Serwisowanie Maka i numer seryjny

10/06/2013, 12:39 · · · 2

Ponieważ nic nie jest doskonałe, zdarza się, że nasz Mac się popsuje. Pół biedy, jeśli sami jesteśmy w stanie usunąć usterki. Gorzej jeśli musimy oddać komputer do serwisu, bo często Mac jest maszyną, na której na codzień pracujemy. Co prawda w większości przypadków serwis potrafi sobie radzić z wszelkiego rodzaju naprawami, ale czasami może się okazać (a szczególnie po wymianie płyty głównej), że po powrocie do domu, nasz komputer nie do końca chce dobrze działać. Jedną z przyczyn może być numer seryjny.

Odnotowano przypadki, gdzie na Makach, które dopiero co wróciły z serwisu przestał działać Face Time. Z kolei pewien człowiek przez kilka lat męczył Apple, ponieważ jego komputer dziwnie się zachowywał i nikt nie mógł dojść przyczyny. W obu sytuacjach okazało się, że przyczyną jest numer seryjny.

Face Time, jak również niektóre aplikacje szyfrujące mogą być przypisane do naszego komputera nie tylko pod względem programowym, ale także sprzętowym. Natomiast w trakcie serwisowania Maka, gdy zachodzi potrzeba wymiany płyty głównej, serwisant ma obowiązek ustawić jej numer seryjny na prawidłowy (czyli ten, który znajduje się najczęściej na spodniej części komputera). Jak jednak wiadomo, nie popełnia błędów tylko ten, co nic nie robi, a człowiek jest tylko człowiekiem. Zdarza się więc, że serwisant najzwyklej w świecie zapomni o ustawieniu numeru seryjnego. I to właśnie może być powodem „cyrków” w naszym komputerze.

W związku z powyższym warto po powrocie Maka z serwisu sprawdzić, czy numer seryjny się zgadza. Jak? Bardzo prosto. Jednym ze sposobów jest kliknięcie  (Apple) na pasku menu i wybranie Ten Mac…. Następnie dwa razy klikamy na szarych napisach, gdzie jest informacja o wersji OS X.

Istnieje również druga metoda – również klikamy na  (Apple) na pasku menu, ale tym razem wciskamy klawisz alt i menu Ten Mac… zamieni się w Informacje o systemie…. Informację o numerze seryjnym znajdziemy w ogólnych informacjach o sprzęcie.

A czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z tym problemem?

Źródło: CNET



2

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, nałogowy gracz ARK: Survival Evolved. Redaktor iMagazine.pl.