Apple TV+ – podsumowanie premier #111
Zapraszam do 111. zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.
Apple kręci kolejny sezon „Fundacji” w Warszawie!
A dokładniej na warszawskim Wilanowie, gdzie rozpoczęły się zdjęcia do nowego sezonu. Ekipa filmowa kręci w Świątynia Opatrzności Bożej.
Premiera miesiąca – „Sugar” →
Zdecydowanie za największą premierę kwietnia na platformie Apple TV+ można uznać serial pt. „Sugar”.
„Sugar” to współczesne, wyjątkowe spojrzenie na jeden z najpopularniejszych i najważniejszych gatunków w historii literatury, kina i telewizji: prywatny kryminał.
Nominowany do Oscara Colin Farrell wciela się w rolę Johna Sugara, amerykańskiego prywatnego detektywa, który tropi tajemnicze zniknięcie Olivii Siegel, ukochanej wnuczki legendarnego hollywoodzkiego producenta Jonathana Siegela. Gdy Sugar próbuje ustalić, co stało się z Olivią, odkrywa również rodzinne sekrety Siegelów; niektóre bardzo niedawne, inne dawno pogrzebane.
Premiera „Franklin” →
Za drugą, najważniejszą premierę kwietnia można uznać serial „Franklin” z Michaelem Douglasem w roli Benjamina Franklina.
W grudniu 1776 roku Benjamin Franklin jest znany na całym świecie ze swoich eksperymentów elektrycznych. Ale jego pasja i moc zostają wystawione na próbę, gdy wyrusza z tajną misją do Francji, a los amerykańskiej niepodległości wisi na włosku.
Życie Franklina jest szalenie inspirujące, więc zdecydowanie polecam sięgnąć do tej pozycji, a jeśli chcecie przeczytać coś wartościowego, polecam lekturę biografii Franklina pióra Waltera Isaacsona.
Premiera „Argylle” na platformie Apple TV+ →
Po premierze kinowej oraz w sklepie Apple i innych miejscach, film „Argylle”, autorstwa uznanego reżysera i producenta Matthew Vaughna w końcu trafił na platformę Apple TV+.
„Argylle” opowiada o podróżach superszpiega Argylle’a po Stanach Zjednoczonych, Londynie i innych egzotycznych miejscach, z gwiazdorską, wielokrotnie nagradzaną obsadą, w tym Henry Cavill, Bryce Dallas Howard, Sam Rockwell, Bryan Cranston, Catherine O’Hara, John Cena, Dua Lipa, Ariana DeBose i Samuel L. Jackson.
Apple opublikowało też główny utwór muzyczny z filmu, w postaci klipu wideo, w którym wykonują go aktorzy.
Polecam także sięgnąć po książkę pod tym samym tytułem, o której więcej opowiadałem w jednym z odcinków mojego podcastu, a która ukazała się nakładem wydawnictwa Insignis Media.
Premiera 2. sezonu „Loot” →
Na platformie zadebiutował właśnie 2. sezon serialu komediowego „Loot”.
„Loot” powraca w drugim sezonie rok po tym, jak Molly Wells (Maya Rudolph) rozwiązała swój bardzo publiczny rozwód z miliarderem technologicznym Johnem Novakiem (Adam Scott), a my widzimy ją kwitnącą w roli szefa jej organizacji filantropijnej, Fundacji Wells.
Skupiona głównie na swojej działalności charytatywnej, Molly zaprzysięgła wszelkie nowe relacje z mężczyznami. Bajecznie samotna, ale nieszczególnie niezależna, Molly trzyma u boku swojego zaufanego asystenta Nicholasa (Joel Kim Booster). Pilnie spełnia on wszystkie jej zachcianki… i od czasu do czasu karmi ją koktajlem z jarmużu doprawionym dżinem.
Premiera „Girls State” →
Dostaliśmy również nowy film dokumentalny pt. „Girls State”, który jest spojrzeniem na to, jak wyglądałaby amerykańska demokracja w rękach nastoletnich dziewcząt.
„Girls State” to polityczna opowieść o dojrzewaniu i poruszająca reimaginacja tego, co to znaczy rządzić, podążająca za młodymi liderkami – z bardzo różnych środowisk w Missouri – podczas wciągającego eksperymentu budowania rządu od podstaw.
19 kwietnia – 2. sezon serialu „Jane” →
W kwietniu zadebiutuje również 2. sezon serialu „Jane”.
Jane, 9-letnia początkująca ekolożka, której celem jest ratowanie zagrożonych zwierząt. Wykorzystując swoją potężną wyobraźnię, Jane zabiera swoich najlepszych przyjaciół Davida i szympansa Greybearda na epickie przygody, aby pomóc chronić dzikie zwierzęta na całym świecie, ponieważ według jej idolki dr Jane Goodall:
„Tylko wtedy, gdy je zrozumiemy, będziemy się o nie troszczyć. Tylko wtedy, gdy nam zależy, możemy pomóc. Tylko jeśli im pomożemy, mogą zostać uratowane”.
24 kwietnia – 2. sezon „The Big Door Prize” →
Jeżeli chodzi o spodziewane powroty, to przed nami jeszcze kwietniowa premiera 2. sezonu serialu „The Big Door Prize”.
