Apple podobno testuje technologię reklam opartą na AI
Jak podaje Business Insider, Apple miało rozpocząć testowanie nowego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji z małą grupą reklamodawców. Narzędzie automatycznie decyduje, gdzie umieścić reklamy w App Store.
Powołując się na doniesienia od dwóch osób zaznajomionych ze sprawą, Business Insider twierdzi, że narzędzie oparte na sztucznej inteligencji odzwierciedla funkcje Google Performance Max i Meta Advantage+, które pozwalają reklamodawcom określić swój budżet, docelowy koszt pozyskania i pożądanych odbiorców i cele geograficzne. Następnie algorytm Apple automatycznie określa najskuteczniejsze rozmieszczenie reklam w istniejących formatach dostępnych w ramach App Store.
Inicjatywa ta ma wpisywać się w szersze ambicje firmy dotyczące udoskonalania i poszerzania oferty reklamowej. Obecnie Apple udostępnia w App Store różne formaty reklam, w tym reklamy na karcie wyszukiwania, reklamy na stronie wyników wyszukiwania, w sekcji z sugestiami na stronach aplikacji oraz na karcie „Today”.
Business Insider spekuluje, że przejście w stronę miejsc docelowych reklam wspomaganych sztuczną inteligencją sugeruje przyszłość, w której Apple będzie mógł rozszerzyć reklamy na inne aplikacje i usługi w swoim ekosystemie, takie jak Apple News, Stocks i niedawno uruchomiona aplikacja Apple Sports, o której więcej pisałem w jednym z wydań mojego newslettera.
Serwis poinformował także, że szereg niedawnych decyzji o zatrudnieniu w Apple może wskazywać na plany wprowadzenia plany Apple TV+ z reklamami, o czym więcej napiszę w piątkowym przeglądzie nowości na tej platformie.