Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple traci na rynku tabletów. Wkrótce podda się hegemonii Androida?

Apple traci na rynku tabletów. Wkrótce podda się hegemonii Androida?

11
Dodane: 12 lat temu

W trzecim kwartale tego roku Apple nie pobiło rekordu z zakresu sprzedaży iPada. Mało tego… tabletom z iOS zaczął po piętach deptać Android! Udział firmy z Cupertino na rynku tabletów internetowych zmalał do wartości “zaledwie” 50,4%.

Dziś rynek tabletów internetowych nie wygląda tak jak dwa lata temu, gdy zasadniczo na rynku liczył się wyłącznie iPad. Z najnowszego raportu firmy analitycznej IDC wynika, że Apple coraz szybciej trafi udziały na rynku “dachówek” i w trzecim kwartale tego roku mógł pochwalić się tylko udziałem w postaci 50,4%.

Apple sprzedało w trzecim kwartale 14 milionów iPadów (to i tak o 26,1% więcej niż w adekwatnym okresie z 2011 roku). Niemniej, producenci tabletów z Androidem zanotowali również niezłe, a raczej dużo lepsze wzrosty sprzedaży. Na drugim miejscy uplasował się Samsung z wynikiem 5,1 milionów sztuk tabletów (18,4%), dalej Amazon, który sprzedał 2,5 milionów Kindle Fire (9,0%), a na czwartym Asus (2,4 mln i 8,6% udziałów w torciku).

Tacy producenci jak Samsung zaliczyli ponad czterokrotny wzrost sprzedaży tabletów internetowych względem Q3 2011 roku. Apple choć pozostaje liderem (pod względem liczby sprzedanych sztuk tabletów), to tak świetnym wynikiem pochwalić się nie może. Czyżby więc Android miał wkrótce skanibalizować rynek tabletów…? Wszak niewiele już ku temu brakuje. Firma z Cupertino ma jednak asa w rękawie w postaci nowych tabletów (iPad 4. gen i iPad mini), które dopiero wprowadzono do sprzedaży i te mają szansę przyczynić się do odzyskania udziałów w rynkowym torciku.

Fot.: eyelk (CC)

Dawid Długosz

Autor książek i dziennikarz w branży IT od 2006 roku, obecnie związany z redakcją Komputer Świat. Pasjonat wolnego oprogramowania i produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. Prowadzi również własny serwis - Tablety.pl. Można go śledzić na Twitterze (@Dritone).

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 11

Myślę, że chodziło o “zmonopolizować” ;)

To porównnie (w %) jest bez sensu – gdybym był producetem i w 2011 sprzedał 1 tablet a w 2012 – 5 to miałbym 500% przyrostu i wykosiłbym wszystkich. Popatrzcie na surowe liczby. Apple będa na rynku kilka lat i mając go jakoś tam nasyconym sprzedało 3M, a Samsung goniąc 4M. A nie tam 25 do 320%.
Tanie szukanie sensacji.