Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Program Apple Developer Academy wkracza na Bali

Program Apple Developer Academy wkracza na Bali

0
Dodane: 8 miesięcy temu
fot. Apple Newsroom

Nie mogłem odmówić sobie przekazania Wam informacji o ważnym, z punktu widzenia twórców aplikacji w mojej ukochanej Indonezji, wydarzeniu. Program Apple Developer Academy wkracza na Bali.

Informacja prasowa

Apple kontynuuje inwestycje w studentów i początkujących deweloperów, dlatego otwiera swoją czwartą w Indonezji akademię. Firma ogłosiła że otworzy na Bali swój kolejny ośrodek Apple Developer Academy. To dalszy etap inwestycji oferującej nowe możliwości deweloperom, studentom i przedsiębiorcom chcącym rozpocząć karierę na rynku aplikacji iOS, który prężnie rozwija się w tym regionie.

Pierwszy indonezyjski ośrodek Apple Developer Academy uruchomiono w 2018 r. w Dżakarcie. Od tego czasu akademie Apple powstały też w miastach Surabaja i Batam, a program ukończyło ponad 2000 początkujących deweloperów. Skuteczność nauki w akademii potwierdza fakt, że 90 procent jej absolwentów znajduje satysfakcjonujące zatrudnienie w takich sektorach jak edukacja, handel elektroniczny, transport czy zrównoważony rozwój.

Wielokrotnie przekonywaliśmy się, że linijka kodu może zmienić świat – a w Indonezji inwestujemy w kreatywność i kompetencje osób, którym zależy, by tego dowieść. Jesteśmy pod wrażeniem rosnącej społeczności deweloperów w Indonezji i nie możemy się doczekać, żeby dzięki naszej czwartej akademii w tym kraju pomóc w osiągnięciu sukcesu jeszcze liczniejszemu gronu programistów.

– oświadczył Tim Cook, prezes Apple.

Nauka w akademii trwa dziewięć miesięcy, podczas których uczestnicy poznają podstawy programowania, a oprócz tego uczą się projektowania, marketingu, i zarządzania projektami. W tym czasie studenci zdobywają pełen zestaw umiejętności potrzebnych, by zostać światowej klasy przedsiębiorcami i deweloperami. Kampus na Bali ma stanowić miejsce wymiany kulturowej, dlatego rekrutacja będzie na nim otwarta dla chętnych z całego świata, a nie tylko z Indonezji, niezależnie od wykształcenia i doświadczenia w programowaniu.

W akademiach Apple w Indonezji spotykają się studenci o niezwykle zróżnicowanych doświadczeniach życiowych i zawodowych. Dotychczasowi uczestnicy pochodzili z 90 miast Indonezji i mieli od 18 do 50 lat. Każda z tych osób wnosi w proces projektowania aplikacji i planowania biznesu nowe pomysły i przeżycia, które były jej udziałem.

Mary Santoso, twórczyni aplikacji WonderJack, dołączyła do Apple Developer Academy w Indonezji w 2022 r. Miała wtedy 38 lat.

Mary Santoso, która dołączyła do programu w 2022 r., gdy miała 38 lat, stworzyła aplikację WonderJack. To gra na iPada, która uwzględnia neuroróżnorodność użytkowników i pomaga dzieciom ćwiczyć procesy myślowe, a także panowanie nad swoim zachowaniem. Mary ma w rodzinie osoby z dysleksją i aplikację stworzyła pod wpływem własnych doświadczeń. Gra działa na iPadzie, ma kojącą muzykę i pozwala dzieciom uczyć się bezstresowo i wieloma zmysłami za pomocą fizycznych kart i obiektów. Twórcy aplikacji badają i oceniają teraz jej skuteczność wspólnie z różnymi instytucjami edukacyjnymi, w tym ze szkołą integracyjną w Surabai.

„Byłam mamą zajmującą się domem, a program Apple Developer Academy pomógł mi zmienić życie i skupić się na pomaganiu dzieciom, które tak jak moja córka mają trudności z nauką”, opowiada Santoso.

