Oto jak naprawić bug z linkami w iOS 9! [uaktualniono!]

29/03/2016, 11:08 · · · 22

Na dole dodałem przepis w wersji 2.0 – koniecznie przeczytajcie.

Przez okres świąteczny pisałem o bugu, który obecny jest od iOS 9.0, ale dopiero od niedawna zyskał szerszy rozgłos. Otóż problem wynika z przeciążonego Shared Web Services Daemon, który wchodzi w crash loop przez podanie mu zbyt dużej ilości danych. Booking.com ostatnio próbował zarejestrować uniwersalny linki do wszystkich hoteli w swojej bazie danych – przeczytacie o tym bardziej szczegółowo tutaj. Ale nie będę dalej Was zanudzał – poniższe kroki rozwiązały mój problem.

Wykonaj każdy krok dokładnie i przeczytaj każde słowo – najmniejsza zmiana może spowodować niepowodzenie całości.

Przepis

  1. Podłącz iPhone’a lub iPada do komputera za pomocą kabla (Mac/PC). Jeśli to konieczne potwierdź, że mu ufasz w oknie dialogowym.
  2. Uruchom iTunes jeśli nie jest włączone.
  3. Włącz Tryb Samolotowy.
  4. Odinstaluj Booking.com app, jeśli nadal jest zainstalowana. Jeśli nie to przejdź do następnego kroku.
  5. Na iPhonie lub iPadzie przejdź do Ustawień → Safari.
  6. Przestaw Wyszukiwanie na Bing.
  7. Wyłącz następujące opcje:
    1. Sugestie wyszukiwarki / Search Engine Suggestions.
    2. Sugestie Safari / Safari Suggestions.
    3. Szybkie wyszkukiwanie w witrynie / Quick Website Search.
    4. Blokuj okna wyskakujące / Block pop-ups.
    5. Alerty o fałszywych witrynach / Fraudulent Website Warning.
  8. Wyłącz wszystkie aktywne Blokady Zawartości / Content Blockers.
  9. Przejdź do Ustawienia → Safari → Zaawansowane i wyłącz Javascript.
  10. Zostaw urządzenie podłączone do komputera i w Trybie Samolotowym.
  11. Wyłącz iPhone’a/iPada, normalnie poprzez przytrzymanie przycisku Sleep/Wake i przesunięcie palcem po ekranie.
  12. Włącz iPhone’a/iPada.
  13. Tryb Samolotowy powinien nadal pozostać włączony!
  14. Wejdź do iTunes i zainstaluj za jego pomocą Booking.com app, potem zrób sync, aby program się zainstalował.
  15. Uruchom Booking.com i nie zgadzaj się na wykorzystanie GPS, ani na wysyłanie powiadomień!
  16. Wciśnij dwa razy Home, aby uruchomić ekran multitaskingu.
  17. Zabij Booking.com gestem „wyrzucając” go do góry ekranu.
  18. Odinstaluj Booking.com.
  19. Wyłącz tryb samolotowy.
  20. Włącz lub przywróć zmiany z punktów 6-9.
  21. Postaw mi piwo.

Dajcie znać czy u Was ruszyło!


Przepis 2.0 autorstwa Bena Colliera

Ben wziął mój przepis, który działa pi razy drzwi u połowy osób, które go próbowały – z jakiegoś powodu wśród Polaków ten odsetek jest znacznie niższy – i wprowadził kilka zmian do niego. Jeśli powyższy nie zadziałał, to spróbujcie zrobić to co sugeruje Ben Collier:

  1. Skasuj Booking.com app z iPhone’a lub iPada.
  2. Włącz Tryb Samolotowy.
  3. Podłącz urządzenie do Mac/PC i włącz iTunes.
  4. Wyłącz urządzenie.
  5. Włącz urządzenie.
  6. Upewnij się, że masz Booking.com app pobraną w iTunes.
  7. Nie wyłączaj Trybu Samolotowego!
  8. W iTunes zrób tak:
    1. Wybierz urządzenie na górnym pasku.
    2. Przełącz się na zakładkę Apps.
    3. Znajdź Booking.com i go zainstaluj.
    4. Wciśnij Sync.
  9. Poczekaj na koniec synchronizacji.
  10. Otwórz Booking.com na urządzeniu.
  11. Zabij Booking.com gestem „wyrzucając” go do góry ekranu.
  12. Zabij Safari tym samym sposobem.
  13. Wyłącz Tryb Samolotowy.
  14. Otwórz Safari i ciesz się działającym iOS-em.

Możliwe, że będziecie musieli go powtórzy kilka razy – nie zawsze „łapie”.

Autorem tego przepisu jest Ben Collier.

22

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.