Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Opera z dużym wzrostem użytkowników iOS w całej UE

Opera z dużym wzrostem użytkowników iOS w całej UE

0
Dodane: 1 miesiąc temu

Opera odnotowuje 164-procentowy wzrost liczby nowych użytkowników iOS w całej UE od kiedy są oni proszeni o wybór swojej domyślnej przeglądarki.

Od czasu wejścia w życie unijnego Aktu o rynkach cyfrowych (ang. Digital Markets Act, DMA) 7 marca, prawie 400 milionom użytkowników smartfonów w Unii Europejskiej jest wyświetlana na ich ekranach informacja z prośbą o wybór domyślnej przeglądarki na urządzeniu z systemem Android lub iOS. Przeglądarka Opera na iOS – europejska alternatywa wobec fabrycznych rozwiązań – odnotowała 164-procentowy wzrost liczby nowych dziennych użytkowników w okresie od 5 do 7 marca.

W dniu, w którym zaczął się pojawiać ekran wyboru nowej domyślnej przeglądarki, zaobserwowaliśmy gwałtowny wzrost liczby naszych codziennych aktywnych użytkowników, szczególnie w przypadku Opery na iOS. Naszym zdaniem wpływają na to dwa czynnikie: po pierwsze, znaczenie samej unijnej regulacji, która zapewnia uczciwe warunki konkurencji, a po drugie, użytkownicy są ciekawi nowych i innowacyjnych produktów, które mogą zapewnić lepszą jakość korzystania z Internetu – mówi Jørgen Arnesen, EVP Mobile w Operze.

Przyrost liczby nowych użytkowników przeglądarek mobilnych Oper na Androida i iOS, miał miejsce na głównych rynkach w całej Unii Europejskiej. Opera na iOS szczególną popularnością cieszy się we Francji, gdzie liczba nowych użytkowników wzrosła pięciokrotnie, aż 402%. W Hiszpanii liczba nowych użytkowników wzrosła 7 marca o 143%, podczas gdy w Polsce i Niemczech odnotowano wzrost odpowiednio o 68% i 56%.

Wyniki wskazują, że użytkownicy iOS byli chętni do zmian i korzystają z okazji, aby przejść na inne aplikacje, takie jak Opera. Natomiast Opera na Androida również odnotowała znaczny wzrost liczby użytkowników – szczególnie we Francji, gdzie dzienna liczba nowych użytkowników wzrosła o 54% w dniu wprowadzenia nowych unijnych regulacji.

Statystyki pokrywają się z wynikami ankiety (ankietę przeprowadziła Opera w dniach 21–24 lutego 2024 r. za pośrednictwem serwisu Pollfish. Grupę docelową określono na osoby w wieku 18–54 lat, każdej płci, mieszkające w Niemczech, Francji, Polsce i Hiszpanii. Ogółem wzięło w nim udział 4000 respondentów, po 1000 uczestników na każdym rynku), przeprowadzonej przez Operę wśród europejskich użytkowników smartfonów przed 6 marca, z której wynika, że 8 na 10 z nich było otwartych na przetestowanie nowej przeglądarki. Co więcej, wśród ankietowanych panowała niemal powszechna zgoda co do tego, jak ważna wolność wyboru i transparentność przy selekcji przeglądarki.

Opera One – nowa przeglądarka z generatywną sztuczną inteligencją

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .