Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV+ – podsumowanie premier #105

Apple TV+ – podsumowanie premier #105

0
Dodane: 10 miesięcy temu
fot. Wojtek Pietrusiewicz, Apple TV+ Press

Zapraszam do 105. zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.

Premiera „Czas krwawego księżyca” na Apple TV+ →

Film „Czas krwawego księżyca” w reżyserii Martina Scorsese, w którym występują Leonard DiCaprio, Robert De Niro, Jesse Plemmons, Lily Gladstone, Brendan Fraser i inni, zadebiutował na platformie Apple TV+. W kinach jest grany od 6 października, kilka tygodni temu trafił na VOD, a teraz, zgodnie z obietnicą Apple, produkcja trafi na platformę streamingową firmy.

„Killers of the Flower Moon” jest pierwszym oryginalnym filmem Apple, który doczekał się pełnej premiery kinowej (wcześniej filmy Apple miały ograniczone premiery kinowe na zaledwie kilkudziesięciu ekranach w celu zakwalifikowania się do nagrody). Ta strategia ma być kontynuowana, gdy Apple zobowiąże się do podobnych dystrybucji co najmniej dwóch nadchodzących filmów z udziałem Brada Pitta i George’a Clooneya.

Warto przy tej okazji zaznaczyć, że film możecie też wypożyczyć (w cenie 49,99 zł) lub kupić (za 64,99 zł) w aplikacji TV od Apple.

Premiera streamingowa filmu „Napoleon” Ridleya Scotta →

Po premierze kinowej film „Napoleon” jest teraz dostępny do kupienia lub wypożyczenia w aplikacji TV od Apple (kolejno za 64,99 zł i 49,99 zł) lub w Amazon Prime.

Film jest oryginalnym spojrzeniem na pochodzenie Napoleona i jego szybką, bezwzględną drogę do cesarstwa. Przedstawia jego słynne bitwy, nieugiętą ambicję i zdumiewający umysł strategiczny jako niezwykłego dowódcy wojskowego i wizjonera wojennego.

Produkcja Apple Studios we współpracy ze Scott Free Productions. Film miał trwać 2 godziny i 38 minut (tyle co wersja kinowa), ale będzie udostępniony bez cięć. Potrwa 4 godziny…

Data premiery na platformie Apple TV+ nie jest obecnie znana.

Premiera „Criminal Records” →

Na platformie zadebiutował, nominowany do nagrody BAFTA film Paula Rutmana („Vera”, „Indian Summers”) serial „Criminal Record”. To nowy, mocny londyński thriller kryminalny z udziałem zdobywcy Oscara Petera Capaldiego i Cush Jumbo.

Po obejrzeniu jego pierwszych trzech odcinków, mogę powiedzieć, że zdecydowanie warto poświęcić mu uwagę!

Anonimowy telefon wciąga dwójkę błyskotliwych detektywów w konfrontację dotyczącą starej sprawy morderstwa – jedną z nich jest młoda kobieta na wczesnym etapie kariery, a drugą dobrze powiązany mężczyzna zdeterminowany, by chronić swoje dziedzictwo. Serial porusza kwestie rasowe, porażki instytucjonalnej i poszukiwania wspólnej płaszczyzny w spolaryzowanej Wielkiej Brytanii.

14 lutego – trailer „The New Look” →

Ta emocjonalna seria ujawni szokującą historię o tym, jak ikona mody Christian Dior i jego współcześni, w tym Coco Chanel, Pierre Balmain i Cristóbal Balenciaga, poradzili sobie z okropnościami II wojny światowej i zapoczątkowali nowoczesną modę.

Apple potwierdziło 5. sezon „Slow Horses” →

Apple TV+ powróci z kolejnym sezonem serialu „Slow Horses”.

„Slow Horses” to serial szpiegowski opowiadający o zespole brytyjskich agentów wywiadu, którzy służą w wydziale o tytułowej nazwie. Trafiają do niego spłukani szpiedzy. Łączy ich nie tylko sama przeszłość, ale również ponadprzeciętne umiejętności.

Szefowa Apple TV+ Europe, Jay Hunt, mianowana przewodniczącą BFI

Jay Hunt, dyrektor wykonawcza Apple TV+, została potwierdzona jako kolejny przewodniczący Brytyjskiego Instytutu Filmowego (BFI), podało Deadline.

Hunt, która odpowiada za takie produkcje, jak „Slow Horses”, „Bad Sisters” czy mój ulubiony „Tiny World” dołączyła do BFI na czteroletnią kadencję rozpoczynającą się 16 lutego 2024 r.

Jestem podekscytowany, że Jay została mianowana przewodniczącą BFI. Jest gorącym orędownikiem zarówno BFI, jak i brytyjskiego sektora filmowego. Dzięki niesamowitemu doświadczeniu w przywództwie w nadawaniu i globalnym streamingu, wkracza w tę rolę z bardzo rzadkim połączeniem wrodzonego zrozumienia siły i potencjału tego, co mogą zapewnić organizacje świadczące usługi publiczne oraz komercyjne. Z niecierpliwością czekam na współpracę z nią i jestem przekonany, że odważnie poprowadzi nas w przyszłość, dotrzymując naszych zobowiązań zawartych w Screen Culture 2033, aby zmienić dostęp do naszych programów, kultury ekranowej i miejsc pracy w całej Wielkiej Brytanii.

– powiedział Ben Roberts, dyrektor naczelny BFI.

Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .