Netflix i YouTube w samochodach. LG i Kia wprowadzają streaming do Europy
Firma LG Electronics ogłosiła, że jej oparta na systemie webOS platforma treści motoryzacyjnych (ACP) zadebiutuje w nowych modelach samochodów marki Kia na rynku europejskim.
Dzięki temu pasażerowie będą mogli korzystać z popularnych serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Disney+ czy YouTube, bezpośrednio na wyświetlaczach w pojeździe.
Współpraca obu koreańskich marek to kolejny krok w przekształcaniu samochodu w mobilne centrum rozrywki. Platforma LG ACP, która wcześniej z sukcesem została wprowadzona w Korei, teraz trafia do Europy. Jako pierwsze w nowy system zostaną wyposażone modele Kia EV3, a w dalszej kolejności trafi on także do EV4, EV5 oraz nowej wersji modelu Sportage.
Nowa Kia EV3 – światowa premiera kompaktowego, elektrycznego SUV-a [Galeria]
Użytkownicy nowych modeli Kia otrzymają dostęp do szerokiej gamy aplikacji i treści. Na liście, oprócz najpopularniejszych gigantów VOD, znajdą się także takie usługi jak LG Channels, Baby Shark World for Kids, Stingray Karaoke czy Haystack News. Jeszcze w tym roku oferta ma zostać poszerzona o platformy Rakuten TV, Napster i niemiecki serwis Joyn. Co kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa, wszystkie aplikacje do odtwarzania wideo będą dostępne wyłącznie wtedy, gdy pojazd jest zaparkowany.
System LG ACP działa w oparciu o platformę webOS, znaną z ponad 240 milionów telewizorów LG Smart TV na całym świecie. Jej wersja przeznaczona do aut została specjalnie dostosowana do środowiska motoryzacyjnego, by zapewnić intuicyjną obsługę i niezawodność. Platforma jest częścią kompleksowego pakietu oprogramowania „LG AlphaWare”, który ma na celu transformację pojazdu w „przestrzeń życiową na kołach”, oferując wrażenia porównywalne z domową rozrywką. Do korzystania z usług wymagany będzie odpowiedni samochodowy plan taryfowy.
„Wprowadzając platformę webOS Automotive Content Platform do europejskiej linii modeli Kia, ułatwiamy ludziom korzystanie z ulubionych treści, gdziekolwiek się znajdują” – powiedział Eun Seok-hyun, prezes LG Vehicle Solution Company. „Firma LG pozostaje zaangażowana w umacnianie partnerstwa i rozszerzanie ekosystemu treści, aby zapewnić rozrywkę i łączność w pojazdach na najwyższym poziomie”.