Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple wycofuje kolejną reklamę po sprzeciwie Tajlandii

Apple wycofuje kolejną reklamę po sprzeciwie Tajlandii

0
Dodane: 2 miesiące temu
fot. Apple

Apple przeprosiło Tajlandię za sposób przedstawienia ich kraju w reklamie „The Underdogs” z lipca i usunęło film z YouTube.

Reklama, opublikowana 18 lipca, pokazywała zespół podróżujący po Bangkoku i Rayongu w przestarzałym otoczeniu, co zostało uznane za obraźliwe i stereotypowe. Zespół projektowy „Underdogs” udał się do Bangkoku i Rayong w Tajlandii w celu realizacji projektu i został przedstawiony jako podróżujący tuk-tukiem i zatrzymujący się w zniszczonym hotelu.

Mieszkańcy Tajlandii uznali ten obraz za obraźliwy i zaczęli krytykować Apple w mediach społecznościowych za przedstawianie tego kraju za pomocą przestarzałych stereotypów. Według Bangkok Post, wideo sprawiło, że Tajlandia wyglądała na „mało zaawansowaną technologicznie i słabo rozwiniętą” ze względu na wyblakły, sepiowy ton i skupienie się na zniszczonej architekturze.

Tajski komitet turystyczny wezwał do bojkotu produktów Apple, a przedstawiciele kraju planują spotkanie z firmą w tej sprawie. Rzecznik Komisji Turystyki Tajlandzkiej Izby Reprezentantów, Sattra Sripan, wezwał do bojkotu Apple w związku z filmem. „Tajowie są głęboko niezadowoleni z tej reklamy” – powiedział. „Zachęcam Tajów do zaprzestania korzystania z produktów Apple i przejścia na inne marki”.

Apple w oświadczeniu dla Bangkok Post stwierdziło jasno, że jest im przykro, iż Tajlandia została niedokładnie przedstawiona i potwierdził, że reklama została usunięta.

Naszym zamiarem było uczczenie optymizmu i kultury tego kraju i przepraszamy za to, że nie udało nam się w pełni uchwycić żywiołowości dzisiejszej Tajlandii.

Apple współpracowało z tajlandzkim studiem filmowym Indochina Productions nad filmem, który został nakręcony w całości w Tajlandii. Od 2019 roku Apple opublikowało kilka filmów, w których wystąpili słabsi w ramach kampanii reklamowej „Apple at Work”.

To druga reklama, którą Apple wycofało w tym roku. W maju firma usunęła film pokazujący prasę hydrauliczną miażdżącą narzędzia kreatywne, który nie spotkał się z pozytywnym odbiorem.

Apple wycofało i przeprosiło za reklamę i kampanię „Crush!” nowych iPadów

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .