Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Wsparcie dla myszki i klawiatury w programie Xbox Insider

Wsparcie dla myszki i klawiatury w programie Xbox Insider →

11
Dodane: 7 lat temu

Jez Corden podpowiada, że wiadomo było od jakiegoś czasu o wprowadzeniu wsparcia dla myszki i klawiatury dla Xboxa – nie miałem o tym pojęcia, ale liczyłem na taki krok – oraz że ta funkcja pojawiła się już w Minecraft.

We’ve known for a while that Microsoft intends to bring full mouse and keyboard gameplay support to the Xbox One platform, it has always simply been a case of when rather than if. Now with Minecraft Beta on the Xbox Insider program, we’re getting our first taste of what that could look like.

I shot this quick video using a Razer Hex mouse plugged in via USB, and it works exactly as you might expect. The input lag is far too prohibitive to be used in something like a first-person shooter competitively, but it’s a remarkable first step for full mouse support on a video game console. Refinements are obviously on-going.

Obejrzałem jego krótki klip i jestem zaskoczony faktem, że są takie problemy z obsługą myszki. Teoretycznie powinna działać zdecydowanie szybciej i płynniej, jak na każdym innym komputerze. Nie wątpię, że ten problem zostanie rozwiązany, ale bardziej interesuje mnie to, jak takie tytuły jak PlayerUnknown’s Battlegrounds, będą wspierały granie crossplatformowe między PC, a konsolą. Możliwości jest kilka, w tym decydowanie przez użytkownika, czy jako user pada godzi się na konkurowanie z klawiaturą i myszką, czy nie. Ważniejsze jednak będzie zrównanie gry z klawiaturą i myszką dla Xboxa z PC i mam nadzieję, że nie będzie to kosztem PC-tów.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 11

Lagi myszki na konsoli są celowe, więc nie rozumiem Twojego zaskoczenia. Nie sądzisz chyba, że konsola dostanie pełne wsparcie gryzonia z taką samą precyzją, jak ma to miejsce na PC. Poza garstką graczy, którzy do perfekcji opanowali grę w FPS na padzie, pozostali zawsze będą na straconej pozycji w konfrontacji z graczami grającymi myszką. Z tego też powodu będziesz miał do wyboru albo grę na padzie albo przy pomocy myszki, lecz bez precyzji – którą znasz z PC – aby zachować balans.

Bo już o tym powiedzieli.
Że jak będzie wsparcie to na 90% mysz będzie zdowngrade’owana do poziomu/zakresu ruchów jaki daje pad. I dobrze.

Nic takiego nie padło. Na dzień dzisiejszy Phil Spencer powiedział, że jest za tym aby developerzy sami decydowali czy dana gra ma spierać MiK i na jakich zasadach.

Pytam jeszcze raz, jak wyobrażasz sobie mecz w którym po przeciwnych stronach stoją gracze z padem i gracze z myszką?

jak ktoś chce grać na konsoli to gra na padzie, jak K+M to niech siada do kompa i tyle. Nie wiem po co psuć krew graczom i dawać taki boost pecetowcom, którym szkoda hajsu na komputer, który uciągnie tyle co konsola.

Co do meczy K+M vs pady – były kiedyś testy Gears of War i tam różnice są nieznaczne między tym, co osiągają ludzie na PC i na Xboksie. Po podłączeniu pada do PC, żeby pograć w Battlefielda też się nie daje dupy strasznie, więc może nie byłoby tak źle. Ale potem się trafi na prosa na K+M i nagle gra przestaje być przyjemna… bo dopóki grasz ze średniakami to powinno być spoko.

Oddzielne serwery? Filtrowanie? W GoW4 już od jakiegoś czasu jest wspólne multi konsolowej gry i PC.

Inna sprawa, że wprowadzenie myszy czy klawiatury jest super dla takich gier jak Halo Wars 2 czy nowe Age of Empires.

Mysz by miała sens w strategiach, w sensie, w Prison Architekcie czy w Sheltered, gdzie padem steruje się wirtualną myszką, podobnie było w Astroneerze. Może i w Simsach by się to spisywało?

Idea cross play mi się podoba, chciałabym mieć taki w Battlefieldzie czy w PUBG (gdzie akurat szanse są realne), ale pełne wsparcie k+m na konsoli jakoś ideowo mi nie pasuje. Miejmy nadzieję, że jak konsola wykryje te urządzenia to wyłączy aim-assist…