Dwuletnia gwarancja Apple na sprzęt w niektórych krajach UE

14/06/2013, 21:47 · · · 10

We wszystkich krajach Unii Europejskiej produkty sprzedawane przez Apple podlegają dwuletniej gwarancji. Dodatkowe wsparcie gwarancyjne udzielane przez Apple trwa standardowo rok. Nasz czytelnik zauważył, że w niektórych państwach okres ten jest przedłużony do dwóch lat.

Gwarancja Apple jest inna od tej, jaką definiują przepisy Unii Europejskiej. Różnice dotyczą przede wszystkim napraw lub wymiany sprzętu za granicą oraz sposobu zgłaszania problemów technicznych. Warunki określone przez Apple są korzystniejsze dla klienta, ponieważ sprecyzowano w nich zarówno formę kontaktu z pomocą techniczną jak i warunki serwisowania i wymiany urządzeń. Szczegóły można sprawdzić na polskiej stronie porównującej warunki gwarancyjne Unii Europejskiej i Apple tutaj.

Okazuje się, że zapisy odnośnie gwarancji różnią się w poszczególnych krajach. We Francji (link), Włoszech (link) oraz Belgii na stronie Apple jest przekierowywany do pliku PDF. Zawiera on warunki gwarancji, przy czym zaznaczono, że trwa ona dwa lata, nie wyszczególniono jednak, czy realizowana jest ona na zasadach określonych przez Unię Europejską, czy też według standardów Apple. Wynika z tego, że w wymienionych wyżej krajach Apple rozszerzyło okres gwarancji do dwóch lat.

Zmiana warunków gwarancji wiąże się najprawdopodobniej z naciskami Unii Europejskiej. W innych krajach trwa ona bowiem wciąż rok.

Dziękujemy Mateuszowi Sikorze za podesłanie informacji.

10

Paweł Hać

Ten od Maków i światła. Na Twitterze @pawelhac