Apple odpowiada na krytykę dot. procesu parowania części iPhone’a
Apple ogłosiło, że klienci i niezależne serwisy będą mogli naprawiać wybrane iPhone’y za pomocą używanych, oryginalnych części Apple jeszcze w tym roku.
Szef inżynierii sprzętu Apple, John Ternus, rozmawiał z serwisem TechCrunch o kontrowersyjnym procesie parowania części iPhone’a.
Witryna naprawcza iFixit skrytykowała ten proces w zeszłym roku, a Oregon niedawno uchwalił prawo, które zakazałoby Apple korzystania z procesu parowania części w tym stanie dla urządzeń wyprodukowanych po 1 stycznia 2025 roku.
Ternus argumentował, że iPhone’y nadal działają z większością części innych firm:
Parowanie części jest pojęciem używanym w mediach i ma negatywne konotacje. Myślę, że doprowadziło to ludzi do przekonania, że w jakiś sposób blokujemy działanie części innych firm, czego nie robimy. Sposób, w jaki na to patrzymy, polega na tym, że musimy wiedzieć, jaka część znajduje się w urządzeniu, z kilku powodów. Po pierwsze, musimy uwierzytelnić, że jest to prawdziwe urządzenie biometryczne Apple i że nie zostało sfałszowane lub coś w tym rodzaju. Drugim jest kalibracja.
Jednym z wyjątków są części innych firm związane z Face ID i Touch ID, które według Ternusa nie działają w iPhone’ach ze względów bezpieczeństwa:
Myślisz o Touch ID i Face ID oraz o krytyczności ich bezpieczeństwa ze względu na to, jak wiele naszych informacji znajduje się w naszych telefonach. Całe nasze życie jest w naszych telefonach. Nie mamy możliwości zweryfikowania wydajności biometrii innych firm. Jest to obszar, w którym nie umożliwiamy korzystania z modułów innych firm dla kluczowych funkcji bezpieczeństwa. Ale we wszystkich innych aspektach tak.
Apple ostrzega klientów, jeśli część iPhone’a nie jest oryginalna. W przypadku, gdy iPhone został naprawiony, sekcja „Części i historia serwisowa” pojawia się w aplikacji Ustawienia w sekcji Ogólne → Informacje i pokazuje, czy zainstalowano nieoryginalne części Apple.
Ternus powiedział, że ta przejrzystość dotycząca napraw jest ważna:
Mamy w użyciu setki milionów iPhone’ów, które są urządzeniami z drugiej lub trzeciej ręki. To świetny sposób dla ludzi, aby poznać iPhone’a. Uważamy, że ważna jest dla nich przejrzystość: czy to urządzenie było naprawiane? Jaka część została użyta? Tego typu rzeczy.
Apple twierdzi, że jeszcze w tym roku rozszerzy sekcję „Części i historia serwisowa”, aby pokazać, czy używana część jest oryginalną częścią Apple.