Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu LG C8 – najbardziej atrakcyjny cenowo OLED na rynku

LG C8 – najbardziej atrakcyjny cenowo OLED na rynku

Paweł Okopień
paweloko
62
Dodane: 5 lat temu

LG OLED C8 – to najbardziej rozsądny przedstawiciel telewizorów OLED, spędziłem z nim miesiąc, aby móc wydać osąd co do obecnego stanu technologii OLED, a także samych telewizorów LG napędzanych system WebOS. Już wiem, że to jedna z najciekawszych propozycji na rynku, ale też oczywiście nie dla wszystkich.

65-calowy LG OLED C8 można w tej chwili nabyć już za 8799 zł. W momencie rynkowego debiutu było to 13995 zł. Taniej można mieć tylko model B8 ze słabszym procesorem i ogólnie wypadającym nieco gorzej od reszty telewizorów obrazem. Kolejny w kolejce jest udany Philips OLED803, ale ten kosztuje już 9499 zł, a modele od Sony i Panasonica kosztują blisko 11 tysięcy złotych. To bardzo konkurencyjna cena, także przebijająca ekrany QLED/LCD z tylnym podświetlaniem Samsunga Q9FN i Sony ZF9. Argument ceny ewidentnie przemawia za OLED C8, dla tych, którzy szukają idealnej czerni i obrazu jednego z tych lepszych.

LG OLED65C8

Właśnie jak to jest z obrazem w LG OLED C8? Mamy rewelacyjną czerń, oszałamiający kontrast, świetne kąty widzenia i to wszystko jest bezdyskusyjne. Na przestrzeni lat LG także mocno popracował nad bielą i tutaj nie mogę już absolutnie zarzucić, że jest ona szara, czy pożółkła – jest ona rzeczywiście biała. W zupełnie zaciemnionym pomieszczeniu efekt HDR również jest zauważalny i bardzo przyjemny dla oka. Generalnie w kinowych warunkach to telewizor, który daje bajeczny obraz i dużo radości z filmowych seansów. W dzień magia pryska, gdy przez okna dostaną się promienie światła, odbijają się one bardzo mocno od ekranu, jasność telewizora jest niewystarczająca, w dodatku fioletowy filtr daje o sobie znać. Trzeba mieć tego świadomość, z telewizorów OLED pod tym względem wypadł lepiej AF8. Jeśli posiadamy zaciemniające rolety (nie oszukujmy się latem, zmrok zapada późno) i oglądamy głównie w warunkach kinowych, to C8 będzie telewizorem, który sprawdzi się jak mało który. W przypadku bardziej uniwersalnego oglądania warto rozejrzeć się za czymś inny. Dużą rolę odgrywa także źródło, w moim odczuciu LG C8 słabo uspcaluje treści HD z kanałów telewizyjnych. W przypadku streamingu i treści 4K jest natomiast świetny. To po prostu telewizor do filmów, seriali, gier.

Wielokrotnie zaznaczam w swoich tekstach, że trzeba pamiętać o wypalaniu ekranu OLED. Przez miesiąc, czy dość dużej aktywności, także wielogodzinnych poranków z telewizją śniadaniową, TVN24 (niemowlę w domu, telewizor leci w tle przy codziennych obowiązkach) niczego takiego telewizor nie uświadczył i jestem przekonany, że przy kolejnych miesiącach sytuacja też by się nie zmieniła. Technologia pod tym względem jest mocno opanowana, matryca, gdy jest wyłączona się regeneruje, telewizor też stosunkowo szybko próbuje się wyłączyć, gdy nie rozpoznaje aktywności. Po pierwsze trzeba pamiętać, że telewizorów OLED nie należy odłączać od zasilania dzień w dzień – standby to konieczność. Po drugie w warunkach domowych wypalenie ekranu nie powinno nastąpić, chyba, że będzie to bardzo ekstremalne użytkowanie telewizora na konkretnej, powtarzającej się treści. Natomiast na pewno telewizor OLED odpada przy zastosowaniach komercyjnych, czy wręcz przemysłowych, ale do tego na rynku są dedykowane rozwiązania, po które powinno się sięgać, a nie nabywać telewizory ze sklepowych półek.

Kwestie technologii OLED mogę więc podsumować tak – to podobnie jak w przeszłości plazmy, telewizory do seansów iście kinowych. Jednocześnie technologia jest na tyle dojrzała, że obecnie nie posiadają żadnych kardynalnie dyskwalifikujących cech.

Jeśli chodzi o wzornictwo, to do C8 nie można się przyczepić. Choć tył jest nieco plastikowy to całość jest naprawdę fajnie wykonana. Tragiczny jest natomiast pilot, który zupełnie nie jest adekwatny jakościowo do telewizora – duży, niezbyt estetycznie wykonany, zbyt „zabawkowy”. Wydając blisko 9 tysięcy na telewizor, a w dniu premiery 14 tysięcy, oczekiwałbym znacznie wyższej jakości pilota.

Podobnie sprawa ma się niestety z WebOS. Sam system działa bardzo szybko, ale jego kanarkowy wygląd jest fajny w tanich modelach, natomiast tutaj okazuje się zbyt przaśny. Szkoda, że nie ma opcji wyboru motywu, nawet gdyby była opcja jedynie przejścia na wariant czarno-biały, już byłoby lepiej. Całość jest dość intuicyjna, są obecne wszystkie najpopularniejsze aplikacje VOD w naszym kraju. Na pilocie znajdziemy szybkie przyciski do Amazon Video Prime i Netflixa. Irytująca jest jedynie konieczność potwierdzenia aktualizacji poszczególnych aplikacji. Zostajemy przeniesieni do sklepu i tam, musimy kliknąć aktualizuj. Wybieranie głosowe działa, ale niestety nie udało mi się ani razu, na kilka prób, uruchomić aplikacji Netflix komendą „odpal Netfliksa”, dopiero „Uruchom Netflix” działało. Wyszukiwanie treści na YouTube w ten sposób, czy przenoszenie się na strony internetowe, jest wygodne i działa poprawnie i co najważniejsze w języku polskim. Kluczowe jest też, to, że nie musimy obawiać się o kwestie stabilności.

LG OLED C8 to telewizor godny polecenia w swojej cenie i w swojej klasie. Jeśli szukacie ekranu w wariancie 55 lub 65 cali, to na pewno C8 powinien znaleźć się na waszej liście. Na pokładzie jest Dolby Vision, co ucieszy posiadaczy Apple TV 4K, którym zależy na zobaczeniu odpowiedniego logotypu przy uruchamianiu treści wideo w HDR. Za tym modelem przemawia OLEDowa jakość obrazu w najkorzystniejszej cenie na rynku. Na pewno nie można się obawiać telewizorów OLED. Czy jest idealny? Nie. Czy jest w pełni uniwersalny? Nie. Natomiast mając pełną świadomość plusów i minusów, ja go polecam i po miesiącu spokojnie mógłbym spędzić z tym telewizorem więcej czasu.

Pamiętajcie jednak, że zdjęcia umieszczone w tekście są jedynie poglądowe i nie mogą w pełni stanowić oceny obrazu telewizora.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 62

Warto dodać, ze jako jeden z niewielu sprzętów obsługuje Atmosa, co może mieć znaczenie dla właścicieli bardziej zaawansowanych systemów audio.

Dla mnie sytuacja w Samsungu, gdzie top soundbar ma atmosa, a top tv- nie, jest kuriozalna.

Fakt posiada. Tylko po co telewizor ma mieć Atmosa? Aby na soundbarze był dźwięk Dolby Atmos z zewnętrznego źródła jest to absolutnie zbędne. Kluczowe byłoby wsparcie dla eARC, a takowe posiadają na razie topowe telewizory Sony.

Bardzo niewiele tv ma możliwość podania atmosa z netflixa do zestawu audio- jeśli masz inny patent na dostęp do streamingu, mając soundbara z atmosem, chętnie posłucham :)

takie sprzęty ma wylistowane Netflix:

Apple TV 4K (wymaga systemu tvOS 12 lub nowszego)
Telewizory LG OLED (modele z roku 2017 lub nowsze)
Telewizory Panasonic (modele z roku 2019 lub nowsze)
Pixela 4K Smart Tuner
Telewizory Sharp (modele z roku 2019 lub nowsze)
Telewizory Sony BRAVIA z systemem Android (modele z roku 2018 lub nowsze)
Telewizory Toshiba (modele z roku 2019 lub nowsze)
Telewizory Vizio (modele z roku 2018 lub nowsze)
Komputery i tablety z systemem Windows 10 (wymagają systemu Windows 10 RS3 w wersji 16299 lub nowszej)
Xbox One, Xbox One S i Xbox One X

Jest zawsze Apple TV, Xbox One S. I umówmy się, że ten Atmos z Netflixa to taki pseudo Atmos. Tzn. Fajnie, że jest ale wypada on słabiej od i tak mocno obciętego w iTunes i zupełnie nie współmierne do tego co oferuje Dolby Atmos na płycie Blu-ray.

Jednocześnie ograniczenie Netflixa do TV z Dolby Atmos jest sztuczne. Amazon Video Prime i kanały TV nadające z Dolby Atmos (w Polsce był test tylko podczas meczu Polska-Litwą w Czerwcu 2018) wypuszczają na soundbar Dolby Atmos w ramach wsparcia DolbyDigital+.

Dlatego moim zdaniem nie można ograniczać wyboru telewizora za sprawą 3-5 pozycji z Dolby Atmos dostępnych w Netflix.

w iTunes tez jest Atmos ograniczony, na podobnym poziome co Netflix

Jaki jest sens kupowania teraz tv z zeszłego roku?? Za chwilę pojawi się C9 z hdmi 2.1 grę niskim magiem i co tam jeszcze. Ja popełniłem ten błąd czego bardzo żałuję i nie chce żeby ludzie żałowali tak jak ja.

Z jednej strony masz rację, z drugiej trzeba się liczyć z tym, że to będzie 2-3 tysiące zł więcej w pierwszych miesiącach. A w grudniu, gdy ceny spadną będzie można to samo powiedzieć o C9. Ale fakt, w przypadku posiadaczy ekosystemu Apple wstrzymałbym się do zakupu modeli z AirPlay 2 na przykład.

A za rok będzie jeszcze coś nowego. Sens jest podstawowy cena średnio 20-30 % niższa niż nowości

Zgodzę się, że OLED LG jest jednym z najbardziej interesujących na rynku, właśnie ze względu na cenę. Ja w październiku ub.roku kupiłem model B8. W porównaniu do flagowego LED’a Samsunga sprzed 7 lat to kosmos. B8 to najtańszy OLED na rynku, ale sam w sobie jest nieporównywalnie lepszy niż jakikolwiek LED. Czy słabszy procesor B8 jest na prawdę słabszy? Być może, ja jednak jestem bardzo zadowolony. Aplikacje działają bardzo sprawnie. Jakość OLED jest rewelacyjna, zwłaszcza w połączeniu z player’em 4K.

Poszukaj w wyszukiwarce Jeden z elektro marketów na m.. oferuje w promocji 9799+1950 zwrot w bonach więc jeśli chce się coś jeszcze kupić to wychodzi poniżej 8000 PLN
Lepszej ofert nie widziałem

Czym tu się zachwycać, dorośnijcie ! Szkoda czasu i życia na siedzenie przed prostokątem. To jest tylko wyciąganie kasy,kazdego roku są lepsze od poprzednich:-) a ty starszy o kolejne lata i zmarnowane przez siedzenie przed tym ekranikiem…. wiecej przebywania i rozmów z innymi osobami wam życzę.

Ja nie mam TV w domu ale sam Telewizor używam do oglądania filmów (DVD/Netfix itp). Poprzednia plazma jak na tamte czasy średniej + półki wytrzymała mi 14 lat. I po tym czasie po zmianie mieszkania zmieniłem TV na oled ja wybrałem SONY za obraz, wygląd i dźwięk. Musi mi starczyć do następnej zmiany mieszkania

Niesamowita przepaść, jak niebo do ziemi, kolosalna różnica… takimi słowami wyrażają swój zachwyt nabywcy nowych tv. A prawda jest taka że tej różnicy prawie nie widać pomiędzy kolejnymi technologiami. Nie mówię tu o skoku 20 letnim kineskop-led ale pozostałe pieśni zachwytu to po prostu echa marketingu producentów tv. Szkoda pieniędzy wydawać na takie “ulepszenia”. Zastanów się czy jest Ci to potrzebne. Tak, do Pana mówię i do Pana też.

Bez obrazy, ale jeśli dla Ciebie samochód używany za 10k jest porządny, to telewizory segmentu premium nie są dla Ciebie. Po prostu inny target klienta.

Dokladnie za 10k to mozna co najwyżej
dobry rower kupić😂

Panowie bez zartow, oled sie wypala i to wie kazdy,to wada samej technologii dodatkowo LG polska nie widzi w tym problemu wystarczy poczytac fora..skoro nowe LG wypalaja sie na stoisku LG mimo zapewnien ze problemu nie ma i niby zdziwieni pracownicy koncernu to sorry😂😂. Mam telefony amoled od 5 lat,kazdy sie wypalal,i tyle na temat. Nie klamcie!.

Bez obrazy, ale jeśli dla Ciebie samochód używany za 10k jest porządny, to telewizory segmentu premium nie są dla Ciebie. Po prostu inny target klienta.

Dokladnie za 10k to mozna co najwyżej
dobry rower kupić😂

Witam,
Posiadam 65E8 i poki co nie znalazłem żadnych wad tego tv. Obraz wyśmienity,dźwięk tez zadowalający jak na tam cienkie wbudowane głośniki. Przed podjęciem decyzji brałem pod uwagę Qledy oraz Oledy innych firm,ale jesli chodzi o uniwersalność LG są po prostu najlepsze.

Witam,
Posiadam 65E8 i poki co nie znalazłem żadnych wad tego tv. Obraz wyśmienity,dźwięk tez zadowalający jak na tam cienkie wbudowane głośniki. Przed podjęciem decyzji brałem pod uwagę Qledy oraz Oledy innych firm,ale jesli chodzi o uniwersalność LG są po prostu najlepsze.

Warto dodać, ze jako jeden z niewielu sprzętów obsługuje Atmosa, co może mieć znaczenie dla właścicieli bardziej zaawansowanych systemów audio.

Dla mnie sytuacja w Samsungu, gdzie top soundbar ma atmosa, a top tv- nie, jest kuriozalna.

Fakt posiada. Tylko po co telewizor ma mieć Atmosa? Aby na soundbarze był dźwięk Dolby Atmos z zewnętrznego źródła jest to absolutnie zbędne. Kluczowe byłoby wsparcie dla eARC, a takowe posiadają na razie topowe telewizory Sony.

Bardzo niewiele tv ma możliwość podania atmosa z netflixa do zestawu audio- jeśli masz inny patent na dostęp do streamingu, mając soundbara z atmosem, chętnie posłucham :)

takie sprzęty ma wylistowane Netflix:

Apple TV 4K (wymaga systemu tvOS 12 lub nowszego)
Telewizory LG OLED (modele z roku 2017 lub nowsze)
Telewizory Panasonic (modele z roku 2019 lub nowsze)
Pixela 4K Smart Tuner
Telewizory Sharp (modele z roku 2019 lub nowsze)
Telewizory Sony BRAVIA z systemem Android (modele z roku 2018 lub nowsze)
Telewizory Toshiba (modele z roku 2019 lub nowsze)
Telewizory Vizio (modele z roku 2018 lub nowsze)
Komputery i tablety z systemem Windows 10 (wymagają systemu Windows 10 RS3 w wersji 16299 lub nowszej)
Xbox One, Xbox One S i Xbox One X

Jest zawsze Apple TV, Xbox One S. I umówmy się, że ten Atmos z Netflixa to taki pseudo Atmos. Tzn. Fajnie, że jest ale wypada on słabiej od i tak mocno obciętego w iTunes i zupełnie nie współmierne do tego co oferuje Dolby Atmos na płycie Blu-ray.

Jednocześnie ograniczenie Netflixa do TV z Dolby Atmos jest sztuczne. Amazon Video Prime i kanały TV nadające z Dolby Atmos (w Polsce był test tylko podczas meczu Polska-Litwą w Czerwcu 2018) wypuszczają na soundbar Dolby Atmos w ramach wsparcia DolbyDigital+.

Dlatego moim zdaniem nie można ograniczać wyboru telewizora za sprawą 3-5 pozycji z Dolby Atmos dostępnych w Netflix.

w iTunes tez jest Atmos ograniczony, na podobnym poziome co Netflix

Okolice kwietnia pewnie jak w zeszłym roku modele 8

Jaki jest sens kupowania teraz tv z zeszłego roku?? Za chwilę pojawi się C9 z hdmi 2.1 grę niskim magiem i co tam jeszcze. Ja popełniłem ten błąd czego bardzo żałuję i nie chce żeby ludzie żałowali tak jak ja.

Z jednej strony masz rację, z drugiej trzeba się liczyć z tym, że to będzie 2-3 tysiące zł więcej w pierwszych miesiącach. A w grudniu, gdy ceny spadną będzie można to samo powiedzieć o C9. Ale fakt, w przypadku posiadaczy ekosystemu Apple wstrzymałbym się do zakupu modeli z AirPlay 2 na przykład.

A za rok będzie jeszcze coś nowego. Sens jest podstawowy cena średnio 20-30 % niższa niż nowości

Zgodzę się, że OLED LG jest jednym z najbardziej interesujących na rynku, właśnie ze względu na cenę. Ja w październiku ub.roku kupiłem model B8. W porównaniu do flagowego LED’a Samsunga sprzed 7 lat to kosmos. B8 to najtańszy OLED na rynku, ale sam w sobie jest nieporównywalnie lepszy niż jakikolwiek LED. Czy słabszy procesor B8 jest na prawdę słabszy? Być może, ja jednak jestem bardzo zadowolony. Aplikacje działają bardzo sprawnie. Jakość OLED jest rewelacyjna, zwłaszcza w połączeniu z player’em 4K.

Czym tu się zachwycać, dorośnijcie ! Szkoda czasu i życia na siedzenie przed prostokątem. To jest tylko wyciąganie kasy,kazdego roku są lepsze od poprzednich:-) a ty starszy o kolejne lata i zmarnowane przez siedzenie przed tym ekranikiem…. wiecej przebywania i rozmów z innymi osobami wam życzę.

Ja nie mam TV w domu ale sam Telewizor używam do oglądania filmów (DVD/Netfix itp). Poprzednia plazma jak na tamte czasy średniej + półki wytrzymała mi 14 lat. I po tym czasie po zmianie mieszkania zmieniłem TV na oled ja wybrałem SONY za obraz, wygląd i dźwięk. Musi mi starczyć do następnej zmiany mieszkania

Poszukaj w wyszukiwarce Jeden z elektro marketów na m.. oferuje w promocji 9799+1950 zwrot w bonach więc jeśli chce się coś jeszcze kupić to wychodzi poniżej 8000 PLN
Lepszej ofert nie widziałem

Niesamowita przepaść, jak niebo do ziemi, kolosalna różnica… takimi słowami wyrażają swój zachwyt nabywcy nowych tv. A prawda jest taka że tej różnicy prawie nie widać pomiędzy kolejnymi technologiami. Nie mówię tu o skoku 20 letnim kineskop-led ale pozostałe pieśni zachwytu to po prostu echa marketingu producentów tv. Szkoda pieniędzy wydawać na takie “ulepszenia”. Zastanów się czy jest Ci to potrzebne. Tak, do Pana mówię i do Pana też.

Panowie bez zartow, oled sie wypala i to wie kazdy,to wada samej technologii dodatkowo LG polska nie widzi w tym problemu wystarczy poczytac fora..skoro nowe LG wypalaja sie na stoisku LG mimo zapewnien ze problemu nie ma i niby zdziwieni pracownicy koncernu to sorry😂😂. Mam telefony amoled od 5 lat,kazdy sie wypalal,i tyle na temat. Nie klamcie!.