Rekordowy Mario

22/12/2016, 09:55 · · · 3

Takiego hitu jeszcze App Store nie widział. Super Mario Run to najchętniej pobierana gra na iOS wszech czasów. Gra Nintendo za sprawą bardzo agresywnej promocji stała się przebojem, jednocześnie nie jest jednak ciepło przyjmowana przez użytkowników.

Super Mario Run wg. oficjalnych danych Nintendo został pobrany 40 milionów razy. Firma właśnie dodała do gry kolejny tryb rozbudowując tym samym rozgrywkę. Analitycy z Sensor Tower stwierdzili, że grę pobrano 25 milionów razy już w 4 dni od premiery. Dla porównania Pokemon Go potrzebował na to 11 dni, a Clash Royale 12. Według przewidywań serwisu dostęp do pełnej gry za 9,99 dolara wykupiło 2,1 milionów użytkowników, czyli mniej niż 10% (z 25 milionów). Dla porównania płatna gra Lara Croft Go do tej pory została pobrana 280 tysięcy razy.

Można więc mówić o olbrzymim sukcesie Super Mario Run, także w płatnej wersji. Choć widać, że nawet globalnie użytkownicy nie są tak bardzo skorzy do płacenia za gry, zwłaszcza takiej kwoty. Ciekawe jakby to wyglądało, gdyby Nintendo zdecydowało się na kilka progów płatności. Jednocześnie trzeba nadmienić, że za tym sukcesem stoi cała machina marketingowa – reklamy, keynote Apple, mailing, powiadomienia z App Store dla tych, co wcześniej zgłosili chęć pobrania, demo w Apple Store, grafiki promujące w App Store oraz liczne wzmianki w mediach. Rekord nie przełożył się na wyniki giełdowe Nintendo, wręcz przeciwnie. Krytyka gry spowodowała znaczny spadek akcji.

W nadchodzącym 2017 roku Nintendo wprowadzi do sprzedaży nową konsolę Switch będącą połączeniem sprzętu stacjonarnego i przenośnego. Na 2020 planowane jest otwarcie w Japonii parku rozrywki Nintendo World  we współpracy z Universal Studio.



3

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko