NBA planuje więcej treści dla visionOS
Jak szczegółowo opisano w nowym raporcie Sportico, komisarz NBA Adam Silver i dyrektor generalny Apple Tim Cook spotkali się, aby „przejść przez nową aplikację ligi NBA na platformę visionOS i omówić przyszłość jej rozwoju”.
Jedną z wyróżniających Vision Pro funkcji jest format Immersive Video, który oferuje 180-stopniową zawartość wideo w 8K (3D) i dźwięk przestrzenny Spatial Audio. Według Silvera, NBA „już zastanawia się, jak włączyć” kamery wymagane do filmowania Immersive Video do swoich transmisji, „zaczynając od All-Star Weekend za dwa tygodnie”.
To pod wieloma względami lepsze niż siedzenie na boisku. Może przenieść cię w dowolne miejsce na parkiecie. Może dać ci perspektywę gracza… Według mnie będzie to sposób, w jaki ludzie z czasem będą doświadczać sportu.
– powiedział Silver.
NBA League Pass on the Apple Vision Pro looks incredible. pic.twitter.com/8XFs9CQ9qk
— Kevin O'Connor (@KevinOConnorNBA) February 1, 2024
Tim Cook zauważył również, że tworzenie treści VR przez ligi takie jak NBA to nie lada wyczyn.
Będzie to wymagało ponownego przemyślenia produkcji i transmisji. Będziesz musiał wszystko przeprojektować, ale warto. Trudno jest wrócić do świata 2D, po tym jak było się w świecie 3D.
Tutaj, z czasem, chętnie zobaczyłbym, jak F1 TV dostosuje się do visionOS. Powstał już nawet koncept pokazujący, jakby to mogło wyglądać. Zobaczycie go w najnowszym filmie MKBHD.
Chyba, że… Apple postanowi ich kupić, o czym mówi się od jakiegoś czasu.