapitalizację giełdową spółki. W wyniku spadku cen akcji wartość giełdowa Sony została zredukowana aż o 10 miliardów dolarów. Według aktualnych notowań globalna kapitalizacja Sony to niecałe 110 mld USD lub nieco ponad 431 mld zł.

Sony, jako przedsiębiorca w branży gamingowej nie jest jednak jedynym, który podejmuje decyzje o znaczącej redukcji zatrudnienia. W ubiegłym miesiącu Microsoft zredukował liczbę pracowników działów Xbox i przejętego Activision Blizzard o 1900 osób, co również było ok. 8-procentowym stanem zatrudnienia całego działu Microsoft Gaming.

Nas w redakcji nurtuje jedno pytanie: na ile kłopoty branży gamingowej są powodem coraz wyższych kosztów produkcji zaawansowanych gier, a na ile to kwestia coraz bardziej rozwiniętych, generatywnych modeli AI. Widzieliśmy, co potrafi model Sora od OpenAI, który – na razie – tworzy jednominutowe klipy. Ile czasu dzieli nas jednak od tego, by AI opracowywała całe gry czy pełnometrażowe filmy? Branża kreatywna, nie tylko osoby związane z gamingiem, nie są w komfortowej sytuacji.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .