Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Strategia Apple w AI: „pay to play”

Strategia Apple w AI: „pay to play”

0
Dodane: 12 godzin temu

Apple wygrało w sądzie sprawę dotyczącą wartego 20 mld USD kontraktu z Google na domyślną wyszukiwarkę.

Jak podaje CNBC, decyzja ta ujawnia prostą strategię Apple w obszarze sztucznej inteligencji – „pay to play”.

Zdaniem Jima Cramera, to giganci AI będą płacić Apple za możliwość stania się domyślnym chatbotem na iPhone’ach, co daje firmie ogromną przewagę przy ponad miliardzie aktywnych użytkowników. Apple nie musi więc natychmiast tworzyć własnej technologii AI – wystarczy, że otworzy iPhone’a na najlepsze oferty.

Julie Coleman pisze w CNBC:

Apple nie musi już martwić się o zawarcie umowy wartej miliardy z hiperskalerem lub firmą AI, taką jak Perplexity, powiedział Cramer. Zamiast tego duże nazwy botów czatowych będą teraz musiały konkurować o uwagę Apple, kontynuował, ponieważ firma może pochwalić się ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników iPhone’a. […]

W tej chwili nie ma wyraźnego zwycięzcy w przestrzeni chatbota, ale jeśli możesz zapłacić Apple fortunę, aby twój był domyślny, ktoś wypisze ten czek.

Eksperci ostrzegają jednak, że w długim terminie Apple nie może całkowicie polegać na zewnętrznych rozwiązaniach, a kluczową rolę odegra rozwój Siri i ochrona prywatności użytkowników.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .