Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Samsung 18. rok z rzędu liderem globalnego rynku telewizorów

Samsung 18. rok z rzędu liderem globalnego rynku telewizorów

0
Dodane: 10 miesięcy temu

Samsung po raz 18. został globalnym liderem w branży. Polki i Polacy również pokochali telewizory tego producenta, co potwierdzają wyniki sprzedaży w Polsce – już 19. raz z rzędu najczęściej wybierali oni telewizory Samsung.

Samsung

W ostatnich latach klienci wybierający sprzęt koreańskiej marki, decydowali się głównie na modele z linii Neo QLED, OLED, Excellence Line Neo QLED 8K czy model The Frame. Firma nie spoczywa jednak na laurach. Na tegorocznym forum innowacji „World of Samsung” zaprezentowała najnowsze produkty wyposażone w sztuczną inteligencję.

Wydarzenie World of Samsung – premiery urządzeń wyposażonych w AI

Firma badawcza Omdia podała, że marka Samsung osiągnęła 30,1% udziału w światowym rynku sprzedaży telewizorów w 2023 roku, wzmacniając swoją pozycję lidera branży osiągniętą po raz pierwszy w 2006 r. Sukces ten wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz tych o dużej przekątnej, w których bezsprzecznie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED.

Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca najnowsze modele Neo QLED, przekroczyła 40 milionów egzemplarzy. Tylko w 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.

Telewizory Samsung 2024 – przyszłość tkwi w AI

Marka Samsung zapracowała na pozycję lidera w sektorze telewizorów premium – szczególnie w przypadku tych o przekątnej powyżej 75 cali i cenach powyżej 2500 dolarów. Firma odnotowała imponujący wynik – 60,5% udział w rynku pod względem sprzedaży telewizorów w cenie powyżej 2500 dolarów, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży tych powyżej 75 cali z 33,9% udziałem. Ponadto, dzięki wysokiej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.

Samsung notuje również postępy jeżeli chodzi o technologię OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED w 2024 r. udział firmy Samsung w rynku OLED wzrośnie w bieżącym roku.

Samsung

Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że od 18 lat, rok w rok, jesteśmy uznawani za lidera globalnego rynku telewizorów, co stanowi świadectwo trwałego zaufania i lojalności, jaką nasi klienci niezmiennie obdarzają firmę Samsung – stwierdził SW Yong, President and Head of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Dlatego dążymy do tego żeby znacznie wykraczać poza wyjątkową jakość obrazu, a wszystko po to, aby móc oferować naszym Klientom jeszcze bardziej spektakularne doświadczenia.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .