Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Green Cell GC HabuDen – premiera polskiego wallboksa

Green Cell GC HabuDen – premiera polskiego wallboksa

0
Dodane: 1 miesiąc temu

Podczas elektromobilnego pikniku EV Experience 2024 odbywającego się na Torze Modlin (o imprezie informowałem już wcześniej), polska marka Green Cell zaprezentowała swój najnowszych produkt: ładowarkę ścienną do samochodów elektrycznych HabuDen o mocy 22 kW.

HabuDen na EV Experience 2024 (fot. Dariusz Hałas / iMagazine.pl)

To, co pierwsze rzuca się w oczy, widząc najnowszego wallboksa polskiej marki Green Cell, to świetny design i solidne wykonanie urządzenia. Urządzenie można obsługiwać dosłownie jednym przyciskiem, ale zdecydowanie warto używać również oferowanej przez producenta aplikacji mobilnej, która zapewnia szeroki zakres funkcji pozwalających dostosować proces ładowania do konkretnych potrzeb użytkownika.

Urządzenie jest w całości zaprojektowane i zbudowane przez polskich inżynierów, powstało z myślą zarówno o indywidualnych użytkownikach aut elektrycznych, którzy chcieliby doposażyć w tego typu sprzęt swój domowy garaż, jak również pod kątem wykorzystania HabuDen przez użytkowników instytucjonalnych, firmy, hotele, wspólnoty mieszkaniowe itp.

Sprzęt, co możecie ocenić na zdjęciach, wygląda świetnie, absolutnie nie odstaje niczym od najlepszych światowych przykładów estetycznego wzornictwa przemysłowego. Zresztą przedstawiciele Green Cell łącznie z Pawłem Ochyńskim, twórcą polskiej marki (to on z uśmiechem i dumą prezentuje HabuDen na zdjęciu otwierającym), podkreślali, że ergonomia i stylistyka nowego wallboksa wyróżniono prestiżową nagrodą Red Dot Design Award.

Czym właściwie jest ten sprzęt? HabuDen to zaawansowana elektronika zamknięta w zgrabnej, wytrzymałej obudowie (IP54). Wtyczkę wieńczącą 7,5 lub 5-metrowy kabel wyposażono w uniwersalny przycisk z funkcją uruchamiania i kończenia sesji ładowania, regulacji mocy i automatycznego otwierania klapki chroniącej gniazdo (to funkcja dedykowana samochodom marki Tesla).

Te same czynności użytkownik wykona zdalnie za pośrednictwem smartfona dzięki zintegrowanym z urządzeniem modułom wi-fi i bluetooth. Dedykowana aplikacja umożliwia podgląd wszystkich parametrów bieżącej sesji ładowania, dostęp do statystyk i kalkulacji kosztów zużytej energii. W lipcu zostanie wzbogacona o harmonogramy umożliwiające zaplanowanie ładowania.

Podczas prezentacji miałem okazję zadać kilka pytań, dowiedziałem się np., że urządzenie może z czasem zwiększać swoją funkcjonalność dzięki przyszłym aktualizacjom. Np. HabuDen jest gotowy na jeszcze nie obowiązujące w Polsce taryfy dynamiczne, które jednak w końcu zostaną wprowadzone. Nie trzeba będzie wówczas inwestować w nowego wallboksa, HabuDen będzie już na tę zmianę gotowy.

Po stronie software’u zadbaliśmy nie tylko o funkcjonalność i intuicyjność użytkowania, ale również o cyberbezpieczeństwo. W dzisiejszych czasach ochrona danych użytkowników i dostępu do oprogramowania to w naszej branży niezwykle ważny aspekt – podkreśla Paweł Ochyński, założyciel Green Cell.

Uzupełnieniem podstawowej wersji HabuDen będzie wariant wyposażony w kontrolę dostępu i NFC/RFID, a w przyszłości autoryzację ładowania w zasięgu bluetooth przez aplikację. To rozwiązanie idealnie sprawdzi się w sytuacji, gdy z ładowarki korzysta więcej użytkowników, np. w zabudowie wielorodzinnej, biurowcu czy klubie fitness, wspierając rozwój infrastruktury dla elektromobilności.

HabuDeb

Podczas EV Experience 2024, nowy wallbox Green Cell HabuDen wykorzystany został do naładowania elektrycznego Porsche 911, restomoda zbudowanego również przez ekipę specjalistów z Green Cell (fot. Dariusz Hałas / iMagazine.pl)

Najnowszy wallbox od Green Cell zaprojektowany został w sposób zapewniający możliwie jak najdłuższe użytkowanie, a jednocześnie cyrkularność. Elementy najbardziej podatne na uszkodzenia można łatwo wymienić, a wszystkie komponenty bezproblemowo oddzielić do efektywnego recyklingu. Produkcję zakontraktowano w fabryce firmy Zamel w Pszczynie, która uruchomiła indywidualną linię produkcyjną na potrzeby Green Cell.

HabuDen

HabuDen ma moc maksymalną 22 kW, co wynika po prostu z obsługi trójfazowego prądu o natężeniu do 32 A, jednak urządzenie może pracować również z niższą mocą, pozwala również na ładowanie samochodu elektrycznego prądem jednofazowym (ma to znaczenie w przypadku posiadania modelu, którego ładowarka pokładowa jest jednofazowa). Wówczas maksymalna moc (z jednej fazy) to niecałe 7,4 kW (7360 W, czyli 230 V * 32 A). To jakim natężeniem uda się ładować samochody w naszym domu zależy od zabezpieczenia przyłącza w naszej nieruchomości oraz od mocy pokładowej ładowarki modelu danego pojazdu (np. wiele hybryd plug-in nie jest w stanie ładować się z mocą 22 kW). HabuDen obsługuje również podział mocy na kilka urządzeń w razie instalacji wielu tego typu urządzeń (np. w hotelu).

Cyrkularność i lokalność to coraz bardziej cenione przez użytkowników wartości, co – jako rozpoznawalna w Europie marka technologiczna – uwzględniamy na każdym etapie pracy nad produktem. HabuDen to ładowarka made in Poland, co zamierzamy z dumą podkreślać – zapowiada Paweł Ochyński.

Najnowszy polski wallbox Green Cell HabuDen trafi do sprzedaży 20 czerwca i będzie dostępny w cenie od 2999,95 zł. Być może będziemy mieć okazję dokładniej sprawdzić to urządzenie, wówczas na pewno wrócimy do was z wnioskami na temat użytkowania HabuDen.

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .