Apple Music krytykuje Spotify i chwali nowe Beats Pill
Oliver Schusser, wiceprezes Apple Music, Apple TV+, Sports i Beats, w wywiadzie dla „Wallpaper” omówił innowacyjność Apple Music i konkurencję, czyli Spotify. Tu nie ważył słów.
Schusser zarzucił Spotify brak innowacji i odejście od muzyki na rzecz podcastów i audiobooków. Podkreślił, że Apple Music wprowadza nowe funkcje, takie jak Apple Music Sing, Classical, teksty piosenek i dźwięk przestrzenny, który obecnie używa 90% subskrybentów.
Trudno się nie zgodzić, a jeszcze od siebie dodam tylko, że Spotify przy całym absurdzie stania w miejscu od lat – drożeje.
Odnosząc się do nowego Beats Pill, Schusser wyjaśnił także, że przerwa między wersjami tego kultowego głośnika marki Beats wynikała z konieczności skoncentrowania się na słuchawkach. Nowy model Beats Pill został całkowicie przeprojektowany, co pozwala na lepszą jakość dźwięku w lżejszej obudowie, dzięki nowym, bardziej wydajnym głośnikom niskotonowym i wysokotonowym.
Musieliśmy wykonać dużo pracy. Postrzegamy Beats jako firmę oferującą produkty premium. Jesteśmy na rynku słuchawek. Naszą aspiracją jest tworzenie najlepszych słuchawek z najlepszą technologią. Musieliśmy całkowicie przeprojektować i na nowo wyobrazić sobie całe nasze portfolio słuchawek. Postanowiliśmy skupić się najpierw na tym, zanim przejdziemy do Pill.
Schusser podkreśla, że Apple skupia się na rynku premium, pozwalając konkurentom, takim jak Spotify i YouTube, dominować w segmencie darmowych usług muzycznych.