Ferrari prezentuje następcę modelu Roma. Oto nowe coupé Amalfi z silnikiem V8 o mocy 640 KM
Ferrari oficjalnie zaprezentowało nowy model w swojej gamie – Amalfi. To sportowe coupé w układzie 2+, napędzane umieszczonym z przodu silnikiem V8, które zastępuje w ofercie włoskiej marki model Roma.
Samochód łączy wyrafinowaną stylistykę z ekstremalnymi osiągami i zaawansowaną technologią, mając na nowo zdefiniować koncepcję sportowego charakteru w codziennym użytkowaniu.
Sercem Ferrari Amalfi jest udoskonalona jednostka V8 z rodziny F154 o pojemności 3855 cm³ z podwójnym turbodoładowaniem. Silnik generuje maksymalną moc 640 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy 760 Nm. Współpracuje z ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów F1 DCT. Osiągi są imponujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, sprint do 200 km/h trwa 9,0 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Za projekt nadwozia odpowiada Ferrari Styling Centre pod kierownictwem Flavio Manzoniego. Sylwetka jest opływowa i minimalistyczna, z wyraźnie zarysowaną, monolityczną bryłą. Z przodu zrezygnowano z tradycyjnego grilla, a tył definiuje aktywny, zintegrowany spojler. Jego skrzydło może przyjmować trzy pozycje (Low Drag, Medium Downforce i High Downforce), generując do 110 kg dodatkowego docisku przy 250 km/h, co zwiększa stabilność podczas dynamicznej jazdy. Samochód zadebiutował w nowym kolorze Verde Costiera.
Wnętrze utrzymano w koncepcji podwójnego kokpitu, który wizualnie obejmuje kierowcę i pasażera. Uwagę zwraca nowa kierownica, na którą powróciły fizyczne przyciski, w tym klasyczny, czerwony włącznik silnika. Interfejs HMI opiera się na trzech wyświetlaczach: cyfrowym zestawie wskaźników o przekątnej 15,6 cala, centralnym ekranie dotykowym 10,25 cala oraz 8,8-calowym ekranie dla pasażera. Wśród zaawansowanych systemów wspomagających dynamikę jazdy znalazły się m.in. układ brake-by-wire oraz kontroler „ABS Evo”.
Ferrari Amalfi jest standardowo objęte siedmioletnim programem serwisowym, który pokrywa koszty wszystkich przeglądów okresowych przez pierwsze siedem lat eksploatacji pojazdu. Usługa ta jest dostępna również dla nabywców używanych aut marki i obejmuje regularne przeglądy co 20 000 km lub raz w roku, bez limitu przebiegu. Poniżej jeszcze galeria zdjęć nowego modelu włoskiej, legendarnej marki.
Nowa aplikacja Scuderia Ferrari HP i IBM dla fanów Formuły 1