Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Premiera: tak wygląda nowy Mercedes-Benz CLA [galeria]

Premiera: tak wygląda nowy Mercedes-Benz CLA [galeria]

0
Dodane: 5 godzin temu

Mercedes-Benz zaprezentował światu zupełnie nowego CLA, który już na starcie elektryzuje branżę motoryzacyjną swoim designem, technologią i wszechstronnością. Na początek wersje elektryczne, potem dojdą układy hybrydowe. Zasięg imponuje. Nie tylko on zresztą.

Nowy Mercedes CLA

Ten zupełnie nowy model, dostępny zarówno w wersji z napędem elektrycznym, jak i hybrydowym, ma ambicję nie tylko podbić serca kierowców, ale także zrewolucjonizować segment premium dzięki innowacyjnemu podejściu do mobilności.

Jak podkreśla producent, nowy CLA łączy w sobie olśniewający styl, zaawansowaną inteligencję, intuicyjną obsługę i niespotykaną elastyczność, stając się wizytówką przyszłości Mercedesa.

Nowy Mercedes CLA

Zacznijmy od tego, co przyciąga wzrok – designu. Nowy CLA czerpie inspirację z konceptu Concept CLA Class, zaprezentowanego wcześniej przez markę, i wprowadza go na drogi w formie gotowej do produkcji. Charakterystyczne reflektory w kształcie gwiazdy Mercedesa, smukła sylwetka coupé oraz aerodynamiczne linie nadają mu sportowy, a zarazem elegancki wygląd.

IAA Mobility 2023 – Mercedes-Benz Concept CLA. Koncept, ale bliski modelu produkcyjnego

Wnętrze to prawdziwa perełka: minimalistyczne, luksusowe i naszpikowane technologią. Trzy duże ekrany – w tym centralny wyświetlacz dotykowy i zaawansowany panel kierowcy – tworzą cyfrowy kokpit, który płynnie integruje się z systemem MB.OS, najnowszym oprogramowaniem Mercedesa opartym na sztucznej inteligencji.

To jednak nie tylko estetyka – dzięki współczynnikowi oporu powietrza na poziomie już od zaledwie 0,21, CLA jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów świata, nie tylko w swojej klasie, co przekłada się na wydajność i zasięg.

Nowy Mercedes CLA

Pod maską – a raczej pod podłogą – nowy CLA oferuje dwie elektryzujące opcje napędu na start. Wariant CLA 250+ z technologią EQ dostarcza 200 kW mocy (około 272 KM) i moment obrotowy 335 Nm, osiągając imponujący zasięg od 694 do 792 km (w cyklu WLTP). Z kolei CLA 350 4MATIC z EQ, dysponujący napędem na cztery koła, oferuje 260 kW (około 354 KM) i 515 Nm, z zasięgiem od 672 do 771 km. Oba modele korzystają z akumulatora o pojemności użytkowej 85 kWh i architektury 800 V, umożliwiającej ładowanie z mocą do 320 kW – od 10% do 80% w zaledwie 22 minuty.

Nowy Mercedes CLA

Dla tych, którzy wolą bardziej tradycyjne rozwiązania w zakresie układu napędowego, Mercedes zapowiada również wersje z hybrydowymi silnikami spalinowymi, wykorzystującymi technologię oszczędzania energii wywodzącą się z rekordowego prototypu EQXX. To elastyczność, która pozwala CLA dostosować się do różnych potrzeb kierowców na całym świecie.

Mercedes VISION EQXX – jeździłem przyszłością elektromobilności

Sercem nowego CLA jest system operacyjny MB.OS, obecny właśnie w tym modelu. Oparty na sztucznej inteligencji, w tym na rozwiązaniach inspirowanych ChatGPT4o i Google Gemini, Wirtualny Asystent MBUX wynosi interakcję z samochodem na nowy poziom. System uczy się preferencji kierowcy, oferuje proaktywne sugestie – na przykład trasę do domu czy regulację klimatyzacji – i reaguje na naturalne komendy głosowe z niespotykaną precyzją.

„CLA to najinteligentniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG, podkreślając, że technologia MB.OS ma wzmocnić więź między kierowcą a pojazdem.

Nowy Mercedes CLA

Dodatkowe funkcje, jak rozpoznawanie gestów czy integracja z aplikacjami zewnętrznymi, sprawiają, że obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna.

Premiera CLA to także sygnał, że Mercedes-Benz stawia na przyszłość motoryzacji, nie zapominając o swojej tradycji. Model ten, zbudowany na modularnej platformie MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), łączy w sobie sportową dynamikę z ekologiczną efektywnością. Wersje elektryczne oferują nie tylko zerową emisję, ale i osiągi godne trójramiennej gwiazdy – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund w mocniejszej wersji robi wrażenie.

Nowy Mercedes CLA

Tymczasem hybrydowe warianty, które pojawią się wkrótce, mają przyciągnąć tych, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, oferując kompromis między wydajnością a elastycznością.

Czy CLA stanie się liderem w segmencie kompaktowych aut premium? Odpowiedzi na to pytanie dostarczą portfele klientów. Pierwsze egzemplarze trafią na rynek jeszcze w tym roku, a zamówienia można składać już teraz – to początek nowej ery dla CLA i dla Mercedesa.

Na koniec jeszcze galeria oficjalnie debiutującego modelu w portfolio niemieckiej marki:

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .