Chmury – która najlepsza?

25/04/2012, 03:16 · · · 24

Od kilku dni Dropbox szaleje – powiększa konta, wprowadza nowe funkcje (np. współdzielenie katalogów).

Przedwczoraj Microsoft wprowadził aplikację m.in. dla systemu OSX umożliwiającą, podobnie jak Dropbox, synchronizację SkyDrive z katalogiem na naszym dysku lokalnym.

Skąd to poruszenie? Ano dlatego, że w końcu Google uruchomił swoją chmurę – Google Drive.

Google Drive jest naturalnym rozwinięciem portfolio Google. Drive uzupełnia usługi o chyba już ostatnie, najistotniejsze ogniwo dla użytkowników. Drive rozwija usługę Google Docs. Co ciekawe, łączy w sobie dodatkowo jeszcze inne funkcjonalności, jakich nie mają konkurencji, albo są one ograniczone – np. OCR, wspólna praca na plikach czy system komentowania.

Niestety Google Drive nie jest dla wszystkich – takie osoby jak ja, które korzystają z usług Google w ramach swojej domeny, póki co nie będą miały dostępu do dysku.

Jak widzicie bardzo dużo ciekawych rzeczy dzieje się w kwestii chmur. Przygotowaliśmy proste zestawienie podstawowych funkcji kilku najpopularniejszych chmur – iCloud, Dropbox, SkyDrive, Box oraz nowego gracza Google Drive.

Która jest najlepsza? Która wg Was jest najbardziej funkcjonalna? Wszystko zależy od nas samych. Każdy ma inne preferencje i przyzwyczajenia. Niewątpliwie cenowo najlepiej wypada SkyDrive. Również najlepiej jeśli chodzi o ilość darmowego miejsca, oprogramowanie i wielkość pliku.

Korzystanie z chmury jest bardzo wygodne. Przekonałem się do niej w pełni dopiero niedawno. Do tej pory używałem chmury praktycznie tylko do wymiany większych plików, których nie mogłem wysłać mailem. Teraz przestawiłem się, w związku z częstą pracą w drodze i na różnych urządzeniach, na pracę w chmurze. Praktycznie większość z moich plików mam na Dropboxie oraz SkyDrive. Do tego ostatniego wróciłem ponownie, dzięki wprowadzeniu aplikacji dla OSX. Dobrze, że wcześniej byłem zapisany do tej usługi, bo dzięki temu mam 25GB pojemności na swoim koncie.

Jak podliczyłem mam za darmo w sumie ok 92GB miejsca na dane w różnych chmurach – iCloud, Dropbox, Box i SkyDrive. Dla moich potrzeb jest to aż nadto. W tej chwili mam zajęte w sumie 30% z 12GB na Dropboxie, gdzie składuję najważniejsze pliki.

Oczywiście nie są to jedyne usługi dostępne na rynku – nie zapominamy też o SugarSync, Amazon CloudDrive i innych. Nie uwzględniałem ich w zestawieniu, bo nie korzystam z nich i nie mam z nimi doświadczenia.

Proponuję dwie szybkie ankiety dotyczące chmur.

Czy korzystasz z chmury?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Z jakiej chmury korzystasz? Możesz zaznaczyć dwie odpowiedzi.

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zachęcam też Was do podzielenia się z nami Waszymi opiniami nt koncepcji chmury jako takiej, jak i poszczególnych usług.

24

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada