Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu HomeKit: Apple naprawiło problem „Invitation pending”

HomeKit: Apple naprawiło problem „Invitation pending”

0
Dodane: 12 miesięcy temu

Był styczniowy wieczór, jakoś tuż po aktualizacji iOS i HomePod OS 16.3 włączającej czujniki wilgotności i temperatury w HomePodach. Aktualizacja przebiegła pomyślnie, ale coś nie dawało mi spokoju.

Otóż w przypadku mojej aplikacji Home (jako właściciela), informacje z tych czujników wyświetlały się prawidłowo. W przypadku żony aplikacja nie pokazywała ich w ogóle, a nawet twierdziła, że oba HomePody mają zainstalowany nadal HomePod OS 16.2, pomimo tego, że miały 16.3.

Wtedy pomyślałem, że to błąd na jej koncie iCloud, więc najprostszą drogą wydawało mi się usunięcie żony ze współdzielonego konta w ramach Home i dodanie ponownie. I tu się zaczęło…

„Invitation pending”

Błąd, który pojawił się przy próbie ponownego dodania Klaudii dostępu w aplikacji Home, polegał na tym, że zaproszenie było wysyłane z mojego konta (właściciela), ale nigdy nie dochodziło ani na maila, ani na numer telefonu spięty z iCloud, ani nigdzie.

Po researchu okazało się, że „Invitation pending” jest znany na forach wsparcia Apple od 2019 roku, a po nieudanej próbie aktualizacji architektury HomeKit do nowej wersji wspierającej Matter w grudniu 2022 roku, ludziom posypały się domowe relacje… Oczywiście, z przymróżeniem oka ;)

Dodam, że w grudniu nie aktualizowaliśmy HomeKit do nowej architektury, więc de facto wykluczyłem ten związek. Nie do końca było to prawdą, ponieważ, jak dowiedziałem się od Wsparcia Apple w Cork i UK, „firma wie o błędzie, ale załata go najwcześniej wraz z iOS 16.4”. Chodziło o to, że coś poszło źle po stornie iCloud i Apple twierdziło, że inżynierowie nie są w stanie tego naprawić w okresie przejściowym, pomiędzy wycofaniem wadliwej wersji nowej architektury HomeKit, działaniem milionów użytkowników na starej, a wdrożeniem prawidłowo nowej w iOS 16.4. Proste? Nie.

Grudniowa, nieudana, aktualizacja była po prostu gwoździem do trumny, ale setki osób z całego świata borykały się, w różnych konfiguracjach, z tym błędem od 2019 roku. Polecam przejrzeć kilka wątków, są lepsze niż scenariusz niejednego serialu o rozpadzie związku…

Mam wrażenie, że niektórzy napisali już doktorat na temat próby naprawy tego błędu na własną rękę, przepalając dziesiątki godzin własnego życia.

„Hey Siri!”

Czy zatem, cytując znajomego sprzed lat: „Żona nie mogła włączyć światła w łazience?!” Spokojnie – tak i nie. Tak, ponieważ za pomocą aplikacji Home faktycznie nie mogła tego zrobić… Nie, ponieważ jak poinformowało mnie Wsparcie Apple, wszystkie HomePody nadal pamiętają jej głos, pomimo że nie jest już rezydentem w aplikacji Home. I faktycznie tak było!

Gdyby nie to, że z Siri rozmawiamy kilkadziesiąt razy dziennie, sterując mieszkaniem, to ten błąd byłby niesamowicie uciążliwy. Na szczęście żona mogła nadal wszystkim sterować głosowo.

Czekaliśmy zatem na iOS, tvOSHomePod OS 16.4, choć hobbystycznie raz na tydzień sprawdzałem co się dzieje w tej internetowej telenoweli na rozmaitych forach. Doczekaliśmy się.

„My wife still loves me!”

To zdanie padło w ostatnich 48 godzinach zdecydowanie zbyt wiele razy na forach Mac Rumors i Wsparcia Apple i choć jest żartem, wiele mówi o prędkości działania firmy z Cupertino. Prawie 4 miesiące w moim przypadku, a tak naprawdę 3 lata zajęło naprawienie błędu, który polegał na niedostarczaniu zaproszeń do usuniętych wcześniej członków iCloud Family, w aplikacji Home. W przypadku osób spoza iCloud Family – problem nie występował. Testowałem wiele razy.

Od wczoraj wszystko wróciło do normy – zaproszenie doszło od razu, kiedy wszystkie urządzenia moje i żony zostały zaktualizowane do najnowszych wersji, a dom uaktualniony do najnowszej architektury. Tym razem – wszystko działa perfekcyjnie i tak pewnie pozostanie. Oby.

Na koniec mała podpowiedź odnośnie samych HomePodów, odkryta na jednym z forum.

Jeżeli macie wersję mini z wtykiem USB-C, to możecie przywrócić głośniki do ustawień fabrycznych lub wgrać im najnowszą wersję HomePod OS (zmodyfikowany iOS i tak, wiem, że to nie jest oficjalna nazwa…) – podłączając głośnik do komputera Mac. Pojawi się w Finderze tak jak iPhone czy inny sprzęt.

To ważne, zwłaszcza dla osób, które posiadają HomePody w Polsce, gdzie nie działa serwis Apple dla tego produktu, ponieważ nie jest on oficjalnie u nas sprzedawany. Nie musicie iść zatem do żadnego serwisu! Warto spróbować najpierw samemu. Przywrócenie głośnika do ustawień fabrycznych wykasuje oczywiście wszystkie dane HomeKit i będzie je trzeba dodać do aplikacji Home ponownie.

Dodam, że ten reset (factory reset) to nie jest to samo, co możemy zrobić w ramach ustawień danego głośnika w aplikacji Home. To pełny reset do stanu fabrycznego!

Dobra, idę zapytać żony, czy nadal działa.

Aktualizacja do HomePod OS 16.4

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .