Apple zapewnia na terenie EU 2 lata gwarancji
Pomimo, że Apple sam oferuje jedynie roczną gwarancję, to prawa unijne zapewniają nam dodatkowy rok ochrony. Całość została wyjaśniona w dokumencie na stronach Apple.com – jest też dostępna w naszym ojczystym języku.
Przy okazji, w drugim wierszu, w ostatniej kolumnie, powinno być: “3 lata od daty zakupu w przypadku komputera Mac lub monitora Apple (…)”
Komentarze: 25
Czy z iPhonem jest to samo prawo? :) Spodziewam sie, ze tak … a jednak T-mobile odmowil mi przyjecia do serwisu telefonu iPhone4 z wadliwie dzialajacym przyciskiem Home Button :/
Ktoś już reklamował coś wg nowego prawa? Wie ktoś kiedy to się pojawiło na stronach Apple?
To prawo nie jest nowe, a obowiązuje od kilku lat. Bo to UE, a nie Apple prawo ustanawia.
Źle napisałem komentarz, chodziło mi od kiedy Apple przyznaje się do przestrzegania przepisów gwarancyjnych w UE.
Czyli rozumiem, że bez problemu mogę zawieść mojego iMaka do iSpotu (gdzie go kupiłem 30.01.2011) i mogę go dalej zareklamować i wymienią mi poplamioną matrycę w ramach 2 letniej gwarancji?
Sam sobie odpowiem… Dzwoniłem do iSpotu i przyjmą mój komputer i wymienią matryce w ramach gwarancji ;)
Pytałeś ile zostało Tobie jeszcze gwarancji? 10 m-cy?
Nie zapytałem niestety…
to apple care powinno byc tansze teraz o 1/3 skoro musisz zaplacic ponad 1000 zl za 1 rok wiecej
Wiec jeśli zakupiłem w grudniu 2010 mojego MBP z rozszerzoną gwarancją +24 w armago.pl to gwarancje mam łącznie na 3 czy 4 lata?
A więc jest tak dzwoniłem
przed chwilą do apple.uk w sprawie mojego 1.5 rocznego iphone 4 powiadomili mnie że zmieniło się tylko tyle że
dodatkowy rok mogę sobie dokupić za 60Funtów w ciągu trwania gwarancji
czyli teraz po upływie mojej rocznej gawrancji mogę jedynie wysłać go do
appla i za 120funtów otrzymam nowego ale tak było do zawsze.
Prawo UE daje prawo do dwuletniej ochrony z tytułu niezgodności towaru z umową.
Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta.
W momencie reklamacji to konsument wybiera czy chce korzystać z gwarancji, czy niezgodności.
Ja kupiłem w angielskim apple store na ich stronie i tam też się zgłosiłem raczej z miernym rezultatem :(
Bartek ma rację. Tytuł newsa wprowadza w błąd! W Polsce te sprawy reguluje KC. Tak więc to żadna nowość, bo przepisy obowiązuja od czasu wstąpienia Polski do UE (a nawet wcześniej, tylko przedtem nazywało się to u nas rękojmią). Trzeba być świadomym konsumentem, umieć zanlaleźć odpowiednie przepisy i podetknąć sprzedawcy pod nos w razie wątpliwości. Polecam:
http://www.konsumenckieabc.pl/reklamacje-i-oddawanie-towarow.html
@Radek: Po upływie 12 miesięcy powinieneś rozmawiać z Apple UK nie o gwarancji, a o “niezgodności towaru z umową”.
BTW: Szkoda, że firma Apple, która szczyci się produktami wysokiej jakości, daje biedną 12 miesięczną gwarancję w standardzie, czym niestety naraża swoich resellerów w UE na potencjalne finansowe straty.
ciekawe tylko jak sie ma do tego awaria zasilacza do MBP. Nie ma tego wyspecyfikowanego. Orientuje się może ktoś ?
Tak samo jak każdego innego produktu. Reklamuj u sprzedawcy z KC: http://www.konsumenckieabc.pl/reklamacje-i-oddawanie-towarow.html
Co i tak nie jest do końca fajne, bo przy zakupie sprzętów na działalność gospodarczą nie podlegamy prawu konsumenckiemu. Btw Apple – czemu nie chcecie moich pieniędzy za Apple Care dla iPhone w PL? ;-)