1 maja – 3. sezon „Acapulco” →
Na majówkę fani serialu „Acapulco” dostaną natomiast 3 sezon tej opowieści.
W trzecim sezonie nadejdzie czas na pogodzenie się z błędami z przeszłości i ekscytujące nowe początki. W teraźniejszości starszy Maximo (Eugenio Derbez) powraca do Las Colinas, którego już nie rozpoznaje. Podczas gdy w 1985 roku młodszy Maximo (Enrique grizon) kontynuuje wspinaczkę po drabinie sukcesu, potencjalnie narażając na szwank wszystkie relacje, na które tak ciężko pracował.
8 maja – trailer „Dark Matter” →
Tydzień później będziemy mogli zobaczyć nowość, czyli serial „Dark Matter”.
Okrzyknięta jedną z najlepszych powieści science-fiction dekady, „Dark Matter” to historia o drodze, której się nie obrało.
Serial śledzi losy Jasona Dessena (w tej roli Joel Edgerton), fizyka, profesora i rodzinnego mężczyzny, który pewnej nocy podczas spaceru po ulicach Chicago zostaje uprowadzony do alternatywnej wersji swojego życia.
Cud szybko zamienia się w koszmar, gdy próbuje powrócić do swojej rzeczywistości pośród oszałamiającego krajobrazu życia, które mógł przeżyć.
W tym labiryncie rzeczywistości wyrusza w wstrząsającą podróż, aby wrócić do swojej prawdziwej rodziny i uratować ją przed najbardziej przerażającym, niepokonanym wrogiem, jakiego można sobie wyobrazić: samym sobą.
22 maja – sezon 4 „Trying” →
Dobra wiadomość dla fanów niesamowicie ciepłego, rodzinnego serialu „Trying”, który polecam Wam z całego serca od dawna. 4. sezon „Trying” zadebiutuje na platformie 22 maja.
13 czerwca – „Presumed Innocent” →
„Presumed Innocent” to serial składający się z ośmiu odcinków, w którym występuje i którego producentem wykonawczym jest Jake Gyllenhaal. Autorami są David E. Kelley i producent wykonawczy J.J. Abrams, a całość oparto na bestsellerowej powieści New York Times pod tym samym tytułem autorstwa Scotta Turowa.
Serial z Gyllenhaalem, w roli głównego zastępcy prokuratora Rusty’ego Sabicha, zabierze widzów w porywającą podróż przez przerażające morderstwo, które wywraca do góry nogami biuro prokuratora Chicagowskiego, gdy jeden z jego członków zostaje podejrzany o popełnienie przestępstwa.
Serial bada obsesję, tematy związane z seksem, polityką oraz siłą i granicami miłości, gdy oskarżony walczy o utrzymanie rodziny i małżeństwa. W gwiazdorskiej obsadzie thrillera znaleźli się także Ruth Negga, Bill Camp, Elizabeth Marvel, Peter Sarsgaard, O-T Fagbenle i Renate Reinsve.
Lipiec 2024 – trailer „Fly Me to The Moon” →
Apple zapowiedziało na lipiec premierę nowego filmu, którego trailer możemy już teraz zobaczyć na YouTube Apple TV+.
Film „Fly Me to The Moon” z udziałem Scarlett Johansson i Channinga Tatuma ma być stylowym komediodramatem rozgrywający się na tle historycznego lądowania NASA na Księżycu Apollo 11.
Iskry lecą we wszystkich kierunkach, gdy marketingowiec Kelly Jones (Johansson) sieje spustoszenie w i tak już trudnym zadaniu dyrektora startu Cole’a Davisa (Tatum). Kiedy Biały Dom uznaje, że misja jest zbyt ważna, by ją zawalić, Jones otrzymuje polecenie zorganizowania fałszywego lądowania na Księżycu w ramach wsparcia i odliczanie naprawdę się zaczyna.
Apple rośnie w siłę na rynku amerykański, ale bardzo wolno
Badanie JustWatch ,obejmujące główne platformy streamingowe dostępne w USA, podaje, że w pierwszym kwartale 2024 r. udział Apple TV+ wzrósł o 1% w porównaniu z poprzednim okresem, osiągając obecnie 8% udziału w rynku. Za nim plasuje się Paramount+, który również ma 8% udziału.
Poniżej znajduje się pełny ranking udziału w rynku przygotowany przez JustWatch:
- Amazon Prime Video: 22%
- Netflix: 21%
- Max: 14%
- Disney+: 11%
- Hulu: 10%
- Paramount+: 8%
- Apple TV+: 8%
- Inne: 6%
Apple Music i Apple TV+ mało popularne wśród nastolatków w USA
Nieco ponad 30% nastolatków z USA stwierdziło, że korzysta z Apple Music. Usługa Apple TV+ również nie jest popularna wśród tej grupy badanych w ramach ankiety Piper Sandler, a mniej niż 5% respondentów stwierdziło, że ogląda ją codziennie.
Dla porównania, ponad 30% nastolatków codziennie ogląda Netflix, a prawie 30% YouTube.
★ Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →