Konfiguracja kontrolera gier z OS X
OS X nie jest najlepszą platformą do gier, jednak pojawiło się na nie trochę tytułów, w które warto zagrać. W wielu przypadkach rozgrywka jest wygodniejsza za pomocą kontrolera – w poniższym poradniku pokażę, jak wykorzystać te z PS3 oraz Xboxa 360 w każdej grze.
Czego potrzebujemy?
Do prawidłowego działania kontrolera z OS X konieczne jest zastosowanie programu do mapowania przycisków (skorzystałem z aplikacji Controllers, kosztującej 5$), a w przypadku pada do Xboxa – również sterownika. Ponadto potrzebny jest kabel mini USB w przypadku pada do PS3 oraz odbiornika bezprzewodowego od Microsoftu, jeżeli macie bezprzewodowego pada do Xboxa (kabel z zestawu Play & Charge nie działa).
Połączenie kontrolera
Kontroler od PS3 wykorzystuje do połączenia Bluetooth i nie wymaga stosowania żadnych sterowników. Podłączamy go kablem mini USB do komputera i to wszystko. Powinien zostać wykryty w aplikacji Controllers i być widoczny również po odłączeniu, ponieważ podłączenie go równoznaczne jest ze sparowaniem przez Bluetooth.
Nieco trudniej jest z kontrolerem do Xboxa – ten nie korzysta z Bluetooth, więc pozostaje jedynie połączenie przewodowe lub bezprzewodowe, za pomocą adaptera. Ponadto konieczna jest instalacja wymienionego w poprzednim akapicie sterownika.
Po zamontowaniu obrazu DMG i instalacji paczki (wymagającej restartu komputera) w Preferencjach systemowych wchodzimy do panelu Xbox 360 Controllers i konfigurujemy podłączonego pada.
Konfiguracja
W aplikacji Controllers możemy stworzyć wiele różnych konfiguracji pada, przystosowanych do określonej gry. W tym celu klikamy na przycisk + na dole okna, nazywamy konfigurację, a następnie wybieramy ikonę trybu, a z niej przycisk Buttons, by stworzyć konfigurację.
Teraz przechodzimy do mapowania przycisków. Na początku naciskamy przycisk na padzie, a następnie wciskamy przycisk na klawiaturze. Gałkom analogowym można też przypisać martwą strefę oraz czułość działania. Po zakończeniu zmian należy przełączyć suwak na pozycję On, żeby program był aktywny podczas gry.
Konfiguracja może być na bieżąco zmieniana podczas gry. Wystarczy przejść z niej do aplikacji i przypisać nowe zachowanie przycisków. Co ważne, kontroler działa w każdej grze, nie tylko w tych, które domyślnie obsługują pady od Xboxa bądź PS3 (jest tak na przykład w Star Wars: The Force Unleashed, gdzie można bez żadnej konfiguracji korzystać z kontrolera od Xboxa).
Źródło: Tuts+