Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Bilet lotniczy w Messengerze

Bilet lotniczy w Messengerze

0
Dodane: 9 lat temu

Facebook od dawna zapowiadał, że aplikacja Messenger w przyszłości stanie się czymś więcej niż komunikatorem. Po wielu miesiącach oczekiwania możemy wreszcie zobaczyć efekt tej strategii – holenderskie linie lotnicze KLM jako pierwsze pozwalają na otrzymywanie informacji o locie bezpośrednio w tej aplikacji.

Jak to działa? Użytkownik po zarezerwowaniu lotu może wybrać opcję, która pozwala na przekazywanie mu informacji dotyczących podróży poprzez Messengera. Uaktywnienie tej funkcji utworzy wątek rozmowy z kontem KLM, w którym automatycznie pojawi się karta pokładowa, informacje o statusie lotu i ewentualnych opóźnieniach. Chat pozwoli również na łatwiejszą zmianę rezerwacji i komunikację z obsługą klienta linii.

Przykład integracji danych linii KLM z Messengerem może wydawać się prosty, jednak obrazuje on kierunek, w którym rozwijany będzie ten komunikator. Obecnie spekuluje się, że Facebook wkrótce ogłosi sklep z Botami dla Messengera, dzięki któremu będzie można rozszerzać jego funkcjonalność; do najbardziej interesujących zastosowań należy zamawianie jedzenia bezpośrednio w rozmowie z restauracją, realizowanie przelewów poprzez wiadomość do banku czy rezerwowanie biletów na seans chatując z kinem. Pomijając temat obaw o bezpieczeństwo, rozwinięcie możliwości Messengera jest przykładem innowacji, która z pewnością ułatwi życie wielu osobom.

Tomasz Szykulski

Fotografia, technologie i dalekie podróże. Więcej na mojej stronie - szykulski.com.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .