Mastodon

Odpowiedź sieci Plus ws iPhonów

27
Dodane: 12 lat temu

Dostaliśmy dzisiaj odpowiedź rzecznika prasowego sieci Plus ws naszego tekstu sprzed kilku dni dotyczącego problemów z iPhonem jednego z użytkowników.

Niestety rzecznik nie ustosunkował się do kwestii aktywacji iPhonów w Apple, ani do tego co ma zrobić klient, który ma niesprawny telefon. “Zmiana oprogramowania” faktycznie, tak jak podejrzewałem, ogranicza się do wgrania tapet, co nie zmienia faktu, że jest sprzeczne z tym co wcześniej na piśmie dostał klient od Plusa.

24 miesięczna gwarancja jest ok dla polskiego użytkownika.

Jednak kupując telefon na rynku wtórnym, trzeba uważać na to, z jakiej sieci pochodzi, bo może się okazać, że jeśli będzie z Plusa to nie będzie miał gwarancji w Apple.

Witam,

Plus nie ma podpisanej z Apple umowy na dystrybucję ich sprzętu, lecz kupuje go na rynku od firm pośredniczących w sprzedaży.

Produkty dostarczane do nas przez dystrybutorów sprzętu muszą zostać dostosowane do wymogów produktu konsumenckiego. Aby tego dokonać towar jest pozbawiony folii, dołożona jest instrukcja obsługi i karta gwarancyjna. Na opakowaniu pojawiają się tez stosowne naklejki informujące o dystrybutorze.

Sprzedawane w Plusie iPhony są wcześniej personalizowane, co polega na wgraniu do telefonu tapety, Plusowego ekranu blokady oraz umieszczeniu na pulpicie telefonu skrótu do naszego portalu mobilnego. Nie ma też żadnego problemu z aktualizacją oprogramowania aparatu, gdyż Polkomtel nie zmienia oprogramowania, a jego personalizacja była robiona narzędziami dostępnymi na stronie producenta i w każdej chwili jeżeli klientowi to przeszkadza, klient możne to usunąć. Jest to cały czas oryginalny iPhone, który ma system iOS i wszystkie aplikacje Apple. Dokładanie tapet i swoich aplikacji przez Plusa można określić jako dodatkowy bonus i korzyść dla klienta.

Zarówno sprawdzenie telefonu, jak i jego personalizowanie, uruchamia gwarancję producenta, czyli Apple, ale nie ma to ŻADNEGO znaczenia w zakresie gwarancji, gdyż Polkomtel nie ma umowy z producentem, lecz z dystrybutorem sprzętu. W umowach i w warunkach karty gwarancyjnej jest określone, że gwarancja biegnie od daty sprzedaży użytkownikowi końcowemu, a nie od pierwszego włączenia telefonu. Co więcej cały pakiet sprzedaży, czyli zarówno jak aparat jak również dołączona ładowarka, objęty jest 24 miesięczną gwarancją dostawcy.

Polkomtel jako jedyny na rynku oferuje na te produkty 2 letnią gwarancją od dystrybutora, podczas gdy Apple na swoje produkty daje gwarancję jedynie 12-miesieczną, i wszelkie zauważone prze klienta problemy powinny być natychmiast zgłaszane do dostawcy zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej w trybie reklamacyjnym.

Pozdrawiam,

Arkadiusz Majewski
Starszy Specjalista
Zespół Komunikacji Korporacyjnej

Sprawa załatwiona? Komentarze do Waszej dyspozycji.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 27

Dzięki prawu jakie przysługuje konsumentowi, firma Apple jest zobowiązana świadczyć gwarancję przez 24 miesiące jeżeli produkt został kupiony na terenie UE.
Nie dotyczy to sytuacji, gdy weźmiesz na produkt fakturę na firmę – wtedy nie jesteś już konsumentem.
Plus daje 24 miesiące gwarancji dla każdego.

To co gwarantuje UE to nie jest gwarancja, kiedy ludzie w końcu to zrozumieją…

Raczej nigdy :) Ja sprzedaję produkty profesjonalne tylko dla firm i jest grupa ludzi, którzy uważają, że mają prawo do 24 miesięcy gwarancji, bo tak w tv słyszeli :) A ciekawy przypadek jest w Ikei, która nie daje w ogóle gwarancji na swoje towary, jeśli kupuje się je na firmę na fakturę. Wiem, bo coś kupiłem i mi się zepsuło :)

Na Apple zawsze jest roczna gwarancja producenta. Później możesz rozszerzyć ją Apple Care’m.

Gwarancja UE nie działa na urządzenia Apple, wiem to, bo sprawdzałem. Poza tym tak jak CyberAngel mówi, to co UE nazywa gwarancją to nie gwarancja.

może wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale poruszony został temat długości gwarancji, jak to jest w innych sieciach, tych, które sprzedają iphon’y od Apple, gwarancja na telefon trwa 12, czy 24 miesiące? czy może są dwie gwarancje, roczna od Apple i dwuletnia od operatora?

T-Mobile po 12 miesiącach ma Cię w d… A 24 miesiące jakie gwarantuje UE są nic nie warte w rzeczywistości (to nie jest gwarancja)…

Serio? Gwarancja to 12 miesięcy potem tylko to co gwarantuje UE a tym możesz się podetrzeć…

Oddać możesz. Otrzymać ekspertyzę z regenersis, że naprawa będzie kosztowała 700pln też możesz…

Apple daje 24 miesiące konsumentom. Jeżeli kupujesz sprzęt na firmę, to obejmuje Cię jedynie 12-miesięczna gwarancja producenta.
A Plus daje 24 miesiące każdemu.

tak dokladnie to 12 miesięcy pełnej a drugie 12 to “niezgodnosc towaru z umowa” w ktorej to klient musi udowodnić ze wada była juz w momencie zakupu!

Skoro telefon, ktory jako elektronika użytkowa powinien bezawaryjnie pracować 2 lata uległ uszkodzeniu to domniemuje się, że był niepełnowartościowy w chwili sprzedaży. To chyba logiczne, że np. sprawna płyta głowna nie pali się sama z siebie po roku normalnego użytowania. Konsument niczego nie musi udowadniać skoro dowodem jest niesprawny telefon.

Pewnie dlatego, że uznano to za uszkodzenie mechaniczne. Tutaj sprawa już nie jest tak oczywista jak przy uszkodzeniach wewnętrznych elektroniki.

(zrobię trochę przerysowany przykład) To tak trochę jak kupić ferrari ale z przyczyny naklejenia dwóch naklejek stracić gwarancję producenta, ale spokojnie naklejki gwarantują o rok dłuższą gwarancję niż w ASO u pana Mietka w stodole który jest “dystrybutorem”. No ja bym zadowolony raczej nie był.

Cytując wypowiedź rzecznika “cały pakiet sprzedaży” to chyba pierwsze słuchawki apple, które mają 24 miesięczną gwarancję ;) jak się nie mylę na zwykłe słuchawki gwarancja była 6miesięczna.
I jeszcze jedno gdyby Pan rzecznik jasno powiedział kto jest dystrybutorem czyli komu oddamy sprzęt w razie awarii mogło by zmienić bo gdyby się okazało,że jest to firma jak np. MacLife czułbym się pewnie bo wiem,że naprawią wszystko co by się znalazło w takim problemie.

A pytanie z innej beczki – co gdy apple ogłosi system wymiany iP5 (przykładowo ze złącza lightning lecą pioruny) można mieć wtedy jakieś problemy z wymianą tego plusowego iPhone’a ?

Myślę, że problem polega na tym, że ludzie chcą mieć “folijkę” na opakowaniu :) Ja też wolę z folią niż bez :) A jeśli gwarancji udziela plus na 2 lata to tego bym się trzymał i dał spokój. Chociaż wgrywanie własnych tapet by mnie wkur… bo nie po to płacę za telefon powyżej 5zł żeby mi w nim grzebali.

Jest tylko jedno pytanie: Czy Plus serwisuje te telefony w autoryzowanym serwisie Apple?

Jeśli sobie znajdą aukcję na Allegro typu “wymiana ekranu za 150zł” w byle jakim serwisie, to taką “gwarancję” mogą sobie wsadzić.

“Dokładanie tapet i swoich aplikacji przez Plusa można określić jako dodatkowy bonus i korzyść dla klienta.”

KTO MA TE TAPETY I APLIKACJE !!!!! Wrzucajcie na torrenta, dajcie innym zakosztować tego szczęścia 111

OMG :D

Jeżeli kupuję decyduję się na 2-letni kontrakt za kwotę minimum 6900 zł, w ramach którego otrzymuję używany telefon, to czuję się oszukany. Nie polecę nikomu ze swoich znajomych tej sieci. Ponadto: “dołożona jest instrukcja obsługi i karta gwarancyjna”? Przecież to bzdura, o której pisałem także w swoich pismach do działu klienta biznesowego. Posiadam już kilka urządzeń zakupionych w ostatnim czasie w Apple Store, a także jeden w sklepie komputerowym w Zgorzelcu – wszystkie były nowe w chwili zakupu.