Szef marketingu Vision Pro przechodzi na emeryturę po 36 latach pracy
Apple traci kolejnego ważnego dyrektora. Bloomberg właśnie ujawnił, że Frank Casanova, obecnie starszy dyrektor i szef marketingu produktów Apple Vision Pro, przechodzi na emeryturę po 36 latach pracy w firmie.
Według raportu, Casanova potwierdził przejście na emeryturę za pośrednictwem swojego profilu LinkedIn. Casanova jest związany z Apple od dłuższego czasu i w przeszłości pełnił wiele różnych ról. W 1997 roku został starszym dyrektorem ds. grafiki w Mac OS X. Dekadę później przeniósł się do zespołu marketingowego, aby pomóc Apple rozszerzyć iPhone’a na nowych operatorów na całym świecie.
W 2019 roku Apple wybrało go do kierowania marketingiem swoich narzędzi rzeczywistości rozszerzonej, co w konsekwencji dało mu ważną rolę w rozwoju i uruchomieniu Apple Vision Pro.
Vision Pro został ogłoszony w czerwcu 2023 roku i wprowadzony na rynek amerykański w lutym tego roku. Podczas premiery Casanova został zauważony podczas dnia premiery Vision Pro w sklepie Apple The Grove w Los Angeles. Dołączyli do niego Eddy Cue, wiceprezes Apple ds. usług, oraz Dan Riccio, który również nadzorował rozwój zestawu słuchawkowego.
Ze względu na wysoką cenę wynoszącą 3499 USD i ograniczoną dostępność, Vision Pro miał skromną premierę. Analitycy uważają, że Apple dostarczy około 400 000 sztuk swojego zestawu słuchawkowego do końca roku, podczas gdy początkowe szacunki wynosiły nawet 800 000 sztuk.