Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Volkswagen Tayron – pierwsza jazda prawdziwie rodzinnym SUV-em [galeria]

Volkswagen Tayron – pierwsza jazda prawdziwie rodzinnym SUV-em [galeria]

0
Dodane: 1 dzień temu

Volkswagen poszerza swoją gamę SUV-ów, wprowadzając na rynek model Tayron. Wcześniej już o nim pisałem po statycznej prezentacji modelu. Teraz mieliśmy okazję przyjrzeć mu się z bliska także na drodze i odbyć pierwsze jazdy testowe w malowniczych okolicach Wiednia, w Austrii.

VW Tayron

Nowy Tayron w wersji R-Line Plus, wyposażony w silnik 2.0 TDI o mocy 193 KM, napęd na cztery koła 4MOTION i 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG, zapowiada się jako ciekawa propozycja w swoim segmencie.

Już na pierwszy rzut oka Tayron R-Line Plus prezentuje się dynamicznie. Testowany egzemplarz w szarym kolorze „Dolphin” metalik, postawiony na 20-calowych czarnych obręczach aluminiowych York o szlifie diamentowym, przyciąga wzrok. Sportowy charakter podkreślają detale pakietu R-Line, w tym dedykowane zderzaki i listwy progowe. Dodatkowego uroku dodają podświetlane logo przednie i tylne oraz listwy między reflektorami i lampami.

VW Tayron

Wnętrze utrzymane jest w czarnej tonacji, a fotele pokryte tapicerką skórzaną ergoActive Plus nie tylko wyglądają elegancko, ale również oferują funkcję pamięci, wentylacji i masażu. Kierowca ma przed sobą sportową, podgrzewaną kierownicę multifunkcyjną z łopatkami do zmiany biegów oraz cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit Pro o przekątnej 10,2 cala.

Centralnym punktem deski rozdzielczej jest duży, 15-calowy ekran systemu infotainment, który w testowanym egzemplarzu był częścią Pakietu Multimedia. Wersja R-Line wyróżnia się także panelem dekoracyjnym na desce rozdzielczej i czarną podsufitką. Panoramiczny dach szklany dodatkowo doświetla przestronne wnętrze. Testowany model był w konfiguracji 7-miejscowej (2+3+2), co czyni go praktycznym wyborem dla większych rodzin.

VW Tayron

Pod maską testowanego Volkswagena Tayrona pracował silnik wysokoprężny 2.0 TDI generujący 142 kW, czyli 193 KM mocy oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-3250 obr./min. Współpracuje on z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów DSG, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła dzięki systemowi 4MOTION. Producent deklaruje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 221 km/h. Średnie zużycie paliwa według normy WLTP to 6,63 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km. Pojemność zbiornika paliwa to 58 litrów.

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu DCC Pro z możliwością wyboru trybu jazdy oraz progresywnemu układowi kierowniczemu, Tayron oferuje pewne i komfortowe prowadzenie, zarówno na krętych austriackich, górskich drogach, jak i podczas jazdy autostradami.

VW Tayron

Napęd na cztery koła 4MOTION zapewnia odpowiednią trakcję w różnych warunkach. Wśród systemów asystujących warto wymienić Pakiet IQ. Drive High z kamerą 360 stopni, który obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat ACC, asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist, system utrzymania pasa ruchu Lane Assist czy system Emergency Assist. Parkowanie ułatwia Park Assist Pro, umożliwiający także zdalne parkowanie. Tempomat oczywiście dostosowuje się nie tylko do poprzedzających pojazdów, ale również do ograniczeń prędkości czy topografii trasy. Naturalnie jego działanie można personalizować.

Na pokładzie znajdziemy również szereg nowoczesnych technologii, takich jak reflektory IQ.Light HD LED Matrix, które powinny zapewniać dobre oświetlenie drogi bez oślepiania innych kierowców. Tryb przypuszczający wynika stąd, że jazdy próbne odbywały się w ciągu dnia.

VW Tayron

Standardem w wersji R-Line Plus jest także system bezkluczykowego dostępu, trzystrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic czy system Easy Open/Easy Close do bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika. Pojemność bagażnika przy rozłożonej tylnej kanapie (w wersji 5-miejscowej) wynosi imponujące 850 litrów, a maksymalna pojemność to 1905 litrów. Warto również wspomnieć o haku holowniczym, elektrycznie rozkładanym i składanym z systemem Trailer Assist, który był elementem wyposażenia dodatkowego testowanej konfiguracji.

Volkswagen Tayron R-Line Plus 2.0 TDI 4MOTION to bez wątpienia ciekawie zapowiadający się SUV, który łączy dynamiczny wygląd, bogate wyposażenie i funkcjonalne wnętrze z mocnym i oszczędnym silnikiem Diesla. Pierwsze jazdy w okolicach Wiednia pokazały, że ma on potencjał, by stać się mocnym graczem w swoim segmencie, stanowiąc interesującą propozycję dla liczniejszych rodzin (szczególnie w wersji 7-miejscowej). Cena skonfigurowanego egzemplarza widocznego na zdjęciach z uwzględnieniem wyposażenia dodatkowego wynosiła 288 620 zł. W oficjalnym, polskim cenniku Volkswagena, model Tayron startuje od kwoty 180 290 zł, za odmianę Life z bazowym silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Skrzynia automatyczna jest standardem w każdym Tauronie, z manualem go nie zamówimy. I dobrze, bo automat pasuje do komfortowego charakteru tego rodzinnego, sporego SUV-a wypełniającego lukę w ofercie marki pomiędzy modelami Tiguan, a Touareg.

Na koniec galeria:

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .