iMagazine

Wyniki finansowe Apple za Q3 2016 (FY Q4 2016) – komentarz

27/10/2016, 10:17 · · · 11

Najnowsze wyniki finansowe Apple za Q4 2016 mają słodko-gorzki smak. O ile firmie udało się osiągnąć lepsze od rynkowych oczekiwań przychody, o tyle wyniki sprzedaży okazały się słabsze od spodziewanych.


Autorem gościnnego artykułu jest Colin Cieszynski, główny strateg rynkowy, CMC Markets


Wydaje się, że wypuszczenie na rynek iPhone’a 7 przynosi pożądane efekty. O ile jednak sprzedaż iPhone’ów w ostatnim kwartale można uznać za zadowalającą, o tyle wyniki innych kategorii produktów mogą rozczarowywać. Apple odmówił ujawnienia danych o sprzedaży zegarków Apple Watch, co sugeruje, że produkt „zrobił klapę”, a Apple „zna tylko jedną sztuczkę”, czyli potrafi zapewnić sukces tylko swojego flagowego produktu.

Po trzech kwartałach gorszych wyników z rzędu, kolejny kwartał może okazać się dla Apple lepszy, jeśli firma będzie potrafiła wykorzystać kłopoty Samsunga. Warto więc śledzić, czy Apple’owi uda się zwiększyć udziały w rynku, a najnowsze wyniki Google’a mogą być tu pewną wskazówką.

Reakcja inwestorów pokazuje, że rynki kapitałowe odczytały wyniki Apple jako neutralne lub słabe. Po ich publikacji akcje spółki zaczęły spadać, a za nimi – inne akcje notowane na giełdzie NASDAQ. Jeśli spadki będą trwały nadal, będzie to odzwierciedlało wątpliwości inwestorów, czy Apple będzie w stanie utrzymać tempo wzrostu. Rynki będą zadawać sobie pytanie, czy złote lata spółki nie odchodzą w przeszłość, w miarę jak wchodzi ona w fazę rynkowej dojrzałości.

11

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


11
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Pawciuchato.plCezary PiekaczPompkeMoridin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Moridin
Gość

Apple odmówił ujawnienia danych o sprzedaży zegarków Apple Watch, co sugeruje, że produkt „zrobił klapę”, a Apple „zna tylko jedną sztuczkę”, czyli potrafi zapewnić sukces tylko swojego flagowego produktu.

Wiadomo zanim AW trafił na rynek, że Apple nie będzie to wyróżniało tylko że trafi do „other”.

Pompke
Gość
Pompke

Jestem przekonany, że gdyby sprzedaż AW byłaby spektakularnym sukcesem, na pewno Apple zaraz by ją wyróżniła osobną kategorią :)

Moridin
Gość

Jestem przekonany że nie, bo to kwestie księgowe.

Pawciu
Gość

Możesz to rozwinąć?
Co podanie liczby sprzedanych produktów/wypitych kaw/przesiedzianych godzin czy innych statystyk ma wspólnego z kwestiami księgowymi?

Moridin
Gość

Chodzi o rozliczanie produktów w konkretnych kategoriach. Musiałbyś z księgowym pogadać. W każdym razie nie ma żadnego dla nich sensu wyszczególniać tego jako osobną kategorię – za mała sprzedaż. Zwróć uwagę że tylko 3 produkty są ze wszystkich wydzielone.

Pawciu
Gość

Mój księgowy nic nie słyszał o czymś takim, ale to tylko sp z o.o. na pełnej księgowości, nie jesteśmy S.A. 😉
Przyznaj się, że z żadnym księgowym w USA nie rozmawiałeś i teorię sam sobie dorobiłeś :)

Przecież jakkolwiek by nie prowadzili księgowości, to nie powiesz mi, że taka firma nie potrafi policzyć ile sprzedała zegarków?
To nie jest pani Basia z osiedlowego sklepiku, która nabija na kasę fiskalną „pieczywo” bez rozróżnienia, czy to grahamka, rogal, czy chleb żytni, bo tak jej sprzedawca kasę zaprogramował, żeby VAT się zgadzał i grupa produktowa.
Tu kupując towar, jak w każdym sklepie masz dokładne wyszczególnienie czy to na paragonie czy fakturze jaki kupiłeś produkt.
Każda firma jest w stanie to policzyć, a podejrzewam, że Apple jest w stanie podać to z dokładnością co do jednej sztuki.

Po prostu się tym nie chwalą, bo Apple Watch nie jest sukcesem sprzedażowym na miarę iPhone’a czy iPada.

W każdej firmie jestem w stanie wejść w byle Subiekta i sprawdzić ile sprzedało się w danym okresie, telewizorów, pralek, dachówek, pustaków czy opon. Nie ma szans, żeby Apple tego nie wiedziało.

Moridin
Gość

Nie chodzi mi o to co mówi PR tylko o wyniki finansowe.

Pawciu
Gość

Nadal nie rozumiem? Jaki PR jakie wyniki finansowe?
Nadal twierdzisz, że firma Apple nie może podać liczby sprzedanych Apple Watchy i sumy ich sprzedaży w dowolnym okresie czasu?

Jestem przekonany, że jakby Cook chciał to dostałby dokładne analizy z podziałem na kraje a nawet poszczególne województwa lub stany.

Moridin
Gość
Cezary Piekacz
Gość

Trudno żeby AW było sukcesem sprzedaży skoro praktycznie nigdzie go nie można kupić.

chato.pl
Gość

Kup Pebble’a :)