Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Pierwsza jazda: Leapmotor B10 debiutuje w Polsce. Ceny tego elektrycznego SUV-a zaskakują

Pierwsza jazda: Leapmotor B10 debiutuje w Polsce. Ceny tego elektrycznego SUV-a zaskakują

0
Dodane: 8 godzin temu

Na polski rynek oficjalnie wkracza Leapmotor B10 – elektryczny C-SUV, który ma zamiar namieszać w segmencie przede wszystkim ceną, ale to nie jedyny jego atut, o czym miałem okazję przekonać się osobiście podczas pierwszych jazd testowych tym modelem.

Leapmotor B10 cena w Polsce

Zacznijmy jednak od ceny. Korzystnej. Startuje bowiem ona od 119 900 zł za wersję Life Pro. To kluczowa informacja, ponieważ oznacza, że po uwzględnieniu rządowej dopłaty z programu „NaszEauto”, cena tego sporego, kompaktowego SUV-a realnie spada poniżej 100 tys. zł. Marka oferuje ten model również w korzystnym abonamencie, w którym pierwsza wpłata (ta większa), może być w całości pokryta przez dopłatę z programu NaszEauto. Kompaktowy elektryczny SUV może być wówczas używany za nieco ponad 600 zł brutto.

Model B10 jest pierwszą konstrukcją marki zaprojektowaną specjalnie z myślą o rynkach międzynarodowych i bazuje na nowoczesnej architekturze LEAP 3.5. Mieliśmy już okazję uczestniczyć w pierwszych jazdach prasowych tym modelem. Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie, jest zwinny w mieście i zaskakująco dobrze wyciszony, a jednocześnie stabilny i pewny przy prędkościach autostradowych.

Leapmotor B10 cena w Polsce

Ponadprzeciętna efektywność

Największym zaskoczeniem podczas jazd testowych okazała się jednak efektywność energetyczna. Na naszej ponad 100-kilometrowej, zróżnicowanej (ale głównie trasy szybkiego ruchu klasy A i S) pętli testowej, Leapmotor B10 zanotował średnie zużycie energii na poziomie 19,5 kWh/100 km.

Z naszego doświadczenia, każdy wynik poniżej 20 kWh/100 km na tej trasie uznajemy za bardzo dobry. Jeszcze lepiej auto wypadło w typowo miejskich warunkach, gdzie zużycie spadło do zaledwie 13,8 kWh/100 km, co jest wynikiem ponadprzeciętnym.

Leapmotor B10 cena w Polsce

Dwa akumulatory i szybkie ładowanie

Leapmotor B10 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i momencie obrotowym 240 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 8 sekund, jednak subiektywne wrażenie dynamiki, zwłaszcza po aktywacji trybu Sport, jest wyraźnie mocniejsze niż sugerowałyby to dane. W trybie Comfort reakcja na pedał przyśpieszenia jest znacznie łagodniejsza i szczerze pisząc to właśnie ten tryb był dla mnie optymalny na typowo miejskich szlakach.

Klienci mają do wyboru dwie wersje akumulatora LFP. Wersja Pro oferuje pojemność 57,2 kWh i zasięg WLTP do 361 km. Wersja Pro Max to akumulator 67,1 kWh i zasięg do 434 km (WLTP). Oba warianty obsługują ładowanie AC mocą 11 kW oraz szybkie ładowanie DC z mocą do 168 kW, co pozwala na uzupełnienie energii od 30% do 80% w mniej niż 20 minut. Pierwsze jazdy testowe trwały zbyt krótko, bym mógł realnie oszacować rzeczywisty zasięg pojazdu w dłuższej trasie, niemniej wspomniana, wysoka efektywność energetyczna napędu daje nadzieje na naprawdę dobre wyniki.

Leapmotor B10 cena w Polsce

Ceny i wyposażenie w Polsce

We wnętrzu dominuje duży, 14,6-calowy „pływający” ekran dotykowy, oparty na chipsecie Snapdragon 8155. Już w standardzie (wersja najtańsza LIFE) otrzymujemy m.in. panoramiczny szklany dach, 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę 360° oraz komplet 17 systemów ADAS.

Promocyjne ceny na polskim rynku prezentują się następująco:

  • Life Pro (57,2 kWh): od 119 900 zł
  • Life Pro Max (67,1 kWh): od 125 300 zł
  • Design Pro Max (67,1 kWh): od 131 600 zł (w tej odmianie mamy dodatkowo m.in. fotele ze skóry ekologicznej, podgrzewane i wentylowane).

Leapmotor B10 – galeria

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .