Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple świętuje 10-lecie kampanii „Shot on iPhone” – prestiżowa nagroda w Cannes

Apple świętuje 10-lecie kampanii „Shot on iPhone” – prestiżowa nagroda w Cannes

0
Dodane: 2 dni temu
fot. Dominik Łada

Kampania „Shot on iPhone”, prowadzona od 2015 roku przez agencję TBWA\Media Arts Lab, zdobyła Grand Prix za kreatywną skuteczność podczas festiwalu Cannes Lions 2025.

Rozpoczęta wraz z premierą iPhone’a 6, seria reklam pokazuje autentyczne zdjęcia i filmy wykonane przez użytkowników iPhone’ów. Materiały pojawiają się na billboardach, plakatach, a także w filmach promocyjnych na YouTube.

Nagroda za skuteczność kreatywną honoruje kampanie, które miały mierzalny wpływ biznesowy – a „Shot on iPhone” przez dekadę realnie wspierała sprzedaż iPhone’ów.

Jak powiedziała Andrea Diquez, CEO agencji GUT:

To mistrzowski przykład demokratyzacji kreatywności i zamieniania codziennych chwil w sztukę. Kampania udowodniła, jak siła treści tworzonych przez użytkowników może stać się długofalową platformą komunikacji.

Niedawno polski fotograf Jakub Wencek został wyróżniony na globalnym Instagramie Apple w ramach serii „Shot on iPhone” z filmem „Prawdziwe piękno przyrody widziane z perspektywy Pszczółki Mai”.

Od stycznia tego roku Jakub korzysta z iPhone’a 16 Pro. „Ten aparat sprawia, że fotografowanie to czysta przyjemność, a samo urządzenie oferuje ogromne możliwości edycji zdjęć” – mówi Jakub.

Więcej posłuchacie w mojej rozmowie z Kubą.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .