Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Nowe Mitsubishi Grandis – japoński SUV jest klonem Renault Symbioz

Nowe Mitsubishi Grandis – japoński SUV jest klonem Renault Symbioz

0
Dodane: 1 dzień temu

Od razu uprzedzając ewentualną konotację, nie twierdzę, że to źle, czy dobrze, stwierdzam po prostu fakt. I to na nich tutaj się skupimy. Co zatem wiadomo o nowym Mitsubishi Grandis? Na pewno to, że nie jest już minivanem.

Mitsubishi Motors oficjalnie zapowiedziało rozszerzenie swojej europejskiej gamy o nowego kompaktowego SUV-a o nazwie Grandis. Jak się jednak okazuje, wbrew wcześniejszym zapowiedziom przedstawicieli marki o odchodzeniu od strategii „inżynierii znaczkowej”, nowy model jest technicznym bliźniakiem zaprezentowanego w ubiegłym roku Renault Symbioz.

Jakie jest zupełnie nowe Renault Symbioz?

Samochód skierowany jest do młodych, aktywnych rodzin i ma konkurować w największym segmencie rynku. Produkcja nowego Grandisa rozpocznie się w czwartym kwartale 2025 roku w fabryce Renault w Valladolid w Hiszpanii , a w polskich salonach pojawi się na początku 2026 roku.

Nowe Mitsubishi Grandis

Wspólna platforma i design z japońskim akcentem

Nowy Grandis, bazując na Renault Symbioz, dzieli z nim kluczowe elementy konstrukcyjne i technologię. Został opracowany na tej samej platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, co potwierdza bliskie pokrewieństwo obu modeli. Główne różnice wizualne sprowadzają się do detali i logotypów. Mitsubishi zastosowało z przodu charakterystyczną dla siebie osłonę oraz przeprojektowało tylną część nadwozia w duchu określanym przez markę jako „Sculptural Hexagon”, ponoć po to, aby nadać autu tożsamość zgodną ze swoją marką. Szkoda jednak, że jednocześnie model ma charakterystyczną dla nowej fali designu Renault sygnaturę świetlną przednich reflektorów. Tak samo linia boczna, proporcje i ogólna sylwetka pozostają tożsame z francuskim odpowiednikiem.

Kluczowym atutem modelu ma być jego wnętrze, które zaprojektowano z myślą o maksymalnej funkcjonalności. Przesuwna tylna kanapa w zakresie 160 mm pozwala na elastyczne zarządzanie przestrzenią. Dzięki temu pojemność bagażnika może wynosić od 624 litrów do imponujących 1681 litrów po złożeniu oparć.

Nowe Mitsubishi Grandis

Znane napędy, inne logo

Współdzielenie technologii jest najbardziej widoczne w gamie silnikowej. Nowy Grandis będzie oferowany w Europie z tymi samymi zelektryfikowanymi układami napędowymi co jego francuski bliźniak. Podstawową wersją będzie tzw. miękka hybryda (MHEV), oparta na turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra i mocy 140 KM. Będzie ona dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegowym automatem dwusprzęgłowym (7DCT). Drugą opcją jest pełny napęd hybrydowy (HEV) o łącznej mocy 156 KM. Układ ten bazuje na wolnossącym silniku benzynowym 1,8 litra, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią. Według producenta, w warunkach miejskich taki wariant może poruszać się w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy.

Nowe Mitsubishi Grandis

Technologia w służbie komfortu i bezpieczeństwa

Wnętrze Grandisa, podobnie jak w Symbioz, zdominowane jest przez cyfrowe ekrany. Centralne miejsce zajmuje pionowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,4 cala , a kierowca ma przed sobą 7- lub 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników (zależnie od wariantu i opcji wyposażenia).

Jednym z głównych wyróżników modelu jest zintegrowane środowisko Google, które obejmuje Mapy Google, Asystenta Google oraz dostęp do aplikacji ze sklepu Google Play. Podobnie jak Symbioz, także Grandis ma infotainment oparty na Android Automotive OS. System będzie można aktualizować bezprzewodowo (over-the-air). Nowy SUV będzie również wyposażony w kompletny pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa (ADAS) , w tym system MI-PILOT , który łączy adaptacyjny tempomat z asystentem centrowania na pasie ruchu, odciążając kierowcę na autostradach i w korkach.

Nowe Mitsubishi Grandis

Gwarancja i dostępność

Tym, co ma wyróżnić Mitsubishi na tle Renault, jest pakiet gwarancyjny. Nowy Grandis zostanie objęty rozszerzoną, ośmioletnią ochroną fabryczną z limitem do 160 000 km (standardowa gwarancja na 5 lat/100 000 km plus dodatkowe 3 lata ochrony warunkowej).

Pakiet obejmuje również 8-letnią gwarancję na akumulator trakcyjny oraz 8-letni program pomocy drogowej Mitsubishi Assistance. Za wprowadzenie modelu na polski rynek odpowiada oficjalny importer marki, firma Astara. Poniżej jeszcze niewielka galeria zdjęć debiutującego oficjalnie modelu.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .