Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple nadal dominuje na rynku urządzeń do noszenia, pomimo spadającej sprzedaży

Apple nadal dominuje na rynku urządzeń do noszenia, pomimo spadającej sprzedaży

0
Dodane: 1 tydzień temu
fot. Dominik Łada

Apple nadal dominuje na rynku urządzeń wearable, podaje nowy raport, pomimo gwałtownego spadku dostaw zarówno dla Apple Watch, jak i AirPods.

Firma analityczna IDC przedstawiła swoje najnowsze szacunki dotyczące dostaw urządzeń do noszenia, informując, że globalny rynek urządzeń do noszenia nadal rośnie, ale rośnie tendencja do wybierania tańszych urządzeń.

Rynek urządzeń noszonych rozpoczął 2024 r. z impetem, ponieważ globalne dostawy takich produktów wzrosły o 8,8% rok do roku w pierwszym kwartale (1Q24) do 113,1 mln sztuk, zgodnie z nowymi danymi International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker.

Pomimo tego wzrostu, średnie ceny sprzedaży (ASP) spadły piąty kwartał z rzędu, spadając o 11% w 1Q24, ponieważ rynki wschodzące zyskały na popularności, a gospodarka wywierała presję na wydatki konsumentów.

Firma stwierdziła, że brak znaczących innowacji technologicznych na tym rynku oznaczał, że firmy z drugiego poziomu zyskiwały udział kosztem lidera rynku, którym nieprzerwanie pozostaje Apple.

Złą wiadomością dla Apple było jednak to, że zarówno dostawy Apple Watch, jak i AirPods znacznie spadły, ale nadal pozostaje niekwestionowanym liderem rynku. Nie ma się co dziwić – te produkty wystarczają użytkownikom na długie lata, a od czasu ich debiutu rynek zdążył się już wystarczająco nimi nasycić.

Apple utrzymało pozycję lidera, choć było hamowane przez słabe warunki makroekonomiczne, tymczasowy zakaz niektórych modeli zegarków i brak nowszych słuchawek AirPods. Ogólnie rzecz biorąc, dostawy Apple Watch spadły o 19,1% rok do roku, podczas gdy słuchawki, w tym AirPods i Beats, spadły o 18,8% w ciągu kwartału.

Udział Apple w rynku spadł z 24,5% w pierwszym kwartale 2023 r. do 18,2% w tym samym kwartale tego roku.

Jednak to nadal pozwoliło mu wygodnie wyprzedzić Xiaomi o 10,5%, Huawei o 9,6% i Samsunga o 9,3%.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .