Apple pozwala już zwracać same paski Solo
W tym tygodniu pisałem już o niemałym zamieszaniu, które dotknęło klientów Apple. Mowa o tych, którzy kupili nowe zegarki Apple Watch Series 6 lub Apple Watch SE i wybrali przy zamówieniu nowe paski Solo (zwykłe lub plecione). Gdy rozmiar paska okazał się zły (a mamy ich aż 12), klienci musieli odsyłać całe urządzenia (używane lub nie – bez znaczenia) i czekać na dostawę nowego kompletu z innym rozmiarem paska. Często czasy oczekiwania sięgały końca listopada, ze względu na niedostępność niektórych kolorów opasek Solo. Fala krytyki, która przelała się przez Sieć dla widać działowi Customer Care do myślenia, ponieważ firma wydaje się zmieniać zdanie na temat procedury wymiany pasków, zamawianych w zestawach z zegarkami Apple Watch.
Firma zmieniła kurs i stworzyła metodę zwrotu online obejmującą tylko opaski dla klientów, którzy kupili Apple Watch Series 6 lub Apple Watch SE z opaską Solo, lub plecioną Solo o niewłaściwym rozmiarze. Apple zmienił swoje zasady – globalnie – i zezwala teraz na wymianę pasków online bez konieczności zwrotu całego zegarka.
Currently on the phone with Apple Support. They're swapping out my band and prioritizing replacements so they will ship way faster than the store shows. They're even letting me order a third band to try and return, just keeping whatever size between between 6, 7, and 8 fits best.
— Eli Hodapp (@hodapp) September 24, 2020
They're also throwing in a free Sport Band, and profusely apologizing. The agent kept saying, "We messed up, it's on us," and said if I don't get a return label just keep the original braided band that came with my watch-What a complete turnaround compared to the response Monday.
— Eli Hodapp (@hodapp) September 24, 2020
Apple stara się wynagrodzić klientom, którzy zostali dotknięci błędnym zastosowaniem niezmienionej wraz z premierą nowego modelu opasek, polityką zwrotów. Eli Hodapp, który jako pierwszy poruszył kwestię publicznie, był również w stanie zwrócić swoją opaskę Solo bez konieczności zwracania całego swojego zegarka, a dodatkowo otrzymał od Apple bezpłatną opaskę sportową w ramach przeprosin.
Jeśli Wy również borykacie się z podobnym problemem – śmiało możecie dzwonić na polską infolinię Apple (800 702 322), gdzie zostaniecie poinstruowani o tym, jak zwrócić źle dobrany pasek Solo.
Rozmiary pasków Solo
odpowiadają otworom w opaskach sportowych!
Według Johna Grubera rozmiar opasek Solo skutecznie odwzorowują otwory w paskach sportowych. Odległość między otworami w każdym pasku sportowym Apple jest podobno dokładnie taka sama, jak odległość między 9 (w modelu 40 mm) i 12 (w modelu 44 mm) rozmiarami pętli Solo na wzorniku pomiarowym Apple.
Wszystkie opaski sportowe Apple Watch mają siedem otworów. W przypadku pasków 38 mm lub 40 mm pasmo S/M odpowiada rozmiarom opaski Solo od 1 do 7, a paski w przypadku pasków sportowych w rozmiarze M/L – odpowiadają rozmiarom opasek Solo od 4 do 10.
W przypadku pasków 42 mm lub 44 mm, rozmiar S/M odpowiada rozmiarówce opaski Solo od 3 do 9, a paski sportowe w rozmiarze M/L odpowiadają rozmiarówce opaski Solo od 6 do 12.
Poniższy obraz przedstawia mapowanie rozmiarów dla dwóch pasków sportowych Apple Watch 44 mm, również w rozmiarach S/M i M/L.
Informacje podane przez Grubera wydają się trafne i naprawdę zastanawiam się, dlaczego Apple nie zaoferowało od samego początku dodatkowej metody pomiaru, polegającej na analogii. Zapewne powodem jest fakt, że ponad 75% klientów kupujących Apple Watch Series 6 lub SE będą stanowiły osoby, dla których nowe zegarki będą ich pierwszymi smartwatchami od Apple.
Klienci, którzy wybrali zły rozmiar paska Solo, muszą odsyłać cały zegarek
Komentarze: 1
A wiadomo jak można te paski zwracać? Mam taki problem.