WonderJack to gra na iPada, która uwzględnia neuroróżnorodność użytkowników i pozwala dzieciom ćwiczyć panowanie nad zachowaniem i procesy myślowe.

W akademii uczyłam się z osobami, które pochodziły z różnych środowisk, ale tak jak ja przejmowały się edukacją i inkluzywnością. Wsparcie mentorów pomogło nam skuteczniej rozwiązywać problemy i dało nam narzędzia potrzebne do przygotowania aplikacji WonderJack, która ma sprawić, że każde dziecko będzie wykorzystywać swój pełny potencjał.

Program nauczania w akademii odzwierciedla promowaną przez Apple strategię edukacji opartej na stawianiu zadań (ang. Challenge Based Learning) i motywuje uczestników do rozwiązywania indywidualnych, społecznych i globalnych problemów, a także do projektowania w inkluzywny sposób, żeby zmieniać świat na lepsze.

Graciela Gabrielle, Jessi Febria i Yafonia Hutabarat to absolwentki akademii w Dżakarcie. Zgłosiły się do niej wspólnie, żeby opracować pierwszą indonezyjską aplikację nawigacyjną, która działa w przestrzeniach zamkniętych i pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w samodzielnych podróżach. Aplikacja PetaNetra wykorzystuje ścieżki utworzone w rzeczywistości rozszerzonej, żeby proponować najbezpieczniejsze i najszybsze trasy, a przy tym uwzględnia takie elementy jak ściany, struktury nawierzchni i inne obiekty. Zespół nawiązał współpracę z poważnymi instytucjami, w tym z Biblioteką Dżakarty, dzięki czemu stworzy mapy ich przestrzeni i poprawi funkcjonalność aplikacji.

„Jestem naprawdę wdzięczna, że w akademii trafiłam do grupy wspierających i zaangażowanych osób”, wyjaśnia Gabrielle, współzałożycielka i prezeska PetaNetra, której rodzice są niedowidzący.

Jako trzy założycielki naszej firmy chcemy, żeby nasza praca przynosiła społeczeństwu korzyści. To dlatego stworzyłyśmy aplikację PetaNetra – prezent dla moich rodziców i 4 milionów osób niewidomych i niedowidzących, które mieszkają w Indonezji.

W Azji Południowo-Wschodniej są setki tysięcy deweloperów, którzy umieścili w App Store ponad 90 000 aplikacji. Absolwenci akademii nie tylko otwierają w Indonezji własne startupy. Wielu z nich zatrudnia się w znanych firmach z regionu, w których wykorzystują zdobyte umiejętności do tworzenia aplikacji i produktów cyfrowych.

Absolwenci Denis Wibisono i Rais Mohamad Najib kierują teraz zespołem tworzącym aplikacje iOS w Banku Mandiri, największym indonezyjskim banku. W swojej pracy wdrażają innowacje, dzięki którym miliony Indonezyjczyków bez problemów mogą korzystać z pierwszorzędnej bankowości mobilnej. Prawie 40 procent osób, które bank zatrudnia w zespole odpowiedzialnym za platformę iOS, stanowią absolwenci akademii.

„Uczestnictwo w akademii zdecydowanie rozwinęło moją pasję do tworzenia aplikacji iOS”, mówi Wibisono.

Uważam, że dzięki temu doświadczeniu zdobyłem zaawansowane kompetencje programistyczne, a do tego rozwinąłem umiejętność krytycznego myślenia. Obie te cechy są kluczowe w zawodzie inżyniera.

Absolwenci programu mogą też korzystać z innych inicjatyw i zasobów edukacyjnych Apple, takich jak Apple Developer Center w Singapurze czy Apple Entrepreneur Camp, które zapewniają dalszy mentoring oraz pozwalają czerpać inspirację i wiedzę od ekspertów i inżynierów Apple.

Pierwszy ośrodek Apple Developer Academy otworzono w Brazylii. Dziś program działa też w innych miejscach na świecie, w tym między innymi w Korei, Indonezji, Arabii Saudyjskiej, Włoszech i Stanach Zjednoczonych.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .