Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu XPENG rusza w Polskę. Nowe salony w 4 miastach i premiera modelu P7+

XPENG rusza w Polskę. Nowe salony w 4 miastach i premiera modelu P7+

0
Dodane: 13 godzin temu

Chiński gigant technologiczny XPENG, który w kwietniu zadebiutował nad Wisłą, przestaje być ciekawostką dostępną tylko dla warszawiaków.

Producent ogłosił agresywny plan ekspansji sieci dealerskiej w Polsce oraz zapowiedział europejską premierę swojego najbardziej zaawansowanego modelu – P7+, który ma zdefiniować pojęcie „auta opartego na AI”.

Ofensywa w dużych miastach

Do tej pory samochody tej marki można było oglądać głównie w Warszawie i od niedawna w Poznaniu. Jeszcze w tym roku mapa punktów XPENG powiększy się o cztery kluczowe lokalizacje: Wrocław, Katowice, Gdańsk oraz Bydgoszcz.

Ruch ten jest kluczowy dla budowania zaufania do marki. Chińscy producenci często mierzą się z obawami klientów o serwis i dostępność części. Rozbudowa fizycznej sieci dealerskiej i serwisowej we współpracy z lokalnymi partnerami (w Polsce za markę odpowiada Inchcape) ma te obawy rozwiać.

XPENG P7+: AI na kołach wjeżdża w 2026 roku

Równie istotną informacją jest oficjalne potwierdzenie debiutu modelu XPENG P7+. To rozwinięcie znanej już limuzyny P7, ale znacznie bardziej zaawansowane technologicznie. Samochód trafi do sprzedaży w Europie (i w Polsce) w pierwszej połowie 2026 roku.

Xpeng P7

Czym P7+ różni się od poprzednika?

  • Większe gabaryty: auto jest dłuższe i oferuje więcej przestrzeni wewnątrz.
  • Architektura 800V i ładowanie 5C: producent deklaruje ultraszybkie ładowanie (standard 5C), co jest obecnie rynkowym topem.
  • Sztuczna Inteligencja: P7+ jest promowany jako auto zdefiniowane przez AI, z nową architekturą oprogramowania, która ma pozwalać na głęboką integrację systemów wspomagania kierowcy i płynne aktualizacje OTA.

Globalne ambicje i nowa siedziba

XPENG chwali się również wynikami finansowymi, które mają uwiarygodnić jego pozycję. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku firma dostarczyła na rynek ponad 313 tysięcy pojazdów, notując imponujący wzrost o 218 proc. rok do roku.

Firma przeniosła też swoją globalną centralę do nowego kampusu w Kantonie. Ciekawostką, która dobrze oddaje technologiczne ambicje marki, jest fakt, że na terenie nowego kompleksu znajduje się… lądowisko dla pojazdów latających, nad którymi XPENG również pracuje

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .