Craig Federighi o partnerstwie OpenAI i przyszłości Apple Intelligence
Szef inżynierii oprogramowania Apple Craig Federighi omówił przyszłość Apple Intelligence w wywiadzie dla Fast Company.
Dzięki Apple Intelligence użytkownicy mogą teraz poprosić system o przeformułowanie tekstu, podsumowanie wiadomości lub e-maili, generowanie obrazów, a nawet emoji. Siri została również zaktualizowana o sztuczną inteligencję, dzięki czemu rozumie teraz kontekst tego, co jest na ekranie i pozwala użytkownikom kontrolować więcej aspektów urządzenia.
Apple wykorzystuje zarówno przetwarzanie na urządzeniu, jak i w chmurze dla funkcji Apple Intelligence. Firma nawiązała również współpracę w celu zintegrowania ChatGPT z Siri. Chociaż Apple włożyło wiele wysiłku w tworzenie własnych modeli językowych, Federighi przyznaje, że istnieją inne dobre modele LLM.
Te bardzo duże modele frontierowe mają interesujące możliwości, które niektórzy użytkownicy doceniają, i widzieliśmy, że integracja z naszymi doświadczeniami może sprawić, że [te możliwości] będą znacznie bardziej dostępne niż [są] dzisiaj.
– powiedział Federighi. GPT-4o jest jednym z najlepszych obecnie dostępnych modeli LLM, dlatego Apple chciał zintegrować go z Siri.
Aby wszystko było przejrzyste dla użytkowników, Siri będzie prosić o pozwolenie na wysyłanie żądań do ChatGPT za każdym razem, gdy Apple Intelligence nie będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie. Federighi mówi również, że Apple planuje w przyszłości dodać obsługę większej liczby modeli językowych innych firm, aby użytkownicy mogli wybrać to, co dla nich najlepsze – w tym Gemini.
Federighi potwierdził, że firma stara się „znaleźć sposób” na wprowadzenie Apple Intelligence do Chin.
Nie mamy teraz czasu na ogłoszenie, ale z pewnością jest to coś, co chcemy zrobić.
Apple Intelligence będzie najpierw dostępne w języku angielskim w USA, ale nie jest jasne, czy użytkownicy w innych regionach będą mogli z niego korzystać.
Chociaż Federighi ma nadzieję, że przyszłe chipy będą w stanie obsługiwać większe modele językowe, zauważa, że posiadanie modelu online jest nadal ważne dla dostarczania aktualnych informacji.
Nie mógłbym tego wykluczyć […], ale nawet w tym świecie myślę, że można by się spodziewać, że czasami urządzenie, obsługując żądanie, będzie sięgać przynajmniej do magazynów wiedzy, które są poza nim (czyli do internetu). Myślę więc, że nawet w przyszłości będzie istniała rola kontaktowania się z usługami zewnętrznymi.
Całość znajdziecie na Fast Company.