Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Canon ogłasza obiektyw RF-S 3,9 mm F3.5 STM Dual FishEye – tak to ten pokazany przez Apple podczas WWDC 2024

Canon ogłasza obiektyw RF-S 3,9 mm F3.5 STM Dual FishEye – tak to ten pokazany przez Apple podczas WWDC 2024

0
Dodane: 2 tygodnie temu

Canon wprowadza na rynek nowy obiektyw z serii EOS VR System: RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE umożliwiający tworzenie immersyjnych treści wysokiej jakości. Aktualnie obiektyw jest kompatybilny z body EOS R7.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Wczoraj, podczas Keynote’a na otwarcie konferencji WWDC 2024, Apple pokazało nowy obiektyw Canona, do tworzenia treści dla Vision Pro. Co ciekawe, Apple pokazało ten sprzęt zanim ujawnił go Canon. Japońska marka szybko jednak uzupełniła lukę informacyjną dostarczając własne materiały na temat debiutującego sprzętu. Nowego modelu obiektywu RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE.

Canon EOS R7 i R8 – co warto o nich wiedzieć?

Ten obiektyw typu APS-C, to sprzęt do zastosowań związanych z wirtualną rzeczywistością (VR). Dołącza on do modelu RF 5,2 mm F2,8L DUAL FISHEYE. Dzięki temu najnowszemu obiektywowi nawet początkujący użytkownik bez trudu stworzy wysokiej jakości materiały 3D z wykorzystaniem możliwości VR.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Podwójny obiektyw typu „rybie oko” składa się z dwóch oddzielnych, umieszczonych obok siebie soczewek, które symulują stereoskopowe widzenie. Każda soczewka rejestruje obraz z nieco innej perspektywy, tworząc dwa obrazy odpowiadające temu, co widzi lewe i prawe oko. Ten stereoskopowy efekt umożliwia postrzeganie głębi w VR.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Obiektyw RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE rejestruje lewą i prawą perspektywę, zgrabnie łącząc je w jeden kompaktowy układ optyczny typu „podwójne rybie oko”. Model ten rozszerza ofertę urządzeń z serii EOS VR System. Nowy obiektyw dostępny będzie w bardziej przystępnej cenie niż jego poprzednicy, dzięki czemu tworzenie świetnej jakości immersyjnych treści będzie znacznie bardziej dostępne. W efekcie liczni twórcy będą mogli skorzystać z wysokiej wydajności optycznej typowej dla serii EOS R System.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Nowy 144-stopniowy kąt rejestracji zapewnia węższe pole widzenia w porównaniu do technologii VR180. Taki kąt, w połączeniu z dużą głębią ostrości, ułatwia użytkownikom utrzymanie uwagi na filmowanym obiekcie. Nie ma już powodów do obaw, że sprzęt pomocniczy (taki jak na przykład oświetlenie lub statywy) znajdzie się w kadrze. Pokrętło ostrości, do którego można przypisać inne praktyczne funkcje (np. ustawienie przysłony lub ISO), pomaga operatorom w pełni skupić się na rejestrowanym materiale.

RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE to pierwszy obiektyw 3D wyprodukowany przez Canon, który wyposażono w autofokus (AF) z funkcją One Shot Autofocus (AF). To rozwiązanie w jeszcze większym stopniu upraszcza rejestrację obrazu.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Jest to też pierwszy obiektyw spoza serii L z najwyższej jakości powłoką typu Air Sphere, która zapobiega zakłóceniom, takim jak flary i efekt zjawy (ang. ghosting). Każda z soczewek korzysta z dwóch elementów UD, co pomaga uzyskać ostrzejszy obraz. Przysłona f/3,5 gwarantuje wysoką jakość materiału filmowego przy jego rejestracji w różnych warunkach – zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Canon deklaruje, że podczas opowiadania twórczych historii w 3D żadne tło nie będzie już przeszkodą, dzięki czemu będzie można uzyskać wysokiej jakości nagrania, nawet w takich miejscach jak: słabo oświetlony las, czy pełen światła stadion. Kreatywności sprzyja także uchwyt na filtry (nakręcane i żelatynowe) zamontowany z tyłu obiektywu RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE.

Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE

Canon obiecuje, że nowy stereoskopowy obiektyw 3D zapewnia wysoki poziom realizmu. Doceni go podobno każdy, kto za pomocą zestawu VR zobaczy zarejestrowany przez niego materiał. Kąt widzenia wynoszący 144 stopnie przekłada się na naturalny, skierowany do przodu widok, który dzięki wykorzystaniu widzenia peryferyjnego całkowicie „pochłania” widza. Symulacje oglądane przez kompatybilny zestaw VR (np. Apple Vision Pro) również bazują na rozstawie soczewek obiektywu wynoszącym 60 mm, który przypomina ludzkie widzenie – dzięki temu efekt 3D staje się bardzo przekonujący.

Zapotrzebowanie na treści VR rośnie w bardzo szybkim tempie (prognozuje się, że wartość tego rynku wzrośnie o ponad 22 mld dolarów do 2025 roku). Najnowszy obiektyw Canon sprawia, że tworzenie materiałów 3D – od gier i edukacji po turystykę, filmy dokumentalne, rozrywkę – staje się bardziej dostępne dla wszystkich. Model ten zaprojektowano z myślą o współpracy z urządzaniami z serii EOS R System firmy Canon (na początek model EOS R7). W rezultacie twórcy treści VR mogą z łatwością wprowadzić go do swojego roboczego ekosystemu.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .