iMagazine

Oto jak naprawić bug z linkami w iOS 9! [uaktualniono!]

29/03/2016, 11:08 · · · 22

Na dole dodałem przepis w wersji 2.0 – koniecznie przeczytajcie.

Przez okres świąteczny pisałem o bugu, który obecny jest od iOS 9.0, ale dopiero od niedawna zyskał szerszy rozgłos. Otóż problem wynika z przeciążonego Shared Web Services Daemon, który wchodzi w crash loop przez podanie mu zbyt dużej ilości danych. Booking.com ostatnio próbował zarejestrować uniwersalny linki do wszystkich hoteli w swojej bazie danych – przeczytacie o tym bardziej szczegółowo tutaj. Ale nie będę dalej Was zanudzał – poniższe kroki rozwiązały mój problem.

Wykonaj każdy krok dokładnie i przeczytaj każde słowo – najmniejsza zmiana może spowodować niepowodzenie całości.

Przepis

  1. Podłącz iPhone’a lub iPada do komputera za pomocą kabla (Mac/PC). Jeśli to konieczne potwierdź, że mu ufasz w oknie dialogowym.
  2. Uruchom iTunes jeśli nie jest włączone.
  3. Włącz Tryb Samolotowy.
  4. Odinstaluj Booking.com app, jeśli nadal jest zainstalowana. Jeśli nie to przejdź do następnego kroku.
  5. Na iPhonie lub iPadzie przejdź do Ustawień → Safari.
  6. Przestaw Wyszukiwanie na Bing.
  7. Wyłącz następujące opcje:
    1. Sugestie wyszukiwarki / Search Engine Suggestions.
    2. Sugestie Safari / Safari Suggestions.
    3. Szybkie wyszkukiwanie w witrynie / Quick Website Search.
    4. Blokuj okna wyskakujące / Block pop-ups.
    5. Alerty o fałszywych witrynach / Fraudulent Website Warning.
  8. Wyłącz wszystkie aktywne Blokady Zawartości / Content Blockers.
  9. Przejdź do Ustawienia → Safari → Zaawansowane i wyłącz Javascript.
  10. Zostaw urządzenie podłączone do komputera i w Trybie Samolotowym.
  11. Wyłącz iPhone’a/iPada, normalnie poprzez przytrzymanie przycisku Sleep/Wake i przesunięcie palcem po ekranie.
  12. Włącz iPhone’a/iPada.
  13. Tryb Samolotowy powinien nadal pozostać włączony!
  14. Wejdź do iTunes i zainstaluj za jego pomocą Booking.com app, potem zrób sync, aby program się zainstalował.
  15. Uruchom Booking.com i nie zgadzaj się na wykorzystanie GPS, ani na wysyłanie powiadomień!
  16. Wciśnij dwa razy Home, aby uruchomić ekran multitaskingu.
  17. Zabij Booking.com gestem „wyrzucając” go do góry ekranu.
  18. Odinstaluj Booking.com.
  19. Wyłącz tryb samolotowy.
  20. Włącz lub przywróć zmiany z punktów 6-9.
  21. Postaw mi piwo.

Dajcie znać czy u Was ruszyło!


Przepis 2.0 autorstwa Bena Colliera

Ben wziął mój przepis, który działa pi razy drzwi u połowy osób, które go próbowały – z jakiegoś powodu wśród Polaków ten odsetek jest znacznie niższy – i wprowadził kilka zmian do niego. Jeśli powyższy nie zadziałał, to spróbujcie zrobić to co sugeruje Ben Collier:

  1. Skasuj Booking.com app z iPhone’a lub iPada.
  2. Włącz Tryb Samolotowy.
  3. Podłącz urządzenie do Mac/PC i włącz iTunes.
  4. Wyłącz urządzenie.
  5. Włącz urządzenie.
  6. Upewnij się, że masz Booking.com app pobraną w iTunes.
  7. Nie wyłączaj Trybu Samolotowego!
  8. W iTunes zrób tak:
    1. Wybierz urządzenie na górnym pasku.
    2. Przełącz się na zakładkę Apps.
    3. Znajdź Booking.com i go zainstaluj.
    4. Wciśnij Sync.
  9. Poczekaj na koniec synchronizacji.
  10. Otwórz Booking.com na urządzeniu.
  11. Zabij Booking.com gestem „wyrzucając” go do góry ekranu.
  12. Zabij Safari tym samym sposobem.
  13. Wyłącz Tryb Samolotowy.
  14. Otwórz Safari i ciesz się działającym iOS-em.

Możliwe, że będziecie musieli go powtórzy kilka razy – nie zawsze „łapie”.

Autorem tego przepisu jest Ben Collier.

22

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Niedawno rozpocząłem prowadzenie kursów Lightrooma i fotografii na Pikselowe.pl – zapraszam.

morid1n

Dodaj komentarz

Petru napisał(a):

Nie pomogło.

Mateusz Kamiński napisał(a):

„Przejdź do Ustawienia → Safari → Zaawansowane i wyłącz Javascript.”
Zrób sobie z przeglądarki Lynx’a… Extra :-)

Moridin napisał(a):

Czytaj ze zrozumieniem. To tylko na czas naprawy buga.

Mateusz Kamiński napisał(a):

Czytam ze zrozumieniem :-)
Po prostu z włączonym JS nie działa szukarka Google, Twoje kroki w tym nie pomagają.

Moridin napisał(a):

A po co miałbyś w trakcie tego przepisu ją uruchamiać?

Mateusz Kamiński napisał(a):

@Moridin:disqus Twoja receptura nie pomogła. Korzystam z Booking.com od dawna, i tak jak pisałeś, pewnie ta aplikacja na brudziła.

Największy wpływ ten błąd ma na szukarkę Google, nie da się klikać w wyniki wyszukiwania. Pomaga wyłączenie JS.

Inne rozwiązanie zmiana szukarki na Bing, tam wszystko śmiga, reszta „mojego Internetu”, z którego korzystam też działa, tak na 90%.

Michał napisał(a):

Mi też nie pomogło… później spróbuję jeszcze raz, może coś pomyliłem.

czayna napisał(a):

nie pomogło, stawiaj piwo Wojtek!

Michał Kruczek napisał(a):

Smignałem całą procedure 3 razy, niestety nie pomogło. Ale dzięki !

osxuser napisał(a):

Przecież jest nowa wersja booking.com, ktora rozwiazuje ten problem. Po co takie 20 stopniowe solucje (w dodatku ponoc nie dzialajace), skoro powinien on brzmiec „zaktualizuj booking.com”?

Moridin napisał(a):

Bo aktualizacja Booking.com nie pomaga użytkownikom, które mają buga.

Dominik Łada napisał(a):

Zrobiłem wszystko wg przepisu. Krok po kroku. Już witał się z gąską…działalo 30 sekund, a potem znów dupa…;-/

Zauważyłem, że działały wszystkie linki w witrynach, które uruchomiłem w Safari, dopóki nie odpaliłem Google i nie wyszukałem czegoś…

kw napisał(a):

Pozostaje czekać na 9.3.1…

Moridin napisał(a):

Dodałem wersję 2.0 przepisu autorstwa Bena Colliersa. Sprawdźcie please.

Krzysztof Szuba napisał(a):

Wypróbowałem bardzo uważnie obydwa sposoby po kilka razy, ale mój Air jakiś oporny i linki dalej nie działają 😡

Dominik Łada napisał(a):

Dziś pojawiła się w App Store aktualizacja Chrome. Niby tylko „bug fixes”, ale linki działają, także do udostępnienia przez Apple poprawki jest to dla mnie najlepszy „fix”. Tym bardziej, że wiele programów z których korzystam na codzień (np. Feedly, Tweetbot i parę innych) , można zmusić aby otwierały linki w Chrome zamiast w Safari.

Jan Kuśmierski napisał(a):

Dięki, ale mi też żaden ze sposobów nie pomógł :(

Grzegorz Okaz napisał(a):

To tylko potwierdza … że ja jednak poczekam aż Apple ogarnie sobie kuwetę.

MarcinD napisał(a):

Mnie niestety też nie pomogło.
Wyłączenie Javascrypt ani przełączanie wyszukiwarki na bing czy duck duck, też nic nie daje. Zresztą co ma wyszukiwarka do otwierania linków w aplikacji Mail? A tam to jest najbardziej upierdliwe. Ja radze sobie przytrzymaniem palca na linku w Firefoxie i jego otwarcie w nowej karcie. Upierdliwe ale działa. Zauważyłem także, że linki w obrębie tej samej witryny działają ale zewnętrzne już nie,
iPhone 5 iOS. 9.3

Korben Dalas napisał(a):

Jak na razie jedyną działająca u mnie procedurą jest:
1.) Podłącz iDewajsa pod iTunes;
2.) Zrób „Restore”;
3.) Na pytanie o odzyskanie backupu odpowiedz „NIE”;
4.) Naciśnij „Ustaw jako nowy iDewajs”…
5.) Ciesz się działającymi iOSem, ale płacz nad danymi i ustawieniami które teraz musisz przywrócić ręcznie.

Update 2.0:
przywrócenie backupu z iCloud, pozwala na odzyskanie wszystkiego co się tam zapisuje i iOS nie dostaje głupawki. Nie mniej wszytskie hasła do poczy, sieci WiFi itd. musisz przywrócić wpisując z ręki.

Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

W archiwum iMag Weekly znajdziecie ponad 500 felietonów, artykułów, recenzji, opisów, przepisów oraz relacji z podróży – w sumie do przeczytania jest ponad 500 tysięcy słów. Wykupienie dostępu do niego jest „dożywotnie” (czyli tak długo jak będzie funkcjonował iMagazine) i wystarczy to zrobić raz. Nasz tygodnik był wydawany do dnia 27/01/2017.

Osoby, które miały wykupioną jakąkolwiek subskrypcję otrzymały pełny dostęp do archiwum.