TikTok chce teraz konkurować z… Apple Music
Rynek strumieniowego przesyłania muzyki (usługi MOD) ma dwóch liderów: Apple Music i Spotify. Co może wydarzyć się w tym temacie w 2023 roku? Odpowiedź brzmi: Tik Tok.
Tak przynajmniej twierdzą jego właściciele, bowiem serwis chce teraz konkurować z Apple Music i Spotify swoją nową platformą streamingową TikTok Music.
Ta jest łudząco podobna do rozwiązań konkurencji. Pozwala użytkownikom uzyskać dostęp do katalogu utworów i dodawać je do ich biblioteki. Początkowo TikTok będzie współpracował z dużymi wytwórniami płytowymi, w tym Universal Music Group, Warner Music Group i Sony Music.
Istnieją opcje tworzenia wspólnych list odtwarzania (w Apple Music pojawi się to dopiero jesienią tego roku, wraz z premierą nowych systemów), importowania biblioteki muzycznej z innych platform (ciekawy krok) i znajdowania utworu poprzez standardową wyszukiwarkę.
Tik Tok ma nawet swój własny Shazam, który jako usługa robi to samo – rozpoznaje utwory wykorzystując mikrofony urządzenia. Jest jednak pewien haczyk.
Na razie TikTok Music jest dostępny tylko w Brazylii i Indonezji. Cena oscyluje w okolicach 3,49 USD za miesiąc, czyli tyle samo, ile kosztuje subskrypcja Apple Music w tych krajach.