Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Nowa „polska” Alfa Romeo Milano

Nowa „polska” Alfa Romeo Milano

0
Dodane: 3 tygodnie temu

Włoska marka zaprezentowała dziś swój zupełnie nowy model w gamie, miejskiego crossovera Alfa Romeo Milano. Ten duchowy spadkobierca Giulietty i Mito będzie produkowany w Polsce. Poniżej garść świeżych faktów na temat tego modelu.

Alfa Romeo Milano

Dziś w historycznej siedzibie Automobile Club Milano marka Alfa Romeo zaprezentowała nowy model Milano. Model ten to nie tylko powrót włoskiej marki do mniejszych, miejskich modeli, ale auto ma również symbolizować nowy język stylistyczny Alfa Romeo.

Alfa Romeo Milano

Niewątpliwie design wyróżnia to auto, ale Alfa Romeo to marka znana z biegłości projektowej, a jej samochody zawsze wyróżniały się urodą. Natomiast od strony technologicznej (platforma konstrukcyjna) model Alfa Romeo Milano to bliski kuzyn takich modeli koncernu Stellantis jak Jeep Avenger, czy Fiat 600. I tak, Milano jest samochodem miejskiego segmentu B.

Alfa Romeo Milano

Nowy model pojawi się na rynku w trzech wersjach napędowych: Ibrida, czyli w wersji z napędem hybrydowym oraz dwa warianty Elettrica, czyli napędu elektrycznego. W tym drugim przypadku dostępne będą dwa poziomy mocy: 156 KM z zasięgiem deklarowanym do 410 km, a także bardziej sportowe i szybsze, elektryczne wydanie o mocy 240 KM.

Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Milano to samochód o kompaktowych wymiarach: długość 4,17 m, szerokość 1,78 m i wysokość 1,5 m. Proporcje podkreślają elementy stylistyczne nawiązujące do tradycji, takie jak ograniczone zwisy, muskularne nadkola i kultowy ścięty tył „coda tronca” nawiązujący do legendarnej Giulii TZ. Dynamiczny styl i charakter podkreśla odważny wygląd przodu z adaptacyjnymi światłami przednimi Full LED Matrix 3+3. Przyznacie, wygląda nieźle jak na miejskie auto, prawda?

Alfa Romeo Milano

Inspirację sportowym charakterem odnajdujemy też we wnętrzu samochodu. Nad kierownicą odnajdziemy w pełni cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dostęp do danych samochodu i ustawień jazdy. Oprócz tego w desce rozdzielczej wbudowany jest zwrócony w stronę kierowcy ekran dotykowy o takiej samej przekątnej.

Alfa Romeo Milano

System jest oparty na widżetach, elementach graficznych zaprojektowanych do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”. Każdy użytkownik może stworzyć swoją własną stronę główną, na której każda funkcja pojazdu staje się aplikacją. Aby dodatkowo upiększyć wnętrze, nawiewy klimatyzacji mają kształt quadrifoglio (czterolistnej koniczyny), będącego symbolem sportowego charakteru marki Alfa Romeo.

Alfa Romeo Milano

Pomimo niewielkich rozmiarów auto szczyci się sporym (400 litrów) bagażnikiem (w wersji elektrycznej). Nie trzeba się też martwić chowaniem kabla, bo na to akcesorium auto ma schowek pod maską.

Alfa Romeo Milano

Milano oferuje szereg funkcji wspomagania kierowcy, które pomagają w kontrolowaniu wzdłużnym i bocznym pojazdu (autonomiczna jazda poziomu drugiego). Razem z czujnikami parkowania 360°, tylna kamera 180° monitoruje otoczenie zapewniając też półautonomiczny system parkowania. Kolejną innowacją jest integracja wirtualnego asystenta Hey Alfa i ChatGPT, które wykorzystują funkcję rozpoznawania głosu, aby zapewnić podczas podróży przydatnego, dyskretnego „współpilota” pomocnego w uzyskaniu informacji, porad i w spełnieniu potrzeb kierowcy.

Alfa Romeo Milano

Zespół, który koordynował prace nad dynamiką jazdy, to ten sam zespół, który zaprojektował Giulię GTA w centrum testowym Balocco (prowincja Vercelli). Przyświecał mu jasny cel: nowy model Milano ma podobno zapewnić najlepsze w swojej klasie trzymanie się drogi, możliwe dzięki specjalnym rozwiązaniom technicznym zastosowanym w wersji VELOCE, która oferuje najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (przełożenie 14,6 do jednego). Do tego sportowe zawieszenie zostało obniżone o 25 mm; przednie i tylne stabilizatory również mają sportowe nastawy, co ma gwarantować dużą przyczepność kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów; układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi, nie zabrakło też mechanizmu różnicowego Torsena.

Alfa Romeo Milano

Elektryczny wariant Milano wyposażono w akumulator o pojemności 54 kWh. Ładowanie z mocą do 100 kW ma zając (do 80%) pół godziny. Wersja hybrydowa bazuje na 48-woltowej instalacji, 3-cylindrowym silniku 136 KM o pojemności 1,2 litra z turbosprężarką o zmiennej geometrii sprzężonym z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który zintegrowano z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Co ciekawe, wersja hybrydowa będzie dostępna również w wersji Ibrida Q4, czyli z napędem na obie osie.

Alfa Romeo Milano

Finalnie Milano pojawi się w ofercie z czterema układami napędowymi: 136-konna Ibrida, 136-konna Ibrida Q4, 156-konna Elettrica i 240-konna Elettrica Veloce. Marka przygotowała też trzy pakiety wyposażenia:

  • Techno, zapewniający najlepsze parametry w zakresie bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności, takie jak autonomiczna jazda poziomu drugiego, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika otwierana bez użycia rąk, światła Matrix LED i nawigacja online z wirtualnym asystentem.
  • Premium, zapewniający najwyższy komfort i ekskluzywność, dzięki tapicerce wykonanej z winylu i tkaniny, elektrycznie sterowanemu fotelowi kierowcy z funkcją masażu, wewnętrznemu oświetleniu ambientowemu oraz aluminiowym nakładkom na pedały i na próg.
  • Sport, który z definicji oferuje najlepszy sportowy charakter dzięki fotelom Sabelt, tapicerce z Alcantary i sportowym elementom nadwozia.

Alfa Romeo Milano

Oprócz tego na start pojawi się limitowana wersja Alfa Romeo Milano Specjale. Nadwozie wyróżnia matowe sportowe wykończenia z akcentami w nowym, acz kultowym już czerwonym kolorze Arese oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Wnętrze wyposażone jest w sportowe i ekskluzywne elementy, takie jak tapicerka z winylu i tkaniny „Spiga”, skórzana kierownica i elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .