Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Puzzle dla dzieci

Puzzle dla dzieci

5
Dodane: 8 lat temu

Urządzenia mobilne już od dawna stanowią wspaniały dodatek do zabawy z dziećmi. W App Store znajdziemy naprawdę wiele pozycji dla naszych pociech w każdym wieku.

Jedną z takich gier jest Puzzles for kids – Jigsaw Puzzle game for kids, czyli puzzle od ITSS Games. Mówi Tomasz Pająk z zespołu ITSS Games:

Puzzle dla dzieci to układanki dla najmłodszych. W aplikacji znajdziecie ponad 80 kolorowych obrazków posegregowanych w kilka kategorii tematycznych. Dzięki różnym poziomom trudności (od 6 do 49 elementów), puzzle są świetną edukacyjną rozrywką dla dzieci w każdym wieku, 49 elementów może być wyzwaniem dla starszych dzieci. Gra rozwija zdolności kojarzenia, obserwacji i funkcji motorycznych dziecka. Sprawdzi się jako edukacyjna zabawa i jest świetną kompilacją edukacji i zabawy. Aplikacja może zawierać reklamy, które wyłączymy po odblokowaniu dowolnej kategorii w grze.

Rzeczywiście, gra jest bardzo kolorowa, a to z pewnością powinno przyciągnąć najmłodszych. Obrazki do układania również powinny się im spodobać. Poziomy trudności (wyrażane w ilości puzzli) zapewni zabawę zarówno maluchom, jak i nieco starszym dzieciom.

Choć Puzzles for kids… jest aplikacją darmową, to do naszej dyspozycji otrzymamy zestaw 14 układanek. Resztę dokupimy w cenie 0,99 EUR za zestaw.

Ciekawie zrealizowano w tej grze dostęp do ustawień. Aby do nich przejść, musimy rozwiązać proste zadanie matematyczne, tzn. proste dla nas, ale dla maluchów już nie. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że dziecko nic w grze nie namiesza. A do tego w ustawieniach możemy wyłączyć zakupy w aplikacji.

Puzzle for kids – Jigsaw Puzzle game for kids możecie pobrać za darmo dla iPada lub iPhone’a tutaj → klik. Jest również wersja dla urządzeń z Androidem → klik.

Poniżej możecie zapoznać się z wideo promującym tą aplikację.

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, Redaktor iMagazine.pl. Mastodon: mcskrzypczak@c.im

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 5

Ucieszylem sie jak zobaczylem ale niestety aplikacja bardzo slaba – jakby nikt nie przetestowal z malymi dziecmi – zaczynajac od braku wiekszego marginesu bledu przy dopasowaniu puzli, a konczac na bardzo slabym rozmieszczeniu przyciskow (dziecko kilkukrotnie i przypadkowo naciska na resetowaniu calej ukladanki).

Zdecydowanie nie polecam.

Cześć Domel, to może powiem jak to wygląda w produkcji. Od wczesnych faz projektowania dzieci biorą udział w testach nad aplikacją, oglądają nasze projekty, a my obserwując reakcje wybieramy te, które wywołują najwięcej zainteresowania. Proces jest powtarzany na każdym etapie, nawet po uruchomieniu gry w sklepie. Wybrana nawigacja nie sprawiała dzieciom najmniejszych problemów w poruszaniu się w grze.

Ponieważ pomaga nam określona ilość dzieci, w określonym wieku to już sama statystyka mówi, że jakieś konkretne dzieci zapewne nie lubią puzzli w ogóle, mają inny gust i te im się nie podobają, lub po prostu nie mogą dość szybko złapać nawigacji w grze. Ale powiem szczerze, nie widziałem dziecka 5+ , które po 10 minutach z aplikacją miałoby jakikolwiek problem z obsługą.

Precyzja dopasowania to wartość umowna, która została dopasowana tak aby gra stanowiła wartość edukacyjną dla dziecka, a jednocześnie nie była zbyt łatwa. Jakby na to nie patrzeć to nie jest bezmyślne przerzucanie obrazków z prawej na lewą stronę. Dziecku uczy się precyzji, panowania nad palcem, panowania nad dopasowaniem obrazu i kształtu. Taki był nasz cel i taki cel udało się osiągnąć. Między innymi dlatego powstała możliwość wybrania ilości puzzli na ekranie. Warto też pamiętać, że rozmiar ekranu ma nie tyle wpływ na precyzję co na wektor ruchu, który na małym ekranie jest po prostu mniejszy i wymaga większej “precyzji”.

Nie chcemy się ograniczać tylko do wersji na iPada, gdzie z naturalnych względów (większy ekran roboczy), można “łatwiej” dopasować elementy. Są użytkownicy, którzy mają iPhona i na nim chcą pokazywać dziecku gry i zabawy. Tu przy okazji wspomnę, że równie ważne było udostępnienie puzzli na iOS 7.0, który coraz rzadziej jest wspierany przez developerów, a naszym zdaniem jeśli tylko można to warto wspierać również wcześniejsze wersje systemu, choćby po to aby nie zamykać drogi użytkownikom iPhone 4, w końcu to nie jest chyba tak stary sprzęt.

Nie wyobrazam sobie jak dziecko 5+ jest w stanie zainteresowac sie puzzlami 6 lub nawet 9 elementowymi, takze proponowalbym przemyslec grupe docelowa i odpowiedno dopasowac funkcjonalnosc.

Etap wyboru grupy docelowej już mamy za sobą :) Warto docenić kreatywność i biegłość dzieci, na prawdę radzą sobie z naszymi puzzlami świetnie